Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: vr 13 mei, 2011 7:48 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi Zeger,

Een beetje late reactie maar hartelijk dank voor de uitleg en de voorbeeld foto's!

Het zonnetje schijnt weer heerlijk en de eerste collega's zijn al op vakantie, het is weer een gekkenhuis in bergend-Hellevoetsluis en omstreken....

Groetjes Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Goedemorgen klassiekers,

Hier voorlopig de laatste update van de klassieke Ginaf. Zolang ik geen decals heb, kan ik hem niet afmaken. :( Ik heb nog wat kleine dingen er aan gedaan sinds de laatste update, zoals de koplampen, het hulpchassis, en de cilinder van de kipper gemaakt. Toen als laatste nog wat hydrauliekleidingen, en dat was het dus voorlopig. Hier onder nog even een paar foto's

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: za 04 jun, 2011 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ziet er strak uit, nu alles zo in de lak staat Zeger!
Jammer van de decals, maar daar kun je nu eenmaal niets aan doen :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2011 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ziet er zeer indrukwekkend uit Zeger, vooral de foto met het volle chassis en de kiepplunjer.
Ik zit wel even met vraagtekens te kijken naar je olievoeding van de 1e tussenbak naar de hydrauliektank, heb je dat van een origineel want ik denk dat daar een PTO pomp hoort met een dikke leiding naar de hydrauliektank en vanaf de hydrauliektank een leiding naar een regelaar met daarna een leiding naar de cilinder voor druk en een retourleiding voor aflaat maar wellicht heb ik het mis
En als opbouwende kritiek bedoeld (want dat mag toch ook hoop ik) zou ik toch die afdekplaten waar de koplampen hebben gezeten aanpassen. Je hebt het strookje waar normaal gesproken de standaard witte reflectors zitten aan het onderstuk gelaten, dat strookje hoort eigenlijk weg maar wellicht is het daar nu te laat voor.
En ik zou nog wat boutkoppen in de bumper maken, 2 aan weerszijden van de vangmuil, ik zal proberen je een GINAF foto mee te mailen morgen.
Laat onverlet dat het een dijk van een model is, goed getroffen en supergedetailleerd :D
Hopen dat Scaleprint de printer weer snel aan de praat krijgt......

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2011 18:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dank je Johannes, Die leidingen heb ik niet van het origineel. Die "1e tussenbak" is de PTO pomp, maar die is volgens mij een beetje fors uitgevallen. :oops: Ik had daar geen voorbeeld van en heb dus mijn "modelbouwervrijheid" gebruikt. Alleen iets te enthousiast. :D

Opbouwende kritiek mag altijd, en ik zie nu wat je bedoelt bij die koplampen. Dat was me nog niet zo opgevallen. Maar ik denk dat ik dat nog wel kan veranderen. En dan inderdaad misschien nog een paar boutkopjes in de bumper maken, zoveel werk is dat ook niet meer. Ik hoop ook dat Joachim zijn printer weer snel aan de gang geslingerd krijgt, anders is ie voor de brouwersdag niet eens klaar. :(

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Goedenavond. Toch nog eerder dan ik had verwacht een update. :)

Ondanks dat er bij Joachim nog steeds op de site staat, dat er geen bestellingen mogelijk zijn, kwamen deze week de toch de decals voor deze Ginaf binnen. Dus ik kan hem nu afmaken. En daar ben ik dus vandaag maar eens mee bezig geweest. De decals had ik er deze week al direct opgeplakt, en daarna alles in de blanke lak gespoten. Om vandaag de raamrubbers en de onderkant van de cabine zwart te maken. Dus op een paar kleine dingen na is hij klaar. Hieronder nog een foto, hoe hij er nu bijstaat. De volgende update zijn de eindfoto's. :)

En speciaal voor Johannes. :wink: Toch nog een paar boutkopjes in de bumper gemaakt en het strookje van de reflectors weggehaald.

Afbeelding

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: zo 12 jun, 2011 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Bij elk beetje extra aankleding ziet ie er steeds mooier uit.
Heb je nog een speciale werkwijze toegepast om de scheidingslijn van het zwarte ondergedeelte en cabine zo strak gespoten te krijgen?
Ik moet nog steeds mijn Roseboomcabine spuiten en zie nu alweer op tegen dat spuitwerk...
Komt of komen er nog spatschermen boven de tweede stuuras?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 10:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Mooi dat je de kleine "Johannes aanpassingen"nog hebt gedaan. Hier komt weer een kandidaat prijswinnaar aan !
Voor wat betreft de decals , jou decals waren al voor de technische problemen besteld neem ik aan. Als hij nu weer kan afdrukken dan zullen alle openstaande bestellingen verder afgewerkt kunnen worden . Zo ook die van mij voor de Brouwer Scania hoop ik ,die waren ook al besteld. Want zit nu met hetzelfde probleem dat ik niet verder kan met de cabine.
We wachten af.
gr. Eric en bouw ze voort.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 10:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
moddertrukker schreef:
Heb je nog een speciale werkwijze toegepast om de scheidingslijn van het zwarte ondergedeelte en cabine zo strak gespoten te krijgen?

Ja, een penceel :lol: Ik moest eerlijk gezegd nog aan jou Rooseboom cabine denken toen ik die delen zwart wilde maken. Afplakken is op die plaats n.l. er moelijk. Ik heb de cabine op zijn rug gelegd, en met een penceel iets verdunde zwarte verf in die holling onder de grille laten lopen. Op die manier krijg je een mooie rechte lijn. Toen dat droog was, de zijkanten onder de deuren op dezelfde manier gedaan. En nee, er komen geen spatborden op de tweede as.

scaniamodelbrouwer schreef:
Voor wat betreft de decals , jou decals waren al voor de technische problemen besteld neem ik aan.


Ja, klopt Eric. Ik had zelfs de drukproef toen al ontvangen en betaald. Alleen toen duurde het wat langer voordat ik de echte decals in huis had. :)

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ginaf F480 8x8
BerichtGeplaatst: ma 13 jun, 2011 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
van Hattem schreef:
moddertrukker schreef:
Heb je nog een speciale werkwijze toegepast om de scheidingslijn van het zwarte ondergedeelte en cabine zo strak gespoten te krijgen?

Ja, een penceel :lol: Ik moest eerlijk gezegd nog aan jou Rooseboom cabine denken toen ik die delen zwart wilde maken. Afplakken is op die plaats n.l. er moelijk. Ik heb de cabine op zijn rug gelegd, en met een penceel iets verdunde zwarte verf in die holling onder de grille laten lopen. Op die manier krijg je een mooie rechte lijn. Toen dat droog was, de zijkanten onder de deuren op dezelfde manier gedaan. En nee, er komen geen spatborden op de tweede as.

Gr. Zeger


Het is er niet aan af te zien dat het geschilderd is. Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Maar wedden dat dat bij mij óók weer fout gaat?
Ik zal het nog eens goed overdenken voordat ik het weer probeer. De cabine is nu weer strak geplamuurd en kan nu weer beginnen met de lagen spuitwerk op te bouwen.

gr Jeroen

ps: ik zou nog wel het 'rubberen' spatscherm boven het voorwiel wat matter maken mocht je dat nog niet in de planning hebben staan :idea:.


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement