Gisteravond heb ik het chassis verder afgemaakt, als laatste de kiepcilinder die dus "alle kanten" op moet kunnen. De cilinder is zoals Zeger die ook maakt van losse onderdelen van een antenne maar dan zonder de koperen plaatjes omdat anders de cilinder niet meer onder de bak past. Of te ver onder het chassis uitsteekt, het is maar hoe je het bekijkt
.
Het bekabelen heb ik simpel gehouden en er hadden wat meer luchtleidingen naar de ketels gemoeten.
Daar kon ik echter met een boortje niet meer bij, het chassis is ook vol zat
Net heb ik het chassis even een wasbeurt gegeven en staat ie mooi te drogen bij de kachel, dit zijn ook de laatste foto's van de (nog natte) bonte verzameling onderdelen.
Het chassis wordt roodbruin, lijkend op de standaar Mercedeskleur.
Eergisteren had ik de brandweercabine al opnieuw rood gespoten.
Jaren geleden had ik die al een keer behandeld maar ik vond nog oneffenheden in het dak waar ooit een zwaalicht en een sirene hadden gezeten.
Wat plamuur en een dunne laag Ferrarirood was voldoende.
Vraag was of de 1:25 striping van de Revell cabine ook op de 1:25 pasten.
Beter dan dit kreeg ik ze er niet op
en alleen aan de achterzijde van de cabine kom ik een mm te kort.
En ja Gerdi, ik weet dat die streep recht hoort te zijn maar het Revell decal is niet zo aan te passen dat er een rechte streep van te maken is. Om strepen te spuiten had ik geen motivatie immers een bak vol werk om dat zwarte biesje enigszins acceptabel eruit te laten komen.
In de loop van deze week maar eens een blanke laklaag airbrushen en dan kan ik daar ook mee verder.
De laadbak is inmiddels ook spuitklaar dus binnenkort gaat daar waarschijnlijk een rode laag op. Ik heb nog getwijfeld of grijs niet mooier zou staan maar tot nu toe wint de rode versie het.
Wellicht als het met de strakheid tegenvalt geen glansrood maar toch zijdemat grijs, wie weet.
Kortom nog veel te doen.
Johannes