Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 feb, 2011 18:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Dat ziet er veel belovend uit Johannes, het chassis ziet er al goed uit zo, en de cabine staat al mooi in de lak.
Ik ben benieuwd naar de rest van de spuitbeurt.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 feb, 2011 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi chassis Johannes, vraagt om een kleurtje inderdaad :wink:
Bak zou ik grijs doen ivm het roodbruine chassis, maar das natuurlijk weer een kwestie van smaak :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 feb, 2011 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ik denk dat je gelijk hebt Onne :shock: .
Het bakkie heb ik rood voorgespoten en eens op het gespoten donkerrode chassis geplaatst met de rode cabine.
Wel erg rood allemaal :? De velgen worden ook nog donkerrood en ik zit toch sterk te denken om de bak dan maar donkergrijs te doen of donkergroen. Eerst morgen de velgen maar eens donkerrood spuiten en de spatborden en bumper ervoor hangen om een beetje beeld te krijgen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 feb, 2011 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
ingzagers schreef:
Vraag was of de 1:25 striping van de Revell cabine ook op de 1:25 pasten.
Beter dan dit kreeg ik ze er niet op :D


Bij mijn MB'tje was ik ook verrast door deze decals. Ze plooien goed en geven geen silvering. heb ze van Revell wel eens anders gehad.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hey Johannes

Wat dacht je van een donkergroene bak :idea: :idea:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 20:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Inderdaad Remon, ik heb nog eens zitten te passen en combineren en grijs wordt 'm ook niet vanwege die zilvergrijze streep over de cabine.
Schopman rijdt met rode vrachtwagens en donkergroene bakken en ik denk dat die combinatie met een Mercedesroodchassis het beste combineert.
Alternatief zou een zwart chassis zijn met een rode bak maarja dan wijk ik wel erg van mijn idee af.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Vanmiddag naast het nadenken over de kleur van de bak me maar even bezig gehouden met een saai maar in het oog springen onderdeel: de velgen en dan met name de naven. Mercedes heeft op deze zware trucks nogal opvallende naven die niet lijken op de Italeri standaard naven. Dus maar eens aan de slag gegaan met boortje en mes.
Allereerst maar de keuze gemaakt voor de oude Italeri velgen omdat de nieuwe velgen naar mijn mening net een te dikke rand hebben en een gedeelte van de band afdekken waardoor het allemaal zo iel lijkt.
Daarom maar weer in de rommeldoos en voila daar had ik nog een stapeltje :wink: en die eerder al in de remvloeistof gelegd en tevens voor de vooras was velgen met afgebroken assen erin.
Daarna alle profilering van de naaf verwijderd tot een vlak stuk over is. Het viel me op dat er verschil in dikte van de naven zijn want soms bleef er niks over als je alle profilering weghaalde dus het heeft me meer velgen gekost dan gedacht.
Daarna de diameter genomen van de naaf en daar d.m.v. gaten boren de inkepingen gemaakt, halverwege het gat daarna het "sterretje" uitgesneden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het sterretje op de naaf gelijmd en langs de randen de boutkopjes d.m.v. stukjes Evergreen strip gelijmd.
Voor de voorvelgen de naaf op ca. 3 mm afgesneden om die te laten passen in de voorvelgen.
De naven moesten iets aangeschuind worden omdat de diameter iets groter is dan het gat in de voorvelg.

Afbeelding

Vervolgens wat sierringen opgescharreld en de boutgaten aangepast naar sleufgaten.
Tevens de diameter van het gat iets groter gemaakt om over de naven te kunnen vallen.
Onderstaand het resultaat.
Nu verder met spuiten.

Afbeelding

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Dat gaat het totaalplaatje ten goede komen, mooi opgelost die velgen 8)

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Was het niet simpeler geweest een revell naaf een paar keer af te gieten in resin?


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Tja hm, als je de Revell naven bekijkt zit er een lelijk gat in het midden.
Tuurlijk kun je die dichtmaken maar dan is het allemaal zo iel uitgevoerd.
Toegegeven dat ze daar wel 10 moeren hebben i.p.v. 8 (jaja, ik weet dat 8 fout is heren maar kijk jullie Italeri naven eens na die er 12 i.p.v. 10 hebben :wink: ) maar ik heb geen fluit ervaring met gieten dus...

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement