Vandaag een mooi eind opgeschoten met het chassis en het spuiten van kleur is nabij.
Morgen nog wat electrakabels aanbrengen, de veiligheidsstroppen, wat hydrauliekaansluitingen op de tank en her en der nog wat klinknagels en dan kan de rode kleur erop.
Verhoudingsgewijs is het bekabelen en het aanbrengen van het remkabelsysteem het meeste werk maar heb er veel van geleerd. Remmen ging blijkbaar met een luchthoeveelheid die klep bediende die mechanisch d.m.v. staalkabels de remcilinders aantrok. Ontluchten ging d.m.v. strakke veren achter de remcilinder die het membraan weer uit de kamer trokken. Beluchten oftewel vrij geven van de rem ging dan weer door lucht in de kamers te blazen.
Het kabelsysteem is vergelijkbaar de remkabels van een fiets, hoeft niet overal strak gespannen te zijn zolang lussen maar in een behuizing zitten met 2 gefixeerde punten.
Al bouwende heb ik gemerkt dat Magirus het systeem mooi had uitgekiend alhoewel diepe modder e.d. volgens mij toch wel voor problemen kon zorgen.
Maar wellicht teveel geklets over remmen alhoewel ik het systeem op de voorwielen nog niet snap. Daar lijkt alleen een dunne luchtleiding naar toe te gaan die in de naaf verdwijnt, extern remcilnders zitten er niet op.
Maargoed, de plaatjes van hoe het er nu bij staat met flits
Johannes