Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 okt, 2010 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Vanuit een winderig maar zonovergoten Kos mijn eerste post voor deze groepsbouw. Zo te zien heb ik de laatste transkit van GW bij Hiroboy weggehaald. Ik heb meteen de verf Pearle White van Zero Paints besteld. De foto van hoe deze gaat worden heb ik laten zien in de thread van Arno. Het parelmoer witte met carbonaccenten lijkt mij een mooie combinatie. Kan niet wachten om te beginnen. Dit betekent wel, dat de 917 voorlopig nog even in de koelkast blijft.

Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Laatst bijgewerkt door ewestra op vr 12 aug, 2011 16:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 okt, 2010 0:15 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 17:51 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Montfoort
Ja, ja, ga jij maar lekker op Kos zitten, terwijl wij hier aan het ploeteren zijn. :(
Maar goed, vakantie hoort erbij af en toe. 8)
Je kleurkeuze lijkt me mooi, ben benieuwd.
Ook ik heb het begin aan een F-40 uitgesteld om aan deze te beginnen, maar wel erg leuk. :)

Groetjes John

_________________
Groetjes John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 okt, 2010 9:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 maart, 2005 15:51 pm
Berichten: 2993
Woonplaats: Wezep
Mmmm, Kos, zit je hier in NL beetje op kantoor, druilerig weer buiten. Ben erg benieuwd naar de bouw van deze Mirage! Gezien je andere creaties gaat dit zeker weer een kunststukje worden. Als hij wit wordt schreeuwt het interieur natuurlijk wel om veel aandacht, dus beetje rood of een andere felle kleur? Succes met de bouw!

Gerwin

_________________
1957 Chevrolet Corvette “barnfind” in aanbouw
ZiS-151 BM-13N “Katyusha” in aanbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 okt, 2010 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Zo, ben weer terug in Nederland. Bij thuiskomst zag ik het doosje van Hiroboy al liggen. Natuurlijk gelijk even gekeken en ja hoor... alles zat erin. Nu zijn er al genoeg foto's gemaakt van de doos en inhoud, maar toch doe ik ook nog maar even een duit in het Gemballa zakje.

Allereerst het doosje van Geronimo Works.
Afbeelding

De inhoud.
Afbeelding

Ik heb gelijk met de transkit ook de verf besteld. Zoals gezegd, deze Mirage wordt Parelmoer wit met carbon-effecten.
Afbeelding

Even de stand van zaken. De Tamiya bouwdoos van de Carrera GT moet nog binnenkomen en ik heb net de photoetch-set en carbontemplates van SMS besteld. Dus... daar is nog even het wachten op. Ik heb op de vakantie al aardige ideeen gekregen hoe ik deze ga bouwen. Ik ga er nog niets over vertellen en blijft vooralsnog een verrassing :shock:

Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 okt, 2010 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Vandaag is de Tamiya Carrera GT binnengekomen. Nu alle benodigdheden binnen zijn ga ik binnenkort beginnen met de bouw. Eerst zaterdag nog even naar Nieuwegein :brouw:

Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2010 1:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Zo, ik heb nu ook een begin gemaakt met de Gemballa Mirage GT. Hier mijn aftrap. Ik ben begonnen met de rechter zijkant. Voordat ik met het verwijderen van de zijkant begon heb ik het totale chassis met maskingtape in elkaar gezet. Dit blijft mijn richtpunt. Elke keer als ik weer een nieuw bodypaneel plaats richt ik de totale body op het chassis om latere pasproblemen te voorkomen. Ik ben gelijk maar weer n's een stapje verder gegaan door de deur te verwijderen. Ik ben van plan om alles te kunnen openen. Ja, ja...

Afbeelding

Afbeelding

Het plaatsen van de neus leverde geen problemen op. Om ook hier de pasvorm te checken heb ik tijdelijk de koplampglazen geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Bij de achterkant was enige aandacht geboden. Het chassis zit met vier bevestigingspunten in de body vast. De achterste moeten verwijderd worden. De achterkant wordt dan vervolgens op de achterpartij gelijmd.

Afbeelding

Afbeelding

Het lijmen van de achterkant leverde eveneens geen problemen op.

Afbeelding

Afbeelding

De linkerzijkant en de kofferdeksel (voor) moeten nog worden gedaan. Daarna ga ik me buigen over de scharnieren voor de beide deuren, motorkap en kofferdeksel.

Het begin is er :D

Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2010 1:29 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 okt, 2005 20:57 pm
Berichten: 2182
Woonplaats: Zundert
Mooi begin toch! Ik heb het tegen Ronald ook al gezegd; let op de motorkap moet als je hem scharnierend maakt naar achteren scharnieren.

Veel succes.
Greetz, Eric.

_________________
Doe je best dan is elk model geslaagd!!!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2010 1:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
de volgende "kick-off".. nice work so far..

morgen maar eens verder met de rehell "abfallanche".. daar gaat meer Miliput aan te pas moeten komen als bij deze kit..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2010 3:09 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 17:51 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Montfoort
Zo, de kop is er af, Eric.
En je gaat ook direct goed van start, niets aan het toeval overlaten. :)
Succes!

Groetjes John

_________________
Groetjes John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2010 11:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Nou nou deftige plannen heb je Eric en ik ben benieuwd hoe alles gaat uitpakken.

Als ik de foto`s zo bekijkt werken ze bij Geronimo met diversen mallen, jou achterbumper past wel goed die van mij niet zo lekker en als ik jou voorbumper bekijkt sluit deze weer niet zo lekker aan op de Tamiya bodie en die van mij wel weer, maar gelukkig niets wat niet aangepast kan worden :mrgreen:

Succes

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement