Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Chevy Bison AMT
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 0:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 20:21 pm
Berichten: 391
Woonplaats: Kampen
hee! hier heb ik wat aan!

dankjewel! haha nou in het weekend is het enige dat ik kan modelbouwen. doordeweeks heb ik er domweg geen tijd voor. + dat de vrouw ook nog eens iets wil haha. + dat ik mijn jochie ook nog heb. dan ben ik echt blij met die 16 uurtjes die ik in de week besteed aan modelbouwen! :D

groeten henk


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Bison AMT
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 12:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 20:21 pm
Berichten: 391
Woonplaats: Kampen
vanacht nog even bezig geweest met de chevy. heb het chassis toch maar doorgezaagd na wat referentie foto's. het chassis heb ik verlengd met 20mm zodat de achterste assen verder naar achteren staan & het realistischer word.

hier een dryfit.

Afbeelding

reacties?

mvg Henk


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Bison AMT
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 15:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 20:21 pm
Berichten: 391
Woonplaats: Kampen
na een middagje zagen & plakken & schuren heb ik de laadbak voorzien van een houten laadvloer.

Afbeelding

het hout ligt er nog los op ivm met het spuiten. heb geen zin om alles af te plakken haha.

moet nog wel wat aanpassen. het is namelijk nog niet zoals ik het wil. heb nog een kier van 1 mm ik kan wel een beetje sjoemelen met de houten latjes.
we zien wel even

reacties commentaar tips?

kom maar op :D


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Bison AMT
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 15:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 apr, 2009 20:27 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Zierikzee
Wielbasis ziet er prima uit zo, niets meer aan doen. Parketvloertje leggen gaat je ook goed af zie ik. Nu nog een mooi kopschotje erop.

Jan :brouw:

_________________
I know YOU believe YOU understand what YOU think I said, but I am not sure YOU realise that what YOU heard… is not what I meant...


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Bison AMT
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 15:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 20:21 pm
Berichten: 391
Woonplaats: Kampen
Astran 141 schreef:
Parketvloertje leggen gaat je ook goed af zie ik.:


haha bij mijn ouderlijk huis met mijn vader gedaan haha.

groeten henk


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Bison AMT
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi projekt Henk. Wielbasis verlengen is een goeie beslissing geweest, ziet er goed uit zo. Mooi zo met dat hout, komt dat ook in het kopschot?
Succes in ieder geval met de verdere bouw :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Bison AMT
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 16:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 20:21 pm
Berichten: 391
Woonplaats: Kampen
hee korrelexpress.

ja dat is een goede vraag.
ik zie het nut er niet van in om er hout in te maken. volgens mij zijn ze normaal van staal. maar ik kan het natuurlijk zo doen dat ik een kopschot maak met 1 vlakke plaat & dan hout inleggen. maar als iemand anders het beter weet dan mijn gedachten hou ik mij aanbevolen.
ik ga iig nu bezig met het kopschot maar ik houd er wel rekening mee dat er hout op kan komen.
het enigste waarvan ikdenk dat ik het beter niet kan doen is bijvoorbeeld: ze rijden met staal, als er geladen word door een mobiele kraan & het staal moet tegen het kopschot aan liggen rammen ze de stukken hout er van af. & met staal zou het allen maar deuken. ( dit weet ik omdat mijn vader bij Ijzerleeuw in zwolle chauffeur is. ) daar word het staal ook met geweld tegen het kopschot geslagen door een kraan & op de bak hebben ze hout tussen de balken ( dit ivm met dat het anders te glad zou zijn met regen) & het kopschot een frame met daarop een dikke plaat van 3 mm gelast. daarvoor zijn 2 kokers staand eropgelast aan de kokers onder de bak zodat als er een bundel staal van 5 ton er tegen aan klapt niet het hele zaakje uit het fatsoen word gedrukt.

vandaar dat ik nu zit te twijfelen: wel met hout, of zonder hout.

bij een showtruck zouden ze het wel doen met hout, maar met een werktruck zouden ze het alleen doen met 1 plaat.

iemand die mij meer kan vertellen?

groeten 8)


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Bison AMT
BerichtGeplaatst: zo 17 okt, 2010 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 20:21 pm
Berichten: 391
Woonplaats: Kampen
vanavond nog even bezig geweest met de laadbak.
inmiddels een kopschot gesneden, geschuurt & er op geplakt. ik kan er altijd nog een omlijsting voor maken zodat ik het hout erop kan maken.
de zijkanten van de laadvloer word nog bedekt met een plaatje van 6 mm hoog & 0.5 mm dik over de gehele lengte. moet hoogstwaarschijnlijk 2 spatborden uitsnijden ivm met de wielen. intussen heb ik ook een frame gemaakt zodat het geheel onder de laadbak wat stabieler werd. deze heb ik al deels gemaakt. morgen even nieuwe profielen halen & dan vrijdag weer eens mee verder gaan ( dagje vrij :D ) heb ook spatlap/borden gemaakt achter de achterste assen

hier een foto van de vorderingen

Afbeelding

tips, reacties, commentaar, gooi het in de groep

mvg Henk


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Bison AMT
BerichtGeplaatst: ma 18 okt, 2010 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Ziet er al goed uit hoor :wink:
weet je al welke kleuren hij krijgt?

grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Chevy Bison AMT
BerichtGeplaatst: ma 18 okt, 2010 18:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 20:21 pm
Berichten: 391
Woonplaats: Kampen
ja de kleuren worden heel diep geel & zwart denk ik. maar de kleuren kunnen nog wijzigen. ik zit te denken om bergé te gebruiken. genoeg tijd nog om te beslissen ivm met het weer haha


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement