Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 14:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi rood is niet lelijk toch?
Anders muisgrijs een optie?

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 19:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Zeger,

Ik ben het eigelijk wel met Johannes eens.....lichtgrijs.
Rood wordt zo massaal en zwart wordt weer zo donker.....blank metaal zou ook wel staan maar dat wordt weer lastig denk ik.
Voor nu ziet het er gaaf uit hoor!!

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 30 jan, 2011 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Arjan Ouwendijk schreef:
Zeger,

Ik ben het eigelijk wel met Johannes eens.....lichtgrijs.
Rood wordt zo massaal en zwart wordt weer zo donker.....blank metaal zou ook wel staan maar dat wordt weer lastig denk ik.
Voor nu ziet het er gaaf uit hoor!!

Gr. Arjan


Tja, ik moet er mijn gedachten nog maar eens even over laten gaan. Het zijn natuurlijk geen grote vlakken, want het meeste wordt hout. En waar ik ook naar kijk, is welke kleur het mooist is, als hij staks "ouder" gemaakt is.

En daar ben ik maar eens aan begonnen. ik heb vanmiddag het chassis zijn eerste laagje vuil gegeven. Dat heb ik gedaan met sterk verdunde verf. Het is nog lang niet wat het moet worden, maar het is een begin. Ook de grill is in de kleur gespoten en de ramen zitten er nu ook in. Morgen nog de spiegels maken en de ruitenwissers en dan is het voor de rest alleen nog maar spuiten en schilderen. Want de bak is ook klaar en heb ik net nog even in de primer gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Zeger,
Als ik het zo vanaf de foto kan beoordelen zou ik nu al zeggen , niet teveel meer aan doen want dit ziet er al erg echt uit zeg maar.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 16:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb, 2009 11:20 am
Berichten: 595
Woonplaats: Huizen
zelfs het wetteren gaat je erg goed af zeger, is er ook iets wat jij niet kan op dit gebied???

gr gerard


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Het begin van het verouderen gaat je goed af Zeger!
Maar nu de cabine, is bijna zonde hè :mrgreen:
Is het trouwens dezelfde rode kleur als de AZ, vertekend wel op de foto, lijkt lichter :o

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
scaniamodelbrouwer schreef:
Als ik het zo vanaf de foto kan beoordelen zou ik nu al zeggen , niet teveel meer aan doen want dit ziet er al erg echt uit zeg maar.


Korrelexpress schreef:
Het begin van het verouderen gaat je goed af Zeger!
Maar nu de cabine, is bijna zonde hè :mrgreen:
Is het trouwens dezelfde rode kleur als de AZ, vertekend wel op de foto, lijkt lichter


Dank je mannen... Ik ben vandaag maar weer eens verder gegaan met het chassis. Qua vervuilen heb ik er inderdaad niet veel meer aan gedaan. Maar er moest nog wel wat roest op. En daarvoor heb ik echte roest gebruikt. Dan weet ik in ieder geval zeker dat de kleur goed is. :) Ik heb een paar dagen geleden al wat staalwol in een bakje met azijn gelegd en wanneer je dat er dan uit haalt, dan kun je het bijna zien roesten. Dat gaat binnen een paar uur. Dan meng ik dat met wat water en daarmee schilder ik roest op de plekken waar ik het nodig vindt. Wanneer dat zometeen helemaal naar m'n zin is, krijgt hij nog een laagje "stof" met de airbrush en daarna gaat hij helemaal in de matte blanke lak.

De cabine is een tintje lichter dan de AZ. Ik had daar nog een spuitbus van staan, dus die kon ik mooi hier op spuiten omdat er toch een laagje vuil overheen komt. En naarmate een kleur ouder wordt, verbleekt hij. Zeker rood, waar in die dagen nog geen blanke lak overheen ging. Dus dat kwam goed uit. :D

geerdejager schreef:
zelfs het wetteren gaat je erg goed af zeger, is er ook iets wat jij niet kan op dit gebied???

Ongetwijfeld wel Gerard.... Ik ben er b.v nog niet uit, hoe ik de bodem van de bak een realistisch roestlaagje moet gaan geven. Ik heb dat al met dat roestwater geprobeerd, maar dat lukte niet. dus daar moet ik nog wat mee gaan experimenteren

Hieronder wat foto's van het resultaat tot nu toe.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Je bent goed bezig Zeger, ziet er realistisch uit :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dank je Onne. Hierbij wil ik jullie toch even een foto laten zien van een wel heel bijzonder natuurverschijnsel. Styreen kan roesten!!!!! :D
Afbeelding

Vanmiddag ben ik daar toch nog even mee bezig geweest. Maar nu had ik eerst de ondergrond donkerbruin voorgespoten. Vervolgens daar weer over heen met roestwater en dit is het resultaat. Ik ben er zelf eigenlijk wel tevreden over. :)

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan, 2011 20:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Niets meer aan die laadvloer doen Zeger, net echt zo.
Geld ook voor de rest trouwens.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement