Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
ingzagers schreef:
De GMC ziet er prachtig uit Zeger, goed tijdsbeeld en nu nog een juist kenteken en..... tja, wat zat er voor de GMC. een T-Fordje of zoiets? :lol: :lol: .
De verwering zal altijd wel een Geschmacksache blijven (als het de mijne geweest was had ik het niet gedaan) maar ziet er voor een eerste poging al erg realistisch uit.
Hoe heb je trouwens de zijschotten vastgezet? op de foto met het zijschot in neergeklapte toestand schijnt het oogje aan de grendel te zitten?
Benieuwd naar je volgende uitdaging.

Johannes


Dank je mannen, Die zijschotten zitten net zoals bij de Tatra en de DAF, het oogje zit inderdaad aan de grendel vast, omdat ik bij de Tatra geprobeerd heb om de grendels echt scharnierbaar te maken. Maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Dat was niet stevig genoeg, of ik had het allemaal veel forser moeten maken. Maar dat was weer geen gezicht. Dus toen heb ik maar voor deze oplossing gekozen.

Het verweren is inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind het voor zo'n oude auto zoals deze nog wel passen, maar ik zal het nu zeker niet toe gaan passen op alle andere modellen. Maar af en toe één er tussendoor is wel leuk om te doen. En voor een eerste poging ben ik zelf ook niet ontevreden. :)

M'n volgende uitdaging weet ik nog niet. Ik ben nog hard aan het denken. Ik ben natuurlijk ook nog met de Ginaf bezig, plus dat ik binnenkort weer begin met werken. :( Dus dan is het weer gebeurd met de zeeën van vrije tijd. En als ik toch nog een klassieker zou bouwen, wil ik hem natuurlijk wel voor de Brouwersdag klaar hebben.

Hieronder nog maar een foto van de GMC, die nu een laagje stof heeft gekeregen. Ik laat het hier nu maar bij voor wat betreft het verweren. Ik zit nog te wachten op de kentekenplaten en moet er nog een paar kleine dingetjes aan doen.

Gr. Zeger

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
van Hattem schreef:
ingzagers schreef:
De GMC ziet er prachtig uit Zeger, goed tijdsbeeld en nu nog een juist kenteken en..... tja, wat zat er voor de GMC. een T-Fordje of zoiets? :lol: :lol: .
De verwering zal altijd wel een Geschmacksache blijven (als het de mijne geweest was had ik het niet gedaan) maar ziet er voor een eerste poging al erg realistisch uit.
Hoe heb je trouwens de zijschotten vastgezet? op de foto met het zijschot in neergeklapte toestand schijnt het oogje aan de grendel te zitten?
Benieuwd naar je volgende uitdaging.

Johannes


Dank je mannen, Die zijschotten zitten net zoals bij de Tatra en de DAF, het oogje zit inderdaad aan de grendel vast, omdat ik bij de Tatra geprobeerd heb om de grendels echt scharnierbaar te maken. Maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Dat was niet stevig genoeg, of ik had het allemaal veel forser moeten maken. Maar dat was weer geen gezicht. Dus toen heb ik maar voor deze oplossing gekozen.



Hoe groot is de diameter van de grendel? Het rondje waar de grendel dan invalt zou je ook kunnen toepassen om de grendel draaibaar te maken. Een rond pinnetje uit het schot laten steken. Dan de grendel met een oogje eroverheen schuiven en met een warme schroevendraaier het pinnetje platdrukken. Net zoals je volgens de meeste bouwtekeningen de stuurstangen van een vrachtwagen vast moet maken.
Misschien iets voor een volgende keer?

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 feb, 2011 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul, 2008 18:20 pm
Berichten: 624
Woonplaats: Menheerse
Een mooi stukje bouw kunst
Zo uit de pit getrokken :wink:
Ik denk als kenteken een provincie (kenteken)nummer :wink:

_________________
Wim
VISBEEN/////
Nieuwe-Tonge Holland
1925-heden
88 Jaar een begrip in Transport,60 jaar feedback voor DAF


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 feb, 2011 16:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jul, 2007 14:59 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Achterhoek
Geweldig model geworden en dat weatheren heeft hier een heel realstisch effect. Ik vind ik de onderkant van de voorspatborden nog aardig netjes gebleven in al die jaren dat deze auto heeft gereden :wink:
Ik kijk met bewonderig hoe mooi je de voorruiten aansluitend hebt gekregen want ik weet dat dat helemaal niet zo eenvoudig is. Waar heb je die mee vastgelijmd als ik vragen mag?

Koen

_________________
Bescheiden modelbouwer en Togi verzamelaar: www.toginsieme.info en www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 feb, 2011 18:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 jun, 2008 12:12 pm
Berichten: 315
Woonplaats: hoogkarspel
echt super gemaakt , dat verweren ,
mechien ergens deukie in maken of hoekie bumper krom maken ,
zal vast wel x paaltje in de weg hebben gestaan :wink:
suxes :mrgreen:

groete edwin

_________________
wel ja :D


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 feb, 2011 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dank je mannen...

@Jeroen, Zoals jij het omschrijft, had ik het bij de Tatra geprobeerd, maar dat bleek toch niet stevig genoeg, de diameter van zo'n grendel is maar 1mm. Dus ik hou het maar hier bij

@Wim, Ik heb maar gewoon een kenteken besteld die ik ergens op een foto van zo'n GMC tegenkwam. Ik weet eigenlijk niet of dat een provincie kenteken nummer is.

@Koen, De onderkant van de spatborden en ook de onderkant van de bak, net boven de wielen, kunnen inderdaad nog wel iets meer modder en vuil hebben. Maar ik moet oppassen dat ik er niet te veel op maak. Want er af halen is lastiger. :)

Die voorruiten is een kwestie van veel geduld. Die heb ik in het juiste model gevijld, tot dat ze er net in paste. Ze zitten er nu gewoon ingeklemd, dus zonder lijm.

@Edwin, Achteraf gezien had hij zo links en rechts wel een deukje kunnen hebben. Alleen dat had ik dan al voor het spuiten moeten doen. Wanneer ik dat nu nog zou doen, krijg ik waarschijnlijk beschadigingen die ik niet in gedachte had. :)

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 feb, 2011 14:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 aug, 2008 13:31 pm
Berichten: 58
Woonplaats: zoetermeer
Het is weer echt een schitterend model geworden.

Richard


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 feb, 2011 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
richardschotanus schreef:
Het is weer echt een schitterend model geworden.


Dank je. Ik ben vanavond maar weer eens met photo shop bezig geweest, en heb de GMC maar even in een achtergrondje gezet. In zwart wit, want dat past toch het beste bij zo'n auto.

Gr. Zeger

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 feb, 2011 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 21 feb, 2010 20:24 pm
Berichten: 329
jongens
laat jullie niks wijsmaken
dit is gewoon 1:1 :brouw:
zeg zeger, mn heb kaak al gevonden , ik kon de laatste pagina's niet meer praten van verbazing :shock: :shock: :shock:


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Goedemiddag..... De GMC is gereed. Deze week zijn de decals van Joachim binnen gekomen, en die zitten er nu ook op. Dat waren alleen maar 2 nummerplaten en een logo op de grill, maar het moest nog wel gebeuren. Er is dus sinds de laatste foto's niet zo heel veel meer aan veranderd. Hier onder nog een paar foto's.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan hier nog 2 waar hij samen met zijn leeftijdsgenoten op staat. :)
Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement