Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 feb, 2011 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ziet er erg mooi uit zo johannes.
Wat een beetje werk en details wel niet allemaal kunnen doen.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Tja Remon, zo'n kraan zonder leidingen is het 'm ook niet.
Het is absoluut niet accuraat maar om alle leidingen aan te brengen is onbegonnen werk.

De motor is gehuwd met het chassis. Foto's heb ik vergeten te maken maar dat komt dan donderdag wel.
Toch een aardige slag gemaakt vanmiddag. Het interieur is geschilderd, de errug vervelend te schilderen raamrubbers zitten erop en zelfs 2 zwaailampen hebben hun bestemming al op het dak gevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Het aanbrengen van de motor was nog wel een hele bevalling.
Ik heb de motor van de Italeri Mercedes gebruikt maar bij de ruwbouw de veel kleinere Revell=kortere motor.
Gevolg was dat met die grote motor mijn tussenbak te dicht op de versnellingsbak zat :? Geen zin om de bak na het schilderen nog in te korten en dus passen en meten en vijlen aan de cabine.
Er zit nu dan ook wel een heel klein aandrijfasje tussen tussenbak en de versnellingsbak, aan de versnellingsbak horen ook nog een PTO pomp voor het hydraulische gedeelte van de kipper en kraan dus dat wordt een verhaal op zich.
Deze motor had geen turbo dus die is van de Italeri afgesloopt en vervangen door de Revell luchtinlaat aan de voorzijde van de motor
De luchtfilterpot zit achter de bumper en plaatsing vereist wat passen en meten om niet in conflict te komen met het spatbord als je de cabine kantelt. De motor is zijdemat groen nr. 362 geschilderd en de uitlaatspruitstukken roze, typisch bij de Mercedes motor.
Als ik de foto's nu zie dan moet ik nog wel een keer met het groen bezig. De motor was eerder heller groen en ik heb op het laatste moment toch de investering voor dat mosgroene gedaan en dus was randjes niet geraakt.
Maar alles staat nu netjes te drogen en dan donderdag maar verder.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
:shock: :o
Mooi Johannes, worden schieten even tekort
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 15:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
ingzagers schreef:
Het is absoluut niet accuraat maar om alle leidingen aan te brengen is onbegonnen werk.


De kraan ziet er goed uit Johannes. En dat het niet helemaal klopt met de werkelijkheid is hier niet zo'n ramp. Hij oogt in ieder geval heel realistisch.

Maar eh..... die uitlaatspruitstukken, :shock: horen die echt roze te zijn????????

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 feb, 2011 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ja Zeger, die spruitstukken zijn roze/vleeskleurig google maar eens op OM 422 dacht ik en tussen de sloopmotoren kom je die dingen wel tegen. Paar stipjes roest erop.....

De V8 heeft inmiddels z'n plek in het chassis gevonden. Luchtfilter is aangesloten en de volgende stap is het uitlaatsysteem.
De truck krijgt natuurlijk een staande uitlaat, de chauffeur wil bij het bedienen van de kraan niet in de uitlaatgassen staan :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag niet veel kunnen doen.....soms heb je van die dagen dat je alles uit je handen laat vallen en niks lukt :?
Wel heb ik de zonneklep kunnen aflakken in Acryl systeem, ik gebruik bij deze bouw voor de diverse onderdelen en dan weer Acryl en het volgende onderdeel weer in Alkyd. Lekker snel droog trouwens dat Acryl en zolang je het niet hoeft af te plakken zeker een volgende keer weer gebruiken.
De grille heb ik toch weer omgetoverd naar zwart, het rood-wit-blauwe stond me niet aan.
Op de foto's uit die jaren zag ik dat men een soort plaat erachter maakte omdat de ster juist op de plek is aangebracht waar de grille onderbroken is voor de koeling en je dus niet een mooi vlak en volle grille achter de ster hebt.
Ook vandaag de beglazing erin gelijmd, echt een crime was dat want niks paste meer. Te rond, de dik en ga zo maar door. Tot overmaat van ramp ben ik 1 van de achterruitjes kwijt dus dat wordt zoeken........

Afbeelding

Het bestickeren met rood/wit lukt op de zijstangen ook al niet :? , achterop de bumper had ik nog oude rood-wit liggen van de DAF brandweerauto en dus die maar gepakt.
Past wel in het jaren 80 beeld als ik de truck van mijn buurman ermee vergelijk.

Afbeelding

Afbeelding

De bak heb ik inmiddels van een laagje zijdeglans blanke lak voorzien, volgende week nog maar een paar laagjes want het staat me nog niet aan.
Maargoed, maar weer even een testfit van de verschillende onderdelen.
Ben best wel tevreden met de kleurstelling, het past overal wel bij elkaar en de zwarte kraan breekt mooi de overgang van rood naar groen.
Als laatste foto maar even een totaalplaatje, de bumper zit even provisorisch vast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar ik verder over na moet denken is het "optuigen", steeds meer krijg ik de neiging om de auto strak te houden zonder toeters en bellen.
Nachtje over slapen.
De sierringen liggen trouwens nog in de spuiterij.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 feb, 2011 18:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
ingzagers schreef:
Waar ik verder over na moet denken is het "optuigen", steeds meer krijg ik de neiging om de auto strak te houden zonder toeters en bellen.
Nachtje over slapen.
De sierringen liggen trouwens nog in de spuiterij.

Johannes


bwa, 2 toeters moet wel lukken, niet ? :)
grapje, maar het ziet er allemaal weer heel goed uit!
alleen lijkt het alsof de vooras niet heel in het midden van het spatbord staat?

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 feb, 2011 18:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Citaat:
alleen lijkt het alsof de vooras niet heel in het midden van het spatbord staat?


Zou zo maar kunnen Danny, je ziet ook dat het spatbord onder de cabine nog niet vast zit? :wink:

Trouwens sorry voor de kwaliteit van de foto's (voor als iemand daar over begint).
De foto's heb ik vanmiddag gemaakt toen het eigenlijk al te donker voor foto's was omdat ik er dit weekend niet aan toe kom maar toch een update wilde plaatsen.

Johannes :D


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 feb, 2011 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
klopt.

mijn excuses

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 feb, 2011 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 12 feb, 2011 17:26 pm
Berichten: 124
Woonplaats: Stroe (GLD)
He johannes de kleurstelling van je auto lijkt sprekent op die van Gebr Goorhuis

Afbeelding

Grts Lars

_________________
Grts Lars


Laatst bijgewerkt door Lars Huysman op za 04 jun, 2011 18:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 26 feb, 2011 18:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Johannes, je bent weer met een topstuk bezig :o

Een klein opmerkinkje ten opzichte van de de raamrubbers in de tochtruitjes; zijn die niet wat dik aangezet :?

Ik las dat de ruiten wat problemen gaven; loop de voorruit an de onderkant rond of vertekend de foto heel erg? Jammer hoor, of valt het in het echt mee?
Voor de rest ontstaat hier een pracht van een bakkie met kraan :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement