Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
De camera was genoeg opgeladen om de inhoud van de Revell doos op de plaat te zetten. Hierbij de foto's.

De cabine
Afbeelding

De spreu's (raampjes in plastic, daar zwerft wat rond, dat wil ik nog even bij elkaar houden)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De decals
Afbeelding

De handleiding
Afbeelding

Drukke dag, helaas weinig gebouwd, maar de inventarisatie is gedaan, nu bouwen...

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2011 17:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Zonde om je camera op te laden voor eindeloos foto's van sprues te plaatsen :( Het lijkt me interssanter om te zien wat je aan het (ver)bouwen bent.
Sorry, als dit een beetje bruut over komt, maar de komplete inhoud van een doos hoef je hier niet voor te stellen. De doos alleen lijkt mij voldoende, dan ga je aan de slag en laat je foto's zien van hetgeen je aan 't doen bent.............
Succes in ieder geval met de (ver)bouw :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 jan, 2011 22:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Tja Onne,

Naar mijn mening hoort zo'n overzicht van de sprue's wel degelijk in een bouwverslag.....is voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar deze 2 Mogjes zien we niet zo vaak......als het nou de honderduizendste Scania R-serie geweest was.......

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 18:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Helaas schiet het niet zo erg op hier. Werkeloos zijn kost veel meer tijd dan werken. :( In elk geval in de 1e week. Als dan ook nog eens je server crasht, waar al je foto's op staan, incl die van je brouwwerk, dan ben je ineens heel druk alles te vervangen. Het enige wat nog origineel is aan de comp is de CPU en kast, de rest is nu al vervangen. Als ik aan brouwen toe ga komen dan zal een verslag zonder foto's komen. Die kan ik wat later pas online zetten. (lees, van de camera plukken)

Overigens eens een vraag voor de scrap-builders. Wat gebruiken jullie over het algemeen als basis? Evergreen, karton, papier,...? Het idee wat ik heb is het bouwen van de 401 met aan het eind nog elk deel in de prue. (ik wil meerdere versies maken, incl een originele unimog met de Lassen doos als basis. (als mijn info correct is is het verschil de MB ster ;) )

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Arjan Ouwendijk schreef:
Tja Onne,

Naar mijn mening hoort zo'n overzicht van de sprue's wel degelijk in een bouwverslag.....is voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar deze 2 Mogjes zien we niet zo vaak......als het nou de honderduizendste Scania R-serie geweest was.......

Gr. Arjan


Dat is inderdaad persoonlijk :wink:
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen, dat de onderdelen vanzelf in het bouwverslag langskomen.

Maarreh T_I, succes met je pc crash en het herstel ervan. Nu maar hopen dat je alles terug kan vinden, ook de foto's van de sprues :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 20:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
T_I schreef:
)

Overigens eens een vraag voor de scrap-builders. Wat gebruiken jullie over het algemeen als basis? Evergreen, karton, papier,...? Het idee wat ik heb is het bouwen van de 401 met aan het eind nog elk deel in de prue. (ik wil meerdere versies maken, incl een originele unimog met de Lassen doos als basis. (als mijn info correct is is het verschil de MB ster ;) )


He,

Ik gebruik zelf platen polystyreen en profielen van het merk Raboesch.

Veel succes!

Groetjes, Bryan


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2011 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
He he, eindelijk doe ik ook echt mee met de groepsbouw. Vandaag de U1300 doos gepakt en maar eens begonnen. Wat een apart werkje eigenlijk, een onderstel dat in zwart is gegoten zwart schilderen, maar ala, het ziet er wel wat beter uit en ik wil de wagen 'aan de finish' bouwen. Iets zegt me dat de wagen toen niet meer een hoogglans onderstel had.

Het blok is in elkaar geplakt. Voor de pasvorm werd al gewaarschuwd en ik moet toegeven, zo heel veel wasknijpers had ik niet nodig om het blok bij elkaar te houden, meer dan 4 paste er echt niet op. :lol: Terwijl de versnellingsbak + assen en de overige assen in de knijpers lagen te drogen, heb ik een eerste laag verf op het blok gesmeerd. Volgens Revell moet er meer groen in zitten, maar het boek dat ik ter referentie heb geleend geeft een wat grijzer blok aan, dus heb ik dat laatste maar aangehouden.

Afbeelding

Niet perfect, maar het geeft wel een leuk effect vind ik. Tevens zie je van het blok naderhand niets meer, anders dan de carterpan. Toch heb ik mezelf een kleine oefening gegeven door de brandstofleidingen en enkele boutjes een druppel 'alu' te geven. De turbo is geplaatst en daarna is het blok, na plaatsing van de tussenbak en cardanas, op het chassis geplaatst.
Dit was geheel tegen de handleiding in, maar het blok had ruimte om te schuiven en de tussenbak niet. Die laatste vond ik dan ook een beter uitgangspunt voor de montage.

Afbeelding Afbeelding

Daar de onderkant wel zichtbaar blijft heb ik de bouten van de carterpan ook voorzien van een druppel 'alu', zodat ze mooi zichtbaar zijn.

Afbeelding

De naden die her en der te zien zijn, zijn na ettelijke uren schuren, vijlen en passen. Voor de zichtbaardere delen ga ik proberen om ze ook echt weg te krijgen, hier hou ik het even bij voor deze delen, op de carterpan na. Daar kan ik nog mooi bij nu en die moet glad(der) worden. Misschien dat een laatste laag verf helpt, maar dat zie ik dan wel. Aan de andere kant, met alu carterpannen heb je ook gietnaden, die wie weet laat ik het wel zo.

Ik ben alleen nog op jacht naar foto's van de daadwerkelijke deelname aan de rally. Vismara-Minelli schijnen in hun Unimog de 18e (laatste) etappe te hebben gewonnen in de truck klasse, maar dat is niet een van de 2 'Revell' teams. (deelnemers 610 en 611) Als iemand tips heeft m.b.t. het vinden van foto's van een van de teams...

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2011 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
T_I schreef:
Als iemand tips heeft m.b.t. het vinden van foto's van een van de teams...


Kijk hier eens :

http://www.capito.com/en%3Barchive%3Bpeople%3Bd:38.htm

op hun website de nummertjes klikken voor de foto's.

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 feb, 2011 10:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Grandioos... nu begin ik zelfs te twijfelen of ik niet de 614 of de 501 ga bouwen. (al is die laatste wel erg saai)

Ik moet dus gaan kiezen, de 610 in actie:

Afbeelding

De 614:

Afbeelding

Of de 501:

Afbeelding

Wel jammer dat zo niet te zien is welke van de 2 Unimogs die ze hadden de 614 was. Dat zullen ze vast wel willen vertellen als ik ze mail en eigenlijk neig ik wel naar die. Hij's leuk, weinig afwijkend van de originele, dus moet mogelijk zijn. (al moet ik misschien wat sponsering gaan aanpassen)

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 feb, 2011 10:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Gaat dit topic nog ergens op een bouwverslag lijken of wordt het een algemene verkenning van de Unimog historie in al zijn facetten? :roll:

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement