Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Hey Arnoud,

Leuk dat je weer wat verder werkt aan je IH, ben ik tenminste niet meer alleen met een International :wink: .
Je blok ziet er keurig gedetailleerd uit, wacht maar tot ie in de primer staat en één egale kleur heeft. Dan ziet het er nog beter uit.
Weet je al welke kleur het blok krijgt?
De mijne heb ik met blauw metallic van Humbrol gespoten, maar rood schijnt ook te kunnen voor deze V-800.
Succes maar weer verder, en sterkte met je moeder.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 0:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Thanks Guys :D

@ 18wheeler :

de kleur ben ik nog niet uit
Dat ligt eraan of ik de truck wil gaan verweren., dan krijg je dit plaatje met rood :

Afbeelding

Afbeelding

Nu is bovenstaand voorbeeld een benzine , maar het gaat om het kleurbeeld.

Wat me nog aan het twijfelen houdt , is dat ik nog nooit een model echt heb verweerd :? , wel een crossmotortje , maar niks serieus. ook vind ik t aan de ene kkant een beetje zonde van het voor mij althans zeer geslaagde lakwerk op de cabine...

Als ik voor showroom ga , dan word de motor blauw.

Maar zoals ik al zei ben ik nog aan het twijfelen , en de GMC in deze bouw werkt toch wel erg inspirerend voor wat betreft het verweren van een Klassieker :roll:

Het kan dus nog alle kanten op , en laat t nu maar even afhangen van de vorderingen van de rest van de bouw ...

Maar geef gerust jullie voorkeur :wink: , en wie weet ....


Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 1:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
diplomanta schreef:
Afbeelding
Nu is bovenstaand voorbeeld een benzine

Ik zie toch staan "DETROIT" en naar mijn weten hebben die alleen diesels gebouwd, of is/was er nog een andere motor waar ook Detroit op staat/stond?
Arjan zal ons hier wel uitsluitsel kunnen over geven.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 1:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
:D klopt , maar doelde op de tweede foto , daar zie je duidelijk bougiekabels :wink:

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
diplomanta schreef:
Wat me nog aan het twijfelen houdt , is dat ik nog nooit een model echt heb verweerd :? , wel een crossmotortje , maar niks serieus. ook vind ik t aan de ene kkant een beetje zonde van het voor mij althans zeer geslaagde lakwerk op de cabine...

Maar zoals ik al zei ben ik nog aan het twijfelen , en de GMC in deze bouw werkt toch wel erg inspirerend voor wat betreft het verweren van een Klassieker :roll:


Tja Arnoud, Ik moet toegeven dat ik ook wel een keer moest slikken voordat ik m'n mooi gelakte cabine van vuil en roest ging voorzien. :) Maar het is wel heel leuk om te doen, en zeker wanneer dan het uiteindelijke resultaat niet tegenvalt.

Wanneer je echter nog twijfelt, zou je ook kunnen overwegen om het met waterverf te doen. Als het resultaat je dan niet bevalt, kun je het er altijd nog afwassen.

Succes.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2011 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Goed om te lezen dat er toch wat positieve berichten zijn Arnoud. Geniet ervan :)

Je hebt meteen een leuk blokje neergezet.
Succes met je keuze, maar ik vind de blauwe van Eddy ook heel mooi, dus een andere zou..............

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
 Berichttitel: audzilla
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2011 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
hallo medebrouwers , en truckliefhebbers ,

Het was al weer een tijdje stil in dit topic :oops:
Op mijn hobby-hokje heb ik echter niet stilgezeten , dus ga ik jullie nu maar weer eens "vervelen" met een update en veel foto's :D

Allereerst heb ik het blok in de primer gezet :

Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik een heel aantal avondjes druk geweest met de rem en diesel-leidingen op t chassis.
Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doe , dus ben zeker niet ontevreden :D , maar er is altijd ruimte voor verbetering . dus eventuele tips zal ik meenemen naar een volgend model.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het interieur is ook al klaar , en zit nu in de cabine . het bakkie heb ik bovenin de cabine gezet ipv onder het dash :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens het blokkie maar weer ter hand genomen . Omdat ik nog blauw metallic in de bus had zitten van mijn "Quadzilla", toch maar voor een blauw blok gegaan.
Alleen het uiteindelijke resultaat vond ik veel te bling bling :oops: . Dus na een laagje matte vernis de poederdoos maar eens ter hand genomen. :twisted: .
Het blokje is nog niet helemaal klaar , maar de laaste details komen later wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een ander punt waar ik mij vreselijk aan stoorde(en canada chevrolet ook :wink: ) , is de verschrikkelijk slechte pasvorm van de banden op de voorvelg.dus de banden opgevuld met schuimrondjes

ter vergelijking : links gevuld , rechts ongevuld , deze zwabbert maar wat op de velg (velg is van donortruck , maar heeft hetzelfde euvel.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is niet zo moeilijk : zoek wat verpakkings schuim , en teken de omtrek van de banden af :

Afbeelding

dit knip of snij je uit , en stopt met enig gepruts deze schuimrondjes in de band , zodat de hiel van de band (binnenste rand) verder uit elkaar blijven staan.
dit schuif je dan in zijn geheel over de velg , en voila , we hebben een band die mooi aan de velgranden blijft zitten :wink: :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Na al deze werken vond ik het natuurlijk wel nodig om weer eens wat dry-fit foto's te maken :wink: :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het volgende word : bekijken hoe we het hulpframe voor de lier gaan maken , en wat er aan de achterkant van het chassis moet worden aan gepast .
daarna kan eindelijk het chassis gespoten worden..
Ook wil ik , na een tip hier in dit topic, een headacheboard achter de cabine zetten.
Ik heb wel de standaard , die in de alaskan-hauler kit zit , maar dit is gewoon een grote vierkante plaat traanplaat , om het maar eens oneerbiedig te zeggen :oops: . en ik vind dat ook niet helemaal in het tijdsbeeld passen. dus ik sta open voor voorbeelden of tips :wink:

Ik hoop dat jullie het weer een tijdje kunnen uithouden met deze update , want de volgende zal wel weer eventjes op zich laten wachten :mrgreen:

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2011 9:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 jan, 2009 20:46 pm
Berichten: 238
Die leidingen zien er goed uit. Wat heb je daar voor gebruikt? Met de Unimog ben ik er eindelijk, na veel te veel twijfelen, uit wat ik wil doen en ik ga voor uitbreiden van de standaard kit met leidingen e.d. Het aanpassen gaat me nog even te ver, maar ik wil wel wat anders dan OOB.

_________________
The Insane

Eigen site met links naar de bouwverslagen

... BMWs get girls, Ferraris get women, Celicas get dirty

... You can't please everybody, so you got to please yourself


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2011 10:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
thanks , de leidingen zijn gemaakt van een allegaartje wat ik nog had liggen.
de koperen leiding is 0,8 lasdraad , maar is heel erg stug
het groene is van een rolletje tuinbind-draad
geel en zwart komen uit een gestripte telefoonkabel , wel 1 met massieve kern.
bij de remcilinders voor heb ik dunne slangetjes gebruikt die uit een sloop-kit komen , zodat de vooras stuurbaar blijft ..

zo in de loop der tijd verzamel ik nog wel eens wat :D

gaat er een elektronisch apparaat stuk hier in huis , schroef ik t meestal eerst uit elkaar om te kijken of er nog wat bruikbaars in zit :wink:

grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 maart, 2011 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
ik heb het headacherack bij mijn alakan hauler wat aangepast, misschien is dit ook een idee voor je :?:
linkje staat in mijn onderschrift

voor de rest ziet het er goed uit hoor.

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement