Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 maart, 2011 16:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Het viel me de laatste dagen op dat er maar weinig gepost werd dus tijd voor even een tussenstand van mijn bouw.
Jabbeke begint nu verschrikkelijk op te spelen en ik maak alweer planningen bij de dag.
Tot zover wat kleine pasproblemen met de MB maar de grootste problemen hoop ik opgelost te hebben.
Het interieur heb ik zover afgemaakt dat die ook verbonden is met de cabine. Omdat de cabine vrij eenvoudig is heb ik maar eens een poging gedaan zo'n reflecterend hesje over de bijrijdersstoel te vouwen.
De maten genomen van een originele en uitgeknipt uit dat relecterende plakband en voila iets voor in de cabine.
Gehaakte gordijntjes heb ik maar niet gedaan :wink:
De opstappen heb ik verlengd zoals de meeste originelen ook hadden, basis bleef de step van de originele bouwdoos.
Ook heeft het michelinpoppetje zijn plek op de grille gevonden naast een stoere naamplaat, tja wie kon er ook alweer van die mooie foto's maken?
Kentekens heb ik geprint op decalpapier, dat wil dan nog enigszins met een laserprinter maar het echte werk moet je echt overlaten aan de professionals.
Ook vond ik eindelijk een doel voor de "280 PK" sticker die al een eeuwigheid bij mij in de onderdelendoos lag.
Verder pimpen beperk ik me tot de reflectors en nog wat contourverlichting. Ohja, ook nog een toeter op het dak en dan is het welletjes.
Toen ik bezig was met die reflecterende oranje stickers heb ik ook alvast maar de achterkantmarkering gemaakt.
Er staat nog veel op mijn lijstje en het stofmonster laat overal al sporen na dus maar weer vlug aan de slag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tot morgen,
Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 maart, 2011 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb, 2009 11:20 am
Berichten: 595
Woonplaats: Huizen
hey johannes,

nou dit was de update wel waard een erg mooi plaatje wat je aan het neerzetten bent.

ook erg leuke details, waaronder het hesje, je moet er maar opkomen, super, nou ik kijk morgen weer welke vorderingen er zijn gemaakt

gr gerard


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 maart, 2011 17:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
haaa Johannes ,

wederom een mooi model ,om van te smullen , leuk dat hesje heel leuke aanvulling .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2011 14:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Hij staat er prachtig bij Johannes, zo met wat versiersels links en rechts :brouw:
Zie je volgende week :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2011 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Het is een vraag waar ik het antwoord al op weet, denk ik. Maar de achterspatschermen blijven in chassiskleur?
Zou nét dat beetje meer kleur aanbrengen aan het chassis waardoor het niet allemaal zo dezelfde kleur is.
En ik hoop dat de wielringen in een afwijkende opvallende kleur ( wit of lichtgrijs ) zijn gespoten?

Verders ziet het er netjes uit en niet teveel poespas maar ook geen kale boel. De extra's kloppen met het tijdsbeeld.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2011 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Jeroen ter geruststelling: die ringen zijn zilvergrijs gespoten passend bij de zilvergrijze streep.
Met die spatborden had ik eerst ook die gedachte om ze afwijkend te maken, ik schrok nogal van het plaatje toen het chassis en velgen roodbruin waren, de bumper zwart, de cabine rood en de bak rood.
Maar wat voor kleur moet je die dan geven, ligt ook niet voor de hand dat het een andere kleur zou zijn immers de spatborden zijn van staal en niet van rubber of plastic.
Na het omtoveren van het kleurenschema stoor ik me niet meer aan die rode chassiskleur, sterker nog nu ik de flankbeschermbuizen rood-wit heb gemaakt trekt dat al genoeg de aandacht.
Logisch vervolg oop de zilvergrijze ringen zouden zilvergrijze velgranden en naven zijn. Echter de Italeri velgen vind ik niet mooi zowel de oude als de nieuwe lijken niet op een echte velg. Of het moet aan de banden liggen maar bij die nieuwe velgen lijken de banden te iel.
Daarom alles toch maar strak roodbruin gehouden.

Vanmiddag een middag opgeofferd aan de knijperbak.
Gelukkig had ik dat ding al een keer eerder gemaakt en is het d.m.v. allerlei scharnierpunten ook nog werkend te maken.
Maar goed, het begint met een 0,5 mm Evergreen en het eindigt met een gespoten bak. Dat alles heeft me 3 uur gekost.
Ondertussen dus ook nog wat friemeldingen aan het chassis zoals de rood-wit bestickering, achterlichten en kentekenplaat alsook wat verlichting in de vorm van werklampen op de achterzijde van het dak gemaakt.
En als laatst de bak van binnen een roestkleur gegeven. Dit is voor mij dan praktisch want de binnenkant van die bakken verdienen niet de schoonheidsprijs bij mij omdat ik meestal andersom de bakken spuit en de binnenkant een ondergeschoven kindje is.
De foto's:
Tussen de laatste en voorlaatste had nog een foto gemoeten met de kop waar de hydrauliek aangesloten wordt en nog een ontluchtingsleiding van de zuiger maar die heb ik vergeten down te loaden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgenavond hoop ik dat het model voor 99% klaar is en zal zeker nog foto's van het totaalplaatje posten, alles lig nu nog los van elkaar (chassis, kraan, wielen, cabine, knijperbak, laadbak) maar het zou met nog een paar uurtjes werk moeten lukken.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2011 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Mooi bakje geworden, doet meer dan zo'n standaard kraantje. Het totaalplaatje wordt steeds mooier Johannes!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 maart, 2011 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ja, netjes Johannes :D Detaillering tot en met man :brouw:
Je vergeet hem volgende week toch niet hè :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2011 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Johannes,
Een schoon knijperbakske zeggen wij hier dan in brabant.Verder begint de Benz al aardig op te schieten en ben ik nu al benieuwd naar het eind resultaat.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 maart, 2011 14:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Ik sluit me aan bij het bovenstaande. Een mooi bak geworden Johannes. Ik ben nu wel nieuwsgierig naar het eindresultaat. Volgend weekend deze óók maar live bewonderen.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement