Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 328 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 28 sep, 2010 9:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Zeger,

Mooie deelname en zeer leuk dat er nog een klassieker van Nederlandse bodum bijkomt.

Ga je met veel belangstelling volgen.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 sep, 2010 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ja Zeger, je gaat weer wat moois maken :brouw:
Na de modellen die we tot nu toe van je gezien hebben, kan het niet anders dan mooi worden :D

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dank je mannen. Ik ben deze week maar eens begonnen met de cabine. En de manier van bouwen zal in grote lijnen overeen komen met de kikkerdaf van Bryan. Gewoon omdat dat in mijn ogen voor déze cabine ook de meest logische manier van bouwen is. Een paar kleine dingen zal ik wel anders doen, maar dat zijn maar details. De bodemplaat ben ik mee begonnen om een basis te hebben. En zoals je op de foto kunt zien is deze hetzelfde opgebouwd als die van Bryan. Hierna zal ik ook een "ring" maken als basis voor de onderkant van de ramen, en die op de goede hoogte zetten. Daarna kunnen de zijkanten, voorkant en achterkant en tegen aan gemaakt worden.

Gr. Zeger

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 1:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul, 2008 18:20 pm
Berichten: 624
Woonplaats: Menheerse
Mooi begin zo :wink:

_________________
Wim
VISBEEN/////
Nieuwe-Tonge Holland
1925-heden
88 Jaar een begrip in Transport,60 jaar feedback voor DAF


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 9:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Een mooi begin Zeger!

Ik vraag me wel af of je bij de binnenste ronding van de wielkast rekening hebt gehouden met de dikte van de zijwanden, en of je die zijwanden op de vloer en wielkasten zet, òf er overheen laat vallen. Bij mijn cabine valt het carrosseriegedeelte van de cabine (naast) over de vloer, zodat er geen naad te zien is. Veel succes verder!

Groetjes, Bryan


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 10:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Bryan Ketelaars schreef:

Ik vraag me wel af of je bij de binnenste ronding van de wielkast rekening hebt gehouden met de dikte van de zijwanden, en of je die zijwanden op de vloer en wielkasten zet, òf er overheen laat vallen.


Ja, daar heb ik rekening mee gehouden Bryan, en heb daar 1,5 mm ruimte voor gehouden. De zijwanden vallen zometeen ook over de bodemplaat heen en rusten op de bolling van de wielkasten. Als het goed is, staan de zijwanden dan 0,5 mm binnen het rechte stukje van de wielkast.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 10:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
van Hattem schreef:
Bryan Ketelaars schreef:

Ik vraag me wel af of je bij de binnenste ronding van de wielkast rekening hebt gehouden met de dikte van de zijwanden, en of je die zijwanden op de vloer en wielkasten zet, òf er overheen laat vallen.


Ja, daar heb ik rekening mee gehouden Bryan, en heb daar 1,5 mm ruimte voor gehouden. De zijwanden vallen zometeen ook over de bodemplaat heen en rusten op de bolling van de wielkasten. Als het goed is, staan de zijwanden dan 0,5 mm binnen het rechte stukje van de wielkast.

Gr. Zeger


Goed zo! Dat was ook niet zo goed te zien op de foto! Maar ik vind het wel knap dat je zo mooi de ronding in de wielkasten hebt gekregen!

Groet, Bryan


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 okt, 2010 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Je hebt toch bouwtekeningen/foto's Zeger, want anders vraag ik me af hoe je zoiets in elkaar plakt. Prachtig begin :D

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 okt, 2010 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Korrelexpress schreef:
Je hebt toch bouwtekeningen/foto's Zeger, want anders vraag ik me af hoe je zoiets in elkaar plakt. Prachtig begin :D


Ja, ik heb van Wim, (WIVI) heel veel informatie gekregen, dus daarmee kan ik al heel aardig vooruit. Eén tekenig heb ik op het juiste formaat afgedrukt en van die tekening kan ik dan alle maten nemen. Dat, in combinatie met heel veel foto's, is natuurlijk vrij makkelijk werken.

Maar eerst weer even een kleine update. Ik ben verder gegaan met de cabine en het onderste deel is in model. Aan één kant heb ik hem al bekleed met de laatste laag styreen 0,5 mm om op die manier de deurnaden e.d te maken. Wanneer dat klaar is, kan ik de bovenste ring in model schuren en nog wat smaller maken, want hij is nu nog te breed. De stootstrip ter hoogte van die ring, maak ik er later pas op. Hierna de ramen en het dak.

Hieronder weer een paar foto's. Het is allemaal nog niet afgewerkt natuurlijk.

Gr. Zeger

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 okt, 2010 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
He Zeger,

Dat ziet er al weer strak uit! Dit is een leuke cabine om te bouwen! Leuk om te zien dat je wat kleine dingen anders aanpakt. Ik heb zelf de beplating los van de bodem, zodat ik er later het interieur in kon maken.

Groet, Bryan


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 328 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement