Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
gertje schreef:
Aaai jongens laat dit probleempje maar aan van Hattem over ,als je zulke mooie trucks kan bouwen ,zijn die banden een peuleschil toch ?


:lol: :lol: :lol: Ja ja...... Maar het bandenprobleem is opgelost. :) Vandaag alle kieren maar eens opgevuld met plamuur en toen die uitgehard was, geschuurd, primer erover. En toen díe droog was, de banden een zwart kleurtje gegeven. De velgen blijven zwart, en de banden kan ik morgen de goede kleur geven.
Afbeelding

Ook nog even een nieuwe voorbumper gemaakt. De kit die ik gekocht had, was de uitvoering met een lier voorop. Maar de uitvoering zonder lier heeft een ander model bumper.
Zoals je ziet niet zo'n ingewikkeld model. :)
Afbeelding

En toen als laatste de koplampen uitgeboord. Die waren massief, maar ik wilde ze toch wat realistischer maken. Nu kan ik de reflector met chroomverf spuiten, en dan een glaasje er in.
Afbeelding

Ook binnenkort maar eens na gaan denken over de kleuren die hij gaat krijgen. Ik heb al wel wat zitten zoeken op internet, maar de foto's uit die tijd zijn meestal zwart wit. Dus daar heb ik niet zoveel aan. En om de decals te bestellen moet ik eigenlijk eerst weten wat voor kleur ik hem ga maken.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ook al is het maar een beetje verf, het ziet er al stukken beter uit zo, die wielen Zeger :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2011 17:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dank je Onne, een beetje verf doet wonderen zo af en toe. :) Vandaag heb ik de cilinder voor de kipper gemaakt. Hier was niet al te veel ruimte voor, ingeschoven mocht hij niet langer zijn dan 16 mm. En aan de achterkant de platen gemaakt waar zometeen de achterlichten en de nummerplaat op komen. Eerder deze week had ik de cabine al in de primer gezet. Daar moet ik nog een paar kleine plekjes plamuren en dan kan hij gespoten worden. Ik denk dat ik dezelfde kleuren voor deze ga gebruiken als de DAF. Lijkt me wel leuk om dan een mooie nieuwe DAF naast een GMC te zetten die er gebruikt uitziet.

Het chassis kan vandaag of morgen ook in de primer. De stuurinrichting werkt en voor de rest hoeft er niet zoveel meer aangemaakt te worden. Luchtketels zijn hier niet nodig, want zover ik het kan bekijken heeft zo'n ding gewoon hydraulische remmen. Dus met een paar remslangen naar de wielen en een paar leidingen naar de brandstoftank houdt het wel op.

Vandaag nog even verder met de bak, en dan schiet het bouwen bij deze al weer op. :)

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2011 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi, mooi, mooi. De truckies worden wel steeds kleiner Zeger.
Nog problemen ondervonden met het gronden van de cabine, resin wil nog wel eens siliconen uitbloedingen hebben.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2011 19:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jul, 2007 14:59 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Achterhoek
Zo gaat dat er dan dus ongeveer uitzien?

Afbeelding

Typisch voor die tijd zijn de extra carrosseriebouwers strips over de cabine...

Koen

_________________
Bescheiden modelbouwer en Togi verzamelaar: www.toginsieme.info en www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 27 jan, 2011 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
ingzagers schreef:
Mooi, mooi, mooi. De truckies worden wel steeds kleiner Zeger.
Nog problemen ondervonden met het gronden van de cabine, resin wil nog wel eens siliconen uitbloedingen hebben.

Johannes


Ja, als ik zo doorga, zit ik straks in de 1:50. :D Met het resin heb ik geen problemen gehad. Ik heb het eerst goed ontvet met afwasmiddel en een tandenborstel. (Schuimt trouwens ook lekker als je daarna je tanden poetst. :D ) En toen, nadat het goed droog was, heb ik er ook maar kunststof hechtprimer op gespoten. Resin is tenslotte toch ook een soort van kunststof. Vandaag heb ik de cabine geschuurd en de primer hecht prima.

Ik denk dat die siliconen ook niet zozeer in het resin zit, maar dat de mallen ingespoten worden om makkelijker te kunnen lossen.

@Koen, Ja ongeveer. Alleen met een iets andere cabine.

Edit. Hier onder nog één foto om te laten zien hoe klein hij inderdaad is.

Afbeelding

Gr, Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2011 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Wat betreft grootte lijkt het meer op een pick-up truck. Niet de Europese, maar de echte, de Amerikaanse. Ik ben diverse keren in de States geweest en de pick-ups die daar rond rijden zijn af en toe halve vrachtwagens, wat betreft grootte dan weer :) Een 8 of 10 cilinder is normaal :P
Mooi foto van die Rode GMC, een Zeeuwse :D
Succes weer verder Zeger, met die prachtstuk(je) :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2011 11:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jul, 2007 14:59 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Achterhoek
De GMC stamt ook uit een tijd dat auto's ook veel kleiner waren. Wordt een geweldige verzameling en ik zou graag eens je modellen bij elkaar willen zien op een paar foto's binnenkort...

Koen

_________________
Bescheiden modelbouwer en Togi verzamelaar: www.toginsieme.info en www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2011 20:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Korrelexpress schreef:
Wat betreft grootte lijkt het meer op een pick-up truck.


Onne,

Waar denk je dat de cabines vandaan kwamen toentertijd??
Ford, Chevrolet, GMC, Dodge, etc. hebben allemaal een normale pickup cabine gebruikt om grotere trucks te creeren.....zie bijvoorbeeld de AMT Ford F100 kit die te verbouwen is naar F800.....cabine blijft gelijk alleen worden de spatborden veel breder en de motor zwaarder.
Maar inderdaad zijn het niet echt grote jongens en zeker naast zo'n moderne Terberg 'verzuipt' die GMC volkomen maar doet niet af aan het feit dat Zeger wederom een mooi model aan het neerzetten is.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2011 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dank je Arjan. En inderdaad, wanneer ik deze auto van styreen zou hebben gebouwd, had ik daar de cabine van een Chevy pick up voor gebruikt van Revell. Die is ook precies hetzelfde. Hoewel, er komt steeds meer styreen aan. :)

Vandaag toch weer wat opgeschoten met de GMC. Alleerst de voorruit pas gemaakt. Ik doe dat liever al voor het spuiten, om beschadigingen te voorkomen. Deze kit heeft geen raamsponningen. En om de ruit er achter te maken, vond ik niet mooi omdat hij dan veel te diep komt te liggen. Nou had Bryan me een tijd geleden eens wat materiaal opgestuurd om ruiten van te maken,en dat kwam nu prima van pas. Ik heb daar een behoorlijk dik plaatje voor gebruikt, en die precies op maar gevijld. En dat ziet er best goed uit, al zeg ik het zelf. :)
Afbeelding

Toen de cabine nog even goed nagekeken, en die vervolgens maar eens een mooi rood kleurtje gegeven.
Afbeelding

Daarna de steunen onder de bak gemaakt, zodat hij weer 3 kanten op kan kiepen.
Afbeelding

En als laatste nog wat leidingen en de hydrauliektank op het hulpchassis gemaakt.
Afbeelding

En hieronder nog ééntje zoals hij er nu bijstaat. Morgen kan ik, als het meezit, het chassis in de primer zetten.

Gr. Zeger
Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement