Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 21 sep, 2010 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
diplomanta schreef:

Afbeelding

Gaan we dan nog een stapje verder , komen we hierop , maar zoals ik al zei , heb ik nog geen idee hoe ik dan de 3de as zou moeten monteren :?

Grtz Arnoud


die 3de as ziet er mij een liftas uit, door de kleinere bandenmaat, dus geen aangedreven as. is dus niet zo moeilijk om te maken. stukje chassis ertussen en de as eronder.

eventueel de combinatie maken van dit samen met je schuine achterkant en lier ?

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 sep, 2010 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
@ danny bedankt voor de tip , heb je misschien een foto , hoe zo'n liftas vast zit ?? , als ik een beetje logisch nadenk , zal deze as dan ook geen differentieel hebben toch ?
heb alleen aangedreven assen in de partsbox , en de kleinere diameter lijkt me lastig om te verwezenlijken , 2 extra wielen uit de kit kan ik misschien nog wel vinden ...

Maar de bewuste foto met lier en schuine zijde ? , dan word t wel erg druk , als er ook nog een kraan op staat :lol:

we zien wel wat t word , maar die 3de as heb ik altijd wel wat gevonden ..
Ooit de Alaskan hauler gebouwd , maar deze waren allen aangedreven , en OOB ..

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 sep, 2010 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
de Peterbilt Can-Do wrecker heeft zo'n liftas.
als je hier even zoekt naar de handleiding van de Can-do, dan heb je al een idee

deze heeft inderdaad geen differentieel. een gewoon balkje of dik stuk sprue op de juiste lengte is voldoende om te dienen als as, al heeft de Can-Do wrecker lift as een V-vorm, zodat deze de cardanas niet raakt. De alaskan hauler is inderdaad met 3 aangedreven assen.

ik zie het vervolg wel verschijnen ;-)

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 sep, 2010 1:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
bedankt voor de link , maar de bouw-handleiding van de "can-do" zit er niet bij :(

wel de canadian hauler , en de Kenworth heavy hauler , maar dit zij alle 2, 3 aangedreven assen ..

Nu had ik hier ook nog een Kw 100 staan met de "can-do" opbouw , erachter . Ooit 2dehands gekocht , maar daar zit dus ook de heavy- hauler onder . :?

Dus als je nog iets weet , houd ik me aanbevolen ...

Zondag verwacht ik een update te kunnen plaatsen van het standaard 6X4 chassis ..
Daarna zien we wel verder . :wink:

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 sep, 2010 9:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 aug, 2007 18:31 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Zevenbergen
Heb je hier wat aan
http://public.fotki.com/modeltrucks25th ... t_wrecker/
Gr Michael

_________________
http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=13811

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=20654

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=17910


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 sep, 2010 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Arnoud, de wrecker staat op pagina 4 van de link van het Wettringer forum:

http://www.wettringer-modellbauforum.de ... eadID=5174

Mooie truck die je aan het bouwen bent. We zijn al met 3 om hetzelfde merk te bouwen, en kunnen er bijna een 'International' groepsbouw van maken :lol: :lol: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 sep, 2010 10:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
18wheeler schreef:
Mooie truck die je aan het bouwen bent. We zijn al met 3 om hetzelfde merk te bouwen, en kunnen er bijna een 'International' groepsbouw van maken :lol: :lol: .

gr
Eddy



Nou Arnoud, je krijgt van alle kanten hulp :D

Zeg Eddy, als je die International groepsbouw wilt doen, zul je toch eens wat aan je Transtar moeten gaan doen :lol:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 sep, 2010 0:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Korrelexpress schreef:
18wheeler schreef:
Mooie truck die je aan het bouwen bent. We zijn al met 3 om hetzelfde merk te bouwen, en kunnen er bijna een 'International' groepsbouw van maken :lol: :lol: .

gr
Eddy



Nou Arnoud, je krijgt van alle kanten hulp :D

Zeg Eddy, als je die International groepsbouw wilt doen, zul je toch eens wat aan je Transtar moeten gaan doen :lol:


Ik krijg inderdaad van alle kanten hulp :brouw:

Heb nu 2 links van de bouwbeschrijving , helaas heb ik er niet veel aan , behalve dan de vorm van de as , bij de Can-Do is de voorte as gewoon een niet aangedreven vaste as met luchtvering , en geen liftas (zelfde luchtgeveerde ophanging als zijn aangedreven broertjes ) en het dilemma , waar ik mee zit is dat bij de international de twee assen bladgeveerd zijn met 1 gezamelijk schommelpunt , en het lijkt mij niet realistisch om daar een luchtgeveerde as voor te plaatsen ..
Ook met onze vriend Google kom ik nog niet veel verder , of ik zoek verkeerd , kan ook natuurlijk :roll:

Ik wilde vanavond een update plaatsen met de voortgang , maar bij het kopieren vanaf mijn sd-kaart is er iets fout gegaan , en zijn de foto's weg :? :( .
Zal morgen een paar nieuwe maken , maar helaas zijn enkele "in progress" foto's niet opnieuw te maken .. :evil:

Geen ramp natuurlijk , maar toch baal ik er een beetje van .
de vooras-besturing was op 2 plaatsen gebroken , en ik had netjes foto's gemaakt hoe ik dit heb gerepareerd , en het nu ook weer functioneel is , maar jullie zullen het met een beetje tekst-uitleg moeten doen morgen ...

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 sep, 2010 7:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
diplomanta schreef:
waar ik mee zit is dat bij de international de twee assen bladgeveerd zijn met 1 gezamelijk schommelpunt , en het lijkt mij niet realistisch om daar een luchtgeveerde as voor te plaatsen ..

Dat kan best hoor, op m'n Oshkosh is de tweede as ook een liftas en ook als enige luchtgeveerd. Één van de trailers die ik gebouwd heb had 4 assen, twee liftassen luchtgeveerd en twee assen bladgeveerd.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 sep, 2010 1:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Ik had jullie een update beloofd , dus bij deze :

eerst wat chroom bij elkaar gesprokkeld :

Afbeelding

Dit samen met de motor in de Muscle gegooid , de velgen hebben ondertussen al hun witte jasje gekregen :

Afbeelding

Afbeelding

Bij de gebroken bevestiging van de stuurstang heb ik hier opnieuw een gat geboord , vervolgens een stukje sprue uitgerekt met de vlam-methode , en een stukje van de juiste dikte afgeknipt en in het gat gelijmd ..

Afbeelding

vervolgens in de stuurstang ook opnieuw een gat geboord , en deze over het staafje ,en dan vast gesmolten volgens tekening , eindresultaat : gerepareerd , en nog steeds beweegbaar ...,
Maar , na bevestiging bleek dat de sporing niet klopte :?

Afbeelding

Dus stuurstang doormidden , beetje vijlen , en weer vast lijmen ... nu klopt de uitlijning tenminste ook weer :D

hierna was de bevestiging van de schotel aan de beurt , deze hoort in een vaste stand op de houder vastgelijmd te worden ..

Afbeelding

Dit heb ik opgelost op dezelfde manier : boortje , stukje verdunde sprue , en alleen lijm in het vaste gedeelte :

Afbeelding

Nu kan de schotel gewoon :D bewegen

Verder heb ik het chassis zo goed als helemaal in elkaar gelijmd ..
In de luchtketels zijn al 3 gaten geboord voor luchtleidingen ..

Een paar tussenstandfoto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals ik al zei , is de volgende stap luchtleidingen op t chassis , en dieselleidingen op t blok
Heeft iemand een versimpeld schema van luchtleidingen tussen remboosters , ketels , en compressor ??
hoeft niet realistisch te zijn (liefst wel natuurlijk) , als t maar optisch de indruk geeft dat t zou kunnen kloppen :wink: :D

Verder , als ik zo naar de dryfit kijk , heb ik genoeg ruimte voor een lier zonder het chassis te hoeven verlengen 8)
Misschien zelfs voor een 3de as , maar dat zou ik toch eens nader moeten bekijken / passen ..

Dit was t voor nu

Groeten Arnoud

Ps Bedankt voor alle hulp tot nu toe :brouw: :brouw:

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement