Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Zo, dit is mijn bijdrage aan deze groepsbouw.
Als we het over klassiek trucks hebben, denk je bijna bij voorbaat al aan een truck met een neus, zeker als het een amerikaan is. Welnu, de mijne is zo'n conventional, gebouwd vanaf 1971. Een dikke V8 erin met 350pk en flink wat chroom. Een truck voor amerikaanse eigen rijders.

Dit is de doos. De heruitgave van AMT, die al een tijdje op m'n stapel lag:
Afbeelding

Ik moest zelfs de plastic zakjes nog open knippen. Dit is de inhoud, uiteraard met een boekske erbij:
Afbeelding

En dit is de inhoud uitgestald. 5 witte sprues, 2 verchroomde, neus, cabine, doorzichtige sprue, kabeltje, decalvel en 10 banden. Die laatste heb ik maar even geteld voor de zekerheid, met het wiel debacle van de Mack nog iets te vers in het geheugen :mrgreen: :
Afbeelding

Ik ga hem redelijk UDD bouwen, met hier en daar misschien wat extra detaillering.
Over kleuren heb ik nog geen idee. Ben nog op zoek naar voorbeelden. We zien wel wat het wordt.

Na, een jaar de tijd om te bouwen, moet zelfs met mijn tempo lukken om hem af te krijgen :lol: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Laatst bijgewerkt door 18wheeler op do 21 jul, 2011 12:23 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Leuk nog een international

Natuurlijk volg ik deze , en misschien doe ik nog wat ideetjes op bij je :wink:
Mijn bouwtempo is ook niet hoog namelijk :mrgreen:

Succes

grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 15:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Eddy,

Leuk nog een mooie amerikaan er bij. :brouw:

Ben benieuwd en blijf je volgen.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Succes ermee .

Het blijven gave kitjes die amt bouwdozen, en de pasvorm nemen we maar voor lief,zegt deze amt liefhebber. :lol:

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 21:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
atenzapower schreef:
Succes ermee .

Het blijven gave kitjes die amt bouwdozen, en de pasvorm nemen we maar voor lief,zegt deze amt liefhebber. :lol:


Ertl, Co....Ertl.
Dit is nog een Ertl Blueprinter kit en niet te vergelijken met de Macks die ze ook uitgebracht hebben.....deze vallen redelijk goed in elkaar.
Maar het zijn inderdaad heel erg gave kits die oude AMT én Ertl kits :wink:
Ben alleen heel erg benieuwd waar deze beroerder is geworden door de jaren heen....de Mack DM600 en -800 zijn er niet echt op vooruit gegaan bij de laatste heruitgave.
Overigens staat deze 4300 in het boek van Lou Kroack waarin hij 'm gebouwd heeft als loggertruck.
Het hele mooie aan dat model is dat hij de velgen uit de Paystar 5000 kit gebruikt heeft, het lelijke chroom eraf gehaald heeft en de handel wit gespoten heeft....bizar mooi!
Misschien een beetje inspiratie?

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Nou Eddy, een mooie bijdrage van jouw kant. Houd de boel lekker divers :brouw:
Heb je de Transtar al gegoogled, want dan krijg je altijd wel een hoop fotootjes te zien en kun je daar kleureninspiratie van opdoen :wink:
Chroom hoort bij een Amerikaan, maar wat Arjan als voorbeeld geeft, is natuurlijk ook een :idea:
Succes in ieder geval :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 sep, 2010 0:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Allez dan, op verzoek van Onne maar eens begonnen aan de Transtar :mrgreen: :lol: :wink: .

Eerst maar eens het bouwplan bekijken en nadenken over wat we gaan doen. Normaal wordt deze redelijk OOB gebouwd, maar wil toch wel eens wat proberen met verdere detaillering. Zo het plan opgevat om met de motor te beginnen. Via de site van Arjan een artikel gedownload voor detaillering van de International V-800 engine.
Blijken er 'leidingen' noodzakelijk van 0,25 en 0,65mm. Is niet evident om zulke maten te pakken te krijgen, maar in de Euroshop vond ik visdraad :!: van 0,30 en 0,50mm. Van beiden maar een rolletje meegenomen. Moet ik waarschijnlijk nooit meer aanschaffen want er zit 100 meter op zo'n rolletje.

De motorhelften + carter zitten al in elkaar gelijmt. Verder eerst maar bezig geweest met gaatjes 0,35 boren in de brandstofpomp en de cilinderkoppen. Daarna nog wat gaatjes 0,55 geboort in diverse onderdelen voor de brandstofleidingen.
Ook was het spruitstuk te kort om tussen de twee cilinderkoppen te passen. Daarom maar een stukje sprue op de uiteinden gelijmd en de volgende keer op maat vijlen en zorgen dat het spruitstuk netjes tussen de koppen past. Owja, er zitten paspinnetjes op veel onderdelen, maar als je ze op die manier verlijmt past het niet echt. Het is AMT hè. Pinnetjes dus daar waar nodig verwijderen en dan past het prima in elkaar.
Dit is het resultaat, alhoewel je op de foto van de gaatjes (bijna) niets ziet:

Afbeelding

Zo, een begin is er. We hebben nog tijd, maar als de Mack stil ligt kan ik mooi aan deze werken.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 sep, 2010 6:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
hoi Eddy

Leuk dat jij ook al begonnen bent aan de International
Het gedeelte waar jij nu mee bezig bent , is ook het volgende wat er op mijn "to-do" lijstje staat .
Heb hetzelfde artikel naast de kit liggen , scheelt mij straks weer een hoop omreken werk :D :wink:
Ik gebruik alleen 0,6 lasdraad , en gestript tuinbinddraad

Ik ga je dus zeker volgen , kan ik mooi een beetje afkijken :roll:

P.S. waar haal jij zulke kleine boortjes ?

Succes met de bouw , en maak maar lekker veel foto's :wink:

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 sep, 2010 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
18wheeler schreef:
Allez dan, op verzoek van Onne maar eens begonnen aan de Transtar :mrgreen: :lol: :wink: .
Zo, een begin is er. We hebben nog tijd, maar als de Mack stil ligt kan ik mooi aan deze werken.

gr
Eddy


Leuk begin Eddy :P
Je hoeft niet in ene een volledig model neer te zetten, maar een beginnetje geeft een idee voor de rest :mrgreen:
Succes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 okt, 2010 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
diplomanta schreef:
P.S. waar haal jij zulke kleine boortjes ?

Hey Arnoud,

De boortjes die ik gebruik is zo'n setje met boortjes vanaf 0,3 t/m 1,6 mm. Van 0,3 tot 1,0 gaat het met 0,05 omhoog, vanaf 1,0 met 0,1mm.
Wel niet vergeten om een passende houder erbij te kopen. Want de boortjes kleiner dan 1,0mm passen niet in elke handboorhouder.
Te koop in serieuze modelbouwwinkels, en ook op beurzen/tentoonstellingen kun je ze vrij gemakkelijk te pakken krijgen.

Afbeelding

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement