Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 13:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
alleen het boordmitrailleur ding :mrgreen: is vastgelijmd omdat hij er bij mij steeds uitviel, dus het staat vast, maar zo vindt ik het eigenlijk ook goed,

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 feb, 2007 13:12 pm
Berichten: 464
Woonplaats: Klundert
Nou één groot leer project. Ik zou nu een klein kitje proberen. Dan kan je ook leren om met klein spul om te gaan.
Modelbouw is leuk als je de basis beheersd. De rest komt daarna.

Of zoals Friedrich Nietzsche ooit zei: 'Je moet eerst leren lopen voordat je aan rennen en vliegen kunt gaan denken'.
gr
Rogier

_________________
Aer mea arena est


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2011 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb ook nog even naar je vorige verslag gekeken en daarna naar deze en d'r zit echt wel vooruitgang in. Dat de decals silveren is inderdaad je eigen schuld, om het maar even plat te zeggen, dat mag toch wel? Wat je de volgende keer even moet doen is een fles parket plus in het winkelwagentje van moeders doen. Kost iets van 2 euro per fles en haal je gewoon in de supermarkt. Vervolgens zeg je tegen haar dat je gaat schoonmaken :roll: en dit spul verf je gewoon op je model voordat je decals aan gaat brengen. Dit even twee dagen laten drogen en dan zul je zien dat er een stuk minder silvering onder je decals optreed omdat de parket plus als een laklaag werkt.

Voor je volgende model zou ik eerst lekker alle grote delen goed in elkaar plakken, dan goed alle naden schuren en dan pas op het laatste verfen, dan gaat het weer een stukje beter.
Afbeelding
Hier in de supermarkt ziet een fles parket plus er zo uit.

Je kunt er ook de cockpitglazen in onder dompelen en en dan goed laten drogen, dan glanst dat ook veel meer.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 8:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Hee militairtje!
Fijn dat hij nu toch af is!

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 14:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Gerd jan schreef:
Fijn dat hij nu toch af is!

of niet............................


ik heb vandaag (eigenlijk ergens deze week maar ik was op vakantie [waar ik 2 bouwdozen heb gekocht { een 1/72 ja je leest het goed 1/72 italeri chinouk met nederlandse decals en een bijzondere bouwdoos: een 1/40 <rare schaal> revell classic bouwdoos van een M-48 & Scissors Bridge, met een beperkte oplage van 5000 stuks :mrgreen: }])

een pakketje van revell gekregen met daarin het cockpit glas, dus die kan ik dus nu gaan maken :brouw: :brouw:

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
militairtje schreef:
...waar ik 2 bouwdozen heb gekocht { een 1/72 ja je leest het goed 1/72 italeri CHINOOK chinouk met nederlandse decals en een bijzondere bouwdoos: een 1/40 <rare schaal> revell classic bouwdoos van een M-48 & Scissors Bridge, met een beperkte oplage van 5000 stuks :mrgreen: }])


Goed, 1:72, gaat de goede kant op. Een Chinook is wat lastiger dan een F-16, maar je waagt je aan een 1:72 model, wat al heel veel je hebben geadviseerd.

Bekijk wel even goed je decals, want Italeri wil er nog wel eens heel erg naast zitten.

Foute decals uit een Italeri-kit, zelfs de tekst KONINKLIJKE LUCHTMACHT is fout, er mist een 'T' aan het eind !!
Afbeelding
Check ook de engelse tekst (klein) onder de grote tekst 'KONIJNKLIJKE LUCHTMACHT'.

Zo hoort 'ie te zijn, één derde rood, één derde wit en één derde blauw met een oranje middenstip.
Afbeelding
Vergelijk die maar even met het roundel van Italeri.

Er zijn inmiddels wel kits waar ze goed in zitten, anders zul je aan andere roundels moeten komen.

Ook zijn ze er in towned down kleuren.
Afbeelding

Verder vond ik het lastig om de bodemplaat er fatsoenlijk in te krijgen.

In ieder geval veel plezier met deze brute bak !!!

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 20:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
de 1/72 decals zijn wel correct voor een oude nederlandse uitvoering (dus zonder spelfouten en met goede roundels). de 1/48 had dus die fouten wel....

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Nou...correct? Da's ook niet helemaal waar. Om dan maar dit Apache topic nog wat verder te vervuilen even een plaatje storten van de plakkers van de 1/72 versie:
Afbeelding
Ze mogen dan wel de T hebben gevonden toen ze zelf eens naar de foto keken op de box art, maar de regazzi Italeri hebben van de rozetten nog steeds een bende gemaakt. Daarbij komt nog dat volgens mij de walkway markeringen rode onderbroken lijnen zijn en niet de zwarte lijnen zoals ze in de set zitten. Ma goe militairtje....even wachten met bouwen want ome Niels werkt zich het schompes om van de zomer met een decalset uit te komen waarop de juiste plakkers zitten :mrgreen: Spieking of witz, Niels, heb je inmiddels ook het juiste lettertype gevonden voor de huidige Sjnoekies?

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 22:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Plasticprutser Peter schreef:
Nou...correct? Da's ook niet helemaal waar. Om dan maar dit Apache topic nog wat verder te vervuilen even een plaatje storten van de plakkers van de 1/72 versie:
Afbeelding
Ze mogen dan wel de T hebben gevonden toen ze zelf eens naar de foto keken op de box art, maar de regazzi Italeri hebben van de rozetten nog steeds een bende gemaakt. Daarbij komt nog dat volgens mij de walkway markeringen rode onderbroken lijnen zijn en niet de zwarte lijnen zoals ze in de set zitten. Ma goe militairtje....even wachten met bouwen want ome Niels werkt zich het schompes om van de zomer met een decalset uit te komen waarop de juiste plakkers zitten :mrgreen: Spieking of witz, Niels, heb je inmiddels ook het juiste lettertype gevonden voor de huidige Sjnoekies?

Cheers, Peter


ow ja :) is ook zo, wist dat de tekst wel goed was :)

Maar het correcte lettertype is inmiddels zo goed als naar de drukker voor de grote 4 motorige transport jongens, en dus ook in orde voor deze 2 rotorige wentelwiekjes

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement