Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 feb, 2011 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Verkenning, inclusief een overhoring achteraf, dus let maar goed op. :lol:

Ik ben net een dag echt bezig, dus tja, veel uitzoekwerk en ik vind het handig om dat er in het topic ook bij te hebben. Naast verslaglegging voor anderen is het ook een verslaglegging voor mij en ik heb graag de keuzes en vooral het waarom wel/niet erbij. (ik lees dat ook graag bij anderen) Ik heb de hobby net afgestoft, dus in het begin zal het misschien wat langdradig worden, maar het waarom vind ik net zo belangrijk als het hoe en wat. (Daar leer ik en vast ook anderen alleen maar van :wink: )

Maar genoeg geleuterd, :brouw: Eerst m'n eigen website, daarna verder met de Unimog, nadat de MR2 body in de afbijt is gemikt.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 feb, 2011 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
T_I schreef:
dus in het begin zal het misschien wat langdradig worden

Och, 't is dat je het zelf zegt maar dat is wel wat ik bedoel.

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 feb, 2011 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Maar wel lekker veel hits :lol: :lol: :lol: dus iedereen schijnt de ontwikkelingen te volgen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 feb, 2011 20:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Ach ja, als iemand er iets van leert is het al erg mooi. (helemaal als ik dat ben :lol:) De Celica heb ik hier op 4 pagina's weten te houden, maar ik heb op lbp de 12 gehaald. Toen hebik daar veel hulp gekregen en technieken geleerd. (nu zijn jullie de pineut :wink: )

Vandaag weer een beetje verder gekomen, zij het helaas zonder foto's. Waarom mensen zo'n hekel hebben aan Revell kits snap ik niet, meer dan zat te doen, bij vijlen, vervormen zodat het past,... Het is dat je de onderdelen niet zelf hoeft te maken, maar een goede oefening voor scrap build is het wel.

Nu is de hoeveelheid werk in onderdelen niet zo erg groot, de uitlaat is geplaatst, als ie wil blijven zitten en de vooras ligt ook klaar voor montage. De remschijven zijn gevonden en besloten is om die tochmaar een staal kleur te geven ipv de door Revell aangegeven zwarte kleur. Zwart voor de klauwen geloof ik wel, Unimogs hebben alles 'onder het dek' zwart (wel saai overigens), maar de schijven zullen toch echt wel blank staal zijn.

Hoe lang ben ik nu bezig geweest met dit werk... nou, ruim 3 uur met het schuren van de uitlaat (gietnaden en naden na samenvoegen van delen), plaatsen van de montagepunten van de remschijven/wielen aan de vooras (met aanpassingen), monteren van veren op de vooras en nog een laatste laagje verf op de carterpan van het blok. Veel schuur en paswerk wat tijd kost, maar ach, 30 september moet te halen zijn. (net :roll: )

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 19:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Gisteren weinig model, veel bouwwerk gedaan. Vandaag genieten van een dagje rust en dus... verder met de Unimog. Het schiet niet op, maar we komen er wel. Deze keer wel een foto geschoten, nadat de uitlaat nagelopen was (goed genoeg) en een laatste laag verf had gekregen.

Afbeelding

De gele lipjes is nog 'schoon' plastic en moet geel worden. Dat neem ik mee als ik meer geel te doen heb. Dat potje is ook een tijdje niet open geweest en daar zal een waterpomptang voor nodig zijn. (net als dat bij de andere Pactra potjes nodig was)

De remschijven hebben de geplande laag verf gekregen en druk aan het nalopen van de volgende set onderdelen voor de vooras. De reactiestangen en schokdempers heb ik maar eens bekeken en ontdekt dat ik daar ook wel wat werk aan heb. Dit zijn echter de 1e onderdelen waar flinke gaten in zitten. Vooral de schokdempers voor de vooras hebben diepe gaten. (22 in de spreu, op de foto in het midden)

Afbeelding

Hoe kan ik die gaten het beste goed opvullen. Ik heb het een en ander gelezen over houtlijm (verdund), binnenvulmiddel en (snel)plamuur. Nu heb ik houtlijm en een tube snelplamuur ter beschikking. Iets zegt me dat de plamuur het handigste is. Zoveel ga ik niet nodig hebben om met kalk/gips wat te gaan mengen en volgens mij is voor de houtlijm methode dit gat weer te groot.

Wat kan ik het beste gebruiken?

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 20:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
gewoon even toesmeren met snelplamuur.

bestudeer ook even de andere onderdelen en de handleiding. als het echt niet in het zicht zit, kan je het ook gewoon zo laten

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 feb, 2011 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Ik heb even gekeken, voor het stellen van de vraag al, en bij de kleinere oneffenheden zou ik de moeite niet nemen, deze gaten zijn te diep om niet op te vallen als je onder de wagen kijkt. De gaten zitten naar het midden van de wagen, maar er zit helemaal niets voor de dempers om het zicht te blokkeren. De reden om deze gaten aan te willen vallen is juist omdat het niet echt opvalt als het niet perfect lukt. Liever oefenen op een plekje dat minder in het zicht zit, dan kunnen de plekken die vol in het zicht komen beter uit de verf komen.

Bedankt in elk geval, ik ga de tube snelplamuur bietsen. (is van m'n vrouw, mag ik vast wel hebben als ik ook meteen wat gaten in het plafond dicht ;) )

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Voordat je gaat plamuren kan je ook eerst even met een mesje het onderdeel flash vrij maken en dan zien wat er aan opvullen nog over blijft. Bij kleine gaatjes werkt een druppeltje hobby lijm net zo goed. Bij plamuur moet je er op letten dat het kleine onderdelen niet opvreet.

André

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 feb, 2011 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Bedankt voor de tips. Gisteren en vandaag verder. Na de plamuur tips de 1e onderdelen aangevallen, te weten de stangen en schokdempers voor.

Afbeelding

Daarna het chassis bekeken en de meest opvallende luchtbellen daarin ook maar aangevallen. Als je dan toch bezig bent. :)

Afbeelding

Daarna laten drogen, schilderen en weer laten drogen voor de montage. Bij de montage geleerd dat handleidingen lezen toch wel eens nuttig kan zijn. Iets wat veel IT'ers slecht kunnen. Ach ja, ik had geleerd hoe ik een groot gat vul, dus open krijgen moest lukken. Het gat is voor de montage van de demper op het chassis. :oops:

Weer wat geleerd en met wat priegelwerk zit nu de gehele voorwielophanging onder de Unimog, zoals Revell dat bedacht heeft. Op de foto ontbreekt de stuurstang nog.

Afbeelding

Bij montage van de stuurstang bleek dat deze iets te lang is... handig, staan de wielen iets naar binnen. Vast niet zoals het hoort, dus ik denk dat het een Unimog in actie wordt tijdens het nemen van een bocht. (dan is toespoor minder zichtbaar :roll: )

Al met al zit de ophanging voor nu en is dit het tussenresultaat voordat Revell je naar de achterwielophanging stuurt.

Afbeelding

Ik twijfel nog aan het opvullen van het gat in de turbo, eerst kijken hoe dat in het echt zit bij de Unimogs. Zit daar een 'dal' of juist niet. Bij personenwagens heb ik geloof ik beide gezien. (maar het is even geleden dat ik met een turbo in m'n handen stond)

Op naar de achterwielophanging. Daar ben ik met de montage van de veren bezig en trof daar per veer een tank aan. Zal vast voor luchtvering of hoogteregeling of iets dergelijks zijn. (Ja, ik ben een echte expert :lol: ) Ik weet alleen 100% zeker dat deze dan niet zo eruit moet zien.

Afbeelding

Geen flauw idee wat het is, maar die gaan dicht. De eerste 'klodder' snelplamuur zit er al in en dat mag goed uitharden voor we de tankjes dicht gaan boetseren.

Afbeelding

Heeft iemand nog een goede tip om aan goede mini vijltjes te komen? De kleinste die ik heb passen niet tussen de banden die op dit tankje zitten. Zijn er ergens minuscule vijltjes te vinden?

Vandaag wilde ik meters maken en wat leren, dat is beide redelijk gelukt, dus ik ben tevreden.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 feb, 2011 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Het bouwverslag begint van de grond te komen :)
Wat betreft de vijltjes die je zoekt; heb je al in de modelbrouwersshop gekeken of anders bij je lokale hobbyshop?
Succes met het vervolg :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement