Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 3:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Ha Zeger, da's even wennen zeker? :mrgreen: een kit met bouwtekening! Pas maar op, straks bevalt het je.

Maar even serieus, het is een mooi truckje en past mooi bij je daf.

Succes,
Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 14:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Maar met een resin GMC kitje en een beetje van Zeger word dit vast weer een plaatje.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dank je mannen..... Ik zal m'n best doen :) Zo ben ik vandaag bijna de hele dag bezig geweest om de cabine naar m'n zin te maken. De deuren en de motorkap waren los bij deze kit, en ik heb er voor gekozen om alles gewoon dicht te laten. Hoef ik ook geen motorblok te maken. :) Maar om die deuren er netjes in te maken heb ik van een strookje styreen een "deurnaad" gemaakt zodat dat er na het spuiten wel strak uit ziet.
Afbeelding
Daartussendoor heb ik het gat in het dak dichtgemaakt. Ik had nog wat resin over, en heb daarmee het gat dichtgegoten. Daarna een laagje plamuur er over, strak geschuurd, en je ziet er niets meer van.
Afbeelding
Toen verder gegaan met de delen van de cabine, die onder de spatborden zitten. Bij de kit waren die meegegoten aan het chassis, maar dat is voor het spuiten niet zo handig. Dus die er maar vanaf gehaald, en van styreen nieuwe gemaakt, maar nu vast aan de cabine. Zo hoef ik voor het spuiten niets af te plakken.
Afbeelding
Afbeelding
En toen als laatste begonnen aan de grill. Deze was links en rechts veschillend. Maar op foto's van civiele GMC's was dat wel hetzelfde. Dus het mes er maar ingezet en weer aan elkaar gelijmd.
Afbeelding

En dan hieronder nog één met de vernieuwde grill, naast de Terberg. Zoals je ziet, het verschil is enorm. Toch voor de zekerheid de GMC even nagemeten, maar hij is echt 1:24 :D

Gr. Zeger
Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Je kan je lekker bezig houden met de GMC zie ik wel, Zeger :wink:
Laat een regulier bouwmodel niet altijd even goed doorwrocht zijn, een resinkitje is dus ook niet alles... Maar je kunt er in ieder geval tot nu toe in elk geval toch elke keer weer een goeie oplossing voor vinden én maken :)
Welke lijm gebruik je voor de resin Zeger. De reguliere naaldlijm van Revell is het niet hè, ik gebruik meestal 2 secondenlijm. Nu zijn de onderdelen die ik gebruik in resin meestal niet meer dan een naaf ofzo, maar toch.

De laatste foto laat wel even een gigantische tijdskloof zien :shock: Mooi hoor om deze 2 zo samen te zien. Eigenlijk past ie beter bij de Tatra :idea:

Succes maar weer, hoe lang heb je trouwens nog vakantie :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Korrelexpress schreef:
Welke lijm gebruik je voor de resin Zeger. De reguliere naaldlijm van Revell is het niet hè, ik gebruik meestal 2 secondenlijm.

Succes maar weer, hoe lang heb je trouwens nog vakantie :mrgreen:


Nee, met de naaldlijm zou ik wel héél lang moeten wachten voor het vastzit. :D Ik lijm met secondelijm. Ik had eerst die van Bison, maar die is heel moeilijk te doseren. Nu wil het toeval, dat ik een deel van mijn bedrijfspand heb verhuurd aan een nagelsalon. En die dames gebruiken ook secondelijm om die nagels te plakken. :D Alleen díe flesjes zijn veel beter te doseren.

En mijn vakantie???? ...... Die duurt nog wel een paar weken. :mrgreen:

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 21 jan, 2011 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Je kan het toch niet laten om een model aan te passen hè :wink: .
Mooi hoe het dak is dichtgemaakt. Je ziet er echt niets meer van.
Enne, naast de Terberg lijkt de GMC inderdaad meer op een 1/35 model dan 1/24 :lol: .

Succes verder met de bouw Zeger, en ik ben benieuwd wat je nog allemaal ga aanpassen. Straks is ie misschien nog witter van het styreen dan geel van het resin :mrgreen: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 15:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
18wheeler schreef:
Succes verder met de bouw Zeger, en ik ben benieuwd wat je nog allemaal ga aanpassen. Straks is ie misschien nog witter van het styreen dan geel van het resin :mrgreen: .


Nou.. dat zou best wel eens kunnen :) Want alles wat op het chassis gebouwd word, wordt van styreen. En daar ben ik vanmorgen maar eens aan begonnen. Eerst maar weer een hulpchassis gemaakt en daarna het begin van de bak. Die bak wordt in grote lijnen hetzelfde als die van de DAF. Wel iets kleiner, maar wel weer met houten zijschotten.
Afbeelding

Afbeelding

Ook de vooras zit er nu onder, dus hij kan al op eigen benen staan. Ik moet daar nog wel de stuurinrichting aan maken.
Afbeelding

Waar ik ook nog even heel serieus naar moet kijken, dan zijn de banden. Hieronder op de foto kun je daarvan de pasvorm zien. Of beter gezegd. Het ontbreken daarvan. :mrgreen: Ik zou het liefst de banden en de velgen weer apart spuiten, maar ik denk dat dit hiermee niet gaat. Want zo'n kier blijf je natuurlijk zien. Dus ik denk dat ik ze eerst maar aan elkaar lijm, en de kier daarna opvul met plamuur. De velgen kan ik dan spuiten, maar de banden moeten dan met de kwast.

Gr. Zeger
Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tja Zeger, zomaar een kitje bouwen is toch niet helmaal jouw ding hè, er moet aangepast worden :lol:
Ziet er zo al goed uit!
Alleen had ik de indruk dat de velgen en de banden in één gegoten waren. Maar het zit dus los en zal je moeten plamuren inderdaad. Of je zou rubber in de goeie maat moeten vinden :idea:
Succes met je vervolg :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Korrelexpress schreef:
Of je zou rubber in de goeie maat moeten vinden


Ja, heb ik wel aan gedacht, maar ik zou niet weten waarvan. Die banden hebben een diameter van maar 37 mm. En dan zou ik er ook nog 11 moeten vinden. Dus...... ik heb ze vanmiddag maar in elkaar gelijmd, en wanneer de lijm droog is, vul ik het wel op met plamuur.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
Aaai jongens laat dit probleempje maar aan van Hattem over ,als je zulke mooie trucks kan bouwen ,zijn die banden een peuleschil toch ?

Heel erg leuk verzonnen van hattem een gmc , ik zie ze nog rijden in mijn gedachten prachtig , je kan nu eigenlijk echt een mooie zand putmaken , en alles erop zetten ,een leuk tijd beeld .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement