Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 dec, 2010 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Zeger,

Wederom kom je met een mooie kipper aanzetten.
Groot was de verbazing van een kit te lezen in de vorige berichten, maar jouw kits gezien hebbende gaat er zeker nogal wat eraan veranderen, denk ik.

Dus verwacht ik je bouwverslag weer met veel plezier te gaan volgen. :D
Succes met de bouw van nog een mooie klassieker. :brouw:

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 dec, 2010 14:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
SAModelbouw schreef:
Groot was de verbazing van een kit te lezen in de vorige berichten,

scaniamodelbrouwer schreef:
Het moet niet gekker worden!

Korrelexpress schreef:
:shock: Je verbaasd ons elke keer weer Zeger....... :lol:

rolf mulder schreef:
EEN KIT??? :roll:



:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Gr. Zeger :wink:

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 dec, 2010 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
Zeger neemt ons allemaal bij neus zeker weten .!!

Ik geloof er niks van helmaal niks ................. :brouw:

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 dec, 2010 22:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jul, 2007 14:59 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Achterhoek
Niets mis met een mooi verbouwde kit van een GMC, Zeger!.

En wie weet komt ie straks wel met zo'n typische carrosseriebedrijf-cabine die je er veel op zag (?) met van die heerlijke aluminium strips in een soort Z-vorm op de deuren zoals je ook veel zag... :wink:

Koen

_________________
Bescheiden modelbouwer en Togi verzamelaar: www.toginsieme.info en www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Goedemiddag. Na meer dan een maand wachten, is de kit van de GMC dan eindelijk binnen. Dus direct de doos maar eens open gemaakt en de inhoud geïnspecteerd. Dat zag er op het eerste gezicht niet onaardig uit moet ik zeggen. Alles netjes verpakt, en één bescheiden bouwtekening.

Toen eerst de cabine er maar eens uitgehaald. Nu is dit natuurlijk de militaire uitvoering en deze heeft een mooi rond gat in het dak om van uit daar te kunnen schieten. Aangezien ook in die dagen de concurrentie niet zó hevig was, was zo'n schietgat voor de civiéle uitvoering niet nodig. :) Dus de opstaande rand er maar vanaf gevijld, zodat ik het gat op kan vullen.

Toen daarna maar eens geprobeerd of ik de cabine op het chassis kon krijgen. En dat viel ook niet helemaal mee. De bodemplaat was ongeveer 5 mm te lang. Maar na het inkorten daarvan lukte het. Toen ook nog even geprobeerd hoe het met de pasvorm van de motorkap en de deuren gesteld was. En ik heb daar maar één woord voor. Slecht........

Kortom. Het is dus geen kit die je even snel in elkaar lijmt. En ik vraag me af, of zelf bouwen niet sneller gegaan zou zijn. Aan de andere kant is het natuurlijk wel weer een uitdaging om er toch iets moois van te maken.

Mocht dat niet lukken, dan zal ik er alsnog één zelf bouwen uit styreen. De maten heb ik nu tenslotte. :)

Hier onder maar weer een paar foto's. Met op de laatste foto de DAF erbij, zodat te zien is, dat dat voor die tijd een behoorlijk forse auto was.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 16:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Een kitje voor Zeger, wel een resinkitje maar toch :)
Heb je, zo te zien, nog een hoop werk aan Zeger :shock: Maar met jouw(ver)bouwkunsten moet er toch iets moois van te maken zijn.
Veel succes met deze truck en ik denk dat je er meteen één zelf maakt uit styreen :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Zeger, als je met resin werkt, houd er rekening mee dat de stof die vrijkomt bij schuren en zagen zeer ongezond is. Nat schuren is het beste.

De kits van Wespe zijn zeer verschillend, de ene keer passen ze perfect en soms is het enorm krom.

Succes
Gr Jogy

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 19:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jul, 2007 14:59 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Achterhoek
Ik zou gaan voor een GMC met een carrosseriebouwerscabine (aansluitend op de neus van de kit), dat zag je destijds ook heel vaak en daarmee heb je toch een heel eigen model straks... :wink:

Koen

_________________
Bescheiden modelbouwer en Togi verzamelaar: www.toginsieme.info en www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 20:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Corrado schreef:
Ik zou gaan voor een GMC met een carrosseriebouwerscabine (aansluitend op de neus van de kit), dat zag je destijds ook heel vaak en daarmee heb je toch een heel eigen model straks... :wink:

Koen


Dit brengt Zeger op het idee om straks gewoon zijn eigen GMC te maken, in styreen :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 18 jan, 2011 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Korrelexpress schreef:
Corrado schreef:
Ik zou gaan voor een GMC met een carrosseriebouwerscabine (aansluitend op de neus van de kit), dat zag je destijds ook heel vaak en daarmee heb je toch een heel eigen model straks... :wink:

Koen


Dit brengt Zeger op het idee om straks gewoon zijn eigen GMC te maken, in styreen :brouw:


Hahaha ja, wie weet...... Maar voorlopig eerst deze maar even. En hij houdt deze cabine Koen. :)

Vandaag ben ik maar eens begonnen met het chassis. Daar zat al een hulpchassis op gegoten. Maar dat heb ik eerst maar eens verwijderd, omdat ik voor de kipper toch een ander hulpchassis moet maken. Daarna maar eens alle assen bekeken, en daar werd ik niet echt blij van. Alle 3 behoorlijk krom. Nou had ik ze ook in heet water kunnen leggen en ze recht maken. Maar ik heb ze allemaal maar in stukken gezaagd, zodat ik alleen de 3 differentieelhuizen overhield. Daar heb ik vervolgens van styreen maar nieuwe assen aangemaakt. En op die manier kan ik de vooras straks ook bestuurbaar maken, want dat kon hier niet.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement