Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 apr, 2011 8:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dat is goed te doen Arnoud. Kijk maar eens bij mijn bouwverslag van de GMC. Ik heb daar met de airbrush een matte zandkleur overheen geneveld. Wel even de de baan van de ruitenwissers afplakken, want dat blijft natuurlijk mooi schoon. En goed oppassen dat je de airbrish niet stil houdt op één plaats, want het is al heel snel te veel. Als laatste heb ik er toen een matte vernis overheen gespoten.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2011 17:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Arnoud, als1e probeersel zou ik deze truck niet gaan weatheren, is je lakwerk toch veel te mooi voor gelukt?
Zelfs dat met de penseel op het chassis vind ik jammer, had je mooi kunnen oefenen op die Engelsman hahaha.
Subtiel weatheren is heel moeilijk en eindigt te vaak in forse modderspatten en vuil en modder op plaatsen waar het normaal gesproken niet komt.
Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2011 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Bedankt voor je reactie ..

De lak is inderdaad 99% goed gelukt , maar moet dan eerst de paintjob mislukken voordat je een truck weathert?? :lol:

die penseelstreken op t chassis kunnen er gewoon nog af met wat water (is maar poeder)
en om te oefenen met de airbrush heb ik nog wel een aussie Volvo staan :wink: , dus daar heb ik geen engelsman voor nodig hoor.

Ik was toch al van plan om de airbrushtechniek en het effect van verweren te oefenen op een ander model .
aan de andere kant is het vreemd als de wielen en banden en motorblok verweerd zijn en de rest fabrieksnieuw.

Ik wil meer het effect hebben van een truck in goede gebruikte conditie(weinig tot geenn roest) , dus we zien wel wat het word.
Ik ben het wel met je eens dat het al gauw "overdone" is , maar tot nu toe ben ik best tevreden
Op t moment even druk met de tuin met dit mooie weer , dus het uiteindelijke eindresultaat laat nog even op zich wachten .

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement