Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 dec, 2010 20:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Nee, het moet zonder plamuur ook kunnen, want ik laat het liever zo dan te gaan plamuren, daar wordt het vaak niet beter van

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 dec, 2010 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
ik vindt het anders bij mij goed gelukt

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 dec, 2010 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Ideetje:
Neem twee lange stukken draadeind, een paar passende moeren, wat hout en golfkarton (van een verpakking). Maak van hout een malletje voor de onderzijde, waarbij de romp tussen een paar opstaande liggers klem komt te zitten zodat ie niet naar links en rechts kan schuiven en rechtop blijft staan. Uiteraard hoeft dat niet voor de hele lengte van de romp. Maak uit een stuk hout een ander malletje dat over de bovenzijde van de romp past (beetje creabea figuurzagen dus) Maak dat allebei wat ruimer zodat je er het golfkarton tussen kan zetten (dat wordt later wel vervormd door de druk). In plaats van karton zou je ook wat lapjes stof/vilt kunnen nemen. Boor aan beide zijden van beide malletjes gaten waardoor je de draadeinden kan duwen en draai met de moeren de boel zover vast dat de kier wordt dichtgedrukt (nadat je er een flinke plens lijm en styreen hebt ingedrukt).

Laat de fantasie het werk doen en je snapt wat ik bedoel.....

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 dec, 2010 9:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Aan zo'n aangepaste papierpers heb ik ook zitten denken, ben alleen bang dat de kracht waarmee het luik dichtgedrukt moet worden, hoger zal zijn dan de constructie in weze aan kan. Ik denk dat ik het luik er maar gewoon weer uitsloop en doormidden zaag

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 dec, 2010 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 nov, 2009 22:12 pm
Berichten: 57
Woonplaats: Kollum, Fryslân
Hey hoi, heb deze zelf ook gebouwd en zat met hetzelfde probleem. Heb het zelf opgelost door een combi van beide. Een baksteen uit de tuin op het bureau, indiaan ertegenaan gelegd op z'n zij en vervolgens met een stuk hout op de onderplaat tegen de muur gedrukt. En uiteraard veel lijm. Kon de kier op deze manier beperken en met weinig plamuur de boel vlakmaken. Een houtje touwtje methode maar heeft voor mij gewerkt.

Suc6 en ik volg deze groepsbouw met veel interesse.

Fokke

_________________
'Ik werk voor geld. Als je loyaliteit wilt, koop je maar een hond'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 dec, 2010 8:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
NOu, ik ben iets subtieler bezig geweest en heb zelfs zonder enige klemmaterialen het luik toch aardig weten te krijgen. IK heb voorzichtig de voorzijde weer losgesneden en de opstaande randjes oid van de zzngeplakte zijkanten (moet toch even googlen naar de juiste benaming van die wielbakhouders). toen met een hobbygadbrandertje de boel een beetje verwarmd (tis tricky, zo'n heet vlammetje erbij) de zijkanten toch weer iets verbogen en nu past het al stukken beter. Gezien de langere droogtijd van de lijm doe ik het gefaseerd en zijn nu de achterkantjes aan de beurt, dan een beetje plamuur en klaar.

Ik ben er namelijk niet zo voor dat er zoveel spanning op een model staat, dit kan soms later heel vervelende effecten gaan geven

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 dec, 2010 17:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Stomme-amsterdammer opmerking: plaatjes erbij, ik volg het niet helemaal...

Citaat:
IK heb voorzichtig de voorzijde weer losgesneden en de opstaande randjes oid van de zzngeplakte zijkanten


lossnijden, check. zzngeplakte zijkanten?

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 dec, 2010 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 apr, 2005 10:46 am
Berichten: 651
Woonplaats: Culemborg
Bert, je hebt er nu niets meer aan maar misschien de andere die wel meelezen.
Ik heb alseerste de rechthoekige plaat aan 1 van de zijkanten gelijmt, laten drogen.
Daarna de zijkant met plaat aan de romp, nu heb je in ieder geval 1 zijde goedpassend.
Later het 2de deel van de romp eraan en daarna de 2de zijkant.
Je geheel is voldoende gedroogt om er enige kracht op uit te kunnen oefenen.
Foto's komen later in mijn topic te staan

Frank

_________________
Was nooit een ster in nederlands, dus vergeef mijn spelfouten
In progress:
1/48 Hercules IDF, nu toch maar een Klu
1/32 Beaufighter die ergens in een hoekje ligt op zolder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 dec, 2010 8:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Nemmy schreef:
Stomme-amsterdammer opmerking: plaatjes erbij, ik volg het niet helemaal...

Citaat:
IK heb voorzichtig de voorzijde weer losgesneden en de opstaande randjes oid van de zzngeplakte zijkanten


lossnijden, check. zzngeplakte zijkanten?



Uhh, heel slordig. ben met veel dingen voor mijn werk bezig (ik mag een weekje thuiswerken ) en dan even gauw kijken op het forum en dan snel een berichtje typen zonder controle. Een admin mag zeker zulke foutjes niet maken

znngeplakte = aangeplakte

En Frank, klopt, heb er nu niets aan, denk dat de meeste mensen hier een probleem mee zullen hebben, omdat het luik pas later in de smaengevoegde romp geplakt behoort te worden.................maar och...........het zit nu wel netjes

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 dec, 2010 14:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Tussen de bedrijven door even wat foto's getrokken van het luik en de plamuur

Afbeelding
Afbeelding

Het onderstel is ook maar een wazige verbinding, ik blijf me een beetje verbazen over de kit, enerzijds valt het absoluut niet tegen voor de prijs, de pasvorm is niet eens zo beroerd, maar er zitten soms van die dingen in waaran ik mij afvraag waarom dat niet anders gedaan is, ook al de bouwtekening die soms een ietsie onduidelijk is

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement