Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 maart, 2011 9:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Johannes als ik nu naar de echte magirus kijk dan zit daar inderdaad iets minder ronding in , Maar als links en rechts van je model gelijk zijn dan mooi zo laten en elkker verder bouwen.Net rood kleurtje in ieder geval.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 maart, 2011 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
De cabine ziet er strak uit Johannes. En voor wat betreft die rondingen. Ik denk dat, wanneer hij straks "aangekleed" is, het niet echt meer opvalt.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 23 maart, 2011 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha johannes ,


Ik vindt hem gewoon superstrak gemaakt , een lust voor het oog .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dank u voor de reacties.
De vorderingen gaan gestaag voort, het akeligste is inmiddels alweer achter de rug: het groen spuiten van de spatborden en het voorstuk van de neus.
Hierbij moest ik afplakken op de Actionlak en heb ik een alkydlaag gespoten, altijd spannend of het plakband geen rood meeneemt bij het verwijdern.
Ik heb afgeplakt met isolatietape dus dat is na het plakken snel spuiten omdat de kleefkracht echt nihil is.
Ondertussen ook een fotoetched grille en logo gescoord :mrgreen: dus waar kan ik straks ook mee verder.
De resin bumper heeft een hele behandeling gehad: de kitbumper was niet hoog genoeg dus die is opgedikt.
De opening voor de duwpinconstructie was aangegoten en ik heb er een gat voor in de bumper gemaakt zoals op het origineel nog net zichtbaar.
Stukjes Evergreenstaf als boutjes en de bumper heb ik na lang twijfelen toch maar rood gespoten, rood dus en geen zwart zoals op mijn eerste foto die ik gepost heb staat.
Ik weet bijna wel zeker dat het niet historisch verantwoord is maar hou daarbij de foto's van het wrakje aan die ik vorig jaar heb gemaakt, je moet ergens een streep zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr, 2011 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Zoals al eerder gezegd is; als de kleur er op komt gaat het leven! Ziet er mooi uit zo en ik denk dat je toch een goede beslissing hebt genomen met de rode bumper. Past beter in het geheel. Als je een zwarte bumper had gemaakt, was die meer een storende faktor geworden. Historisch korrekt of niet :wink:

De rode en de groen kleur die je hebt gebruikt; worden die nu ook nog gebruikt, want zo heel af en toe kom ik hier in het Zeeuwse wel eens een DAF van hun tegen en die kleuren lijken er wel op. Ik bedoel maar zo, dat de kleuren van een transportfirma wel eens veranderen, moderner worden, maar deze lijken vrijwel hetzelfde gebleven.

Succes met het vervolg :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr, 2011 11:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Inderdaad Onne is er door de jaren heen niet zoveel veranderd met de bedrijfskleuren alhoewel er geen wit spuitwerk meer in zit.
Ik denk wel dat men vroeger om praktische redenen de bumpers zwart had zie mijn eerste foto uit begin 70er jaren met een magirus voor een asfaltmachine.
Bij de foto's van het wrak kun je aan de ene kant op de deur een nieuwer bedrijfslogo zien dan aan de andere kant waar nog iets van het echte oude doorschijnt. Dat bedrijfslogo is inmiddels ook simpeler geworden maar de kleuren zijn onveranderd volgens mij.
Ik vermoed dan ook dat deze Magirus een flinke update heeft gehad begin jaren 80 en men toen naar de rode bumpers en nieuw logo op de deuren is gegaan.
Men is bezig met de restauratie maar hoe het met de reparatie van de cabine staat en het spuitwerk weet ik niet.
Wel dat een oude scania torpedo in de huidige kleuren is gerestaureerd dus die gok heb ik nu ook maar genomen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr, 2011 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Johannes,
Ik vind dat zowel rood als zwart hem goed zouden staan,temeer omdat vroeger wel vaker bumpers zwart waren. Jou keuze hierin is verder prima , het staat hem goed. Ook een heel mooi gril setje zo te zien op de foto.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jul, 2011 20:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Lang, lang gelden op Jabbeke vertelde ik je dat ik een foto van zo'n truck gevonden had als kermistruck, bij deze dan:

Afbeelding

Maar er wel aan verder gaan werken he...?

Groet, Bryan


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul, 2011 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Inderdaad Bryan, belofte maakt schuld.
Met de Magirus heb ik geruime tijd in een dip gezeten. Ik kreeg de decals niet geprint maar daar komt nu verandering in. Ik heb zelfs een foto met originele kleuren uit die tijd en MET de juist reklame zo begin jaren 70 per mail gehad.
De bumper moet nu wel zwart worden maar daar ben ik niet rouwig om.
Tevens moeten er wat andere zwarte accenten in zoals de instap.
Wordt zeker vervolgd!

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 aug, 2011 16:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Pfff, ook bij deze moet ik maar eens een eindsprint maken nu het nog kan.
In tegenstelling tot de vorige post moet ik nu toegeven dat de bumper wel rood is i.p.v. zwart, tja op de foto stonden de oude en de nieuwe door elkaar en dan krijg je verwarring.
Ondertussen de kiepbak maar eens aangepakt, gelukkig hetzelfde principe als de Roelofs Hanomag dus met de kiepcilinder en de hydrauliektank in de bak ingewerkt.
En geleerd van de vorige keer. :wink:

Nu zitten er al een paar lagen spuitplamuur op dus hopelijk morgen spuitklaar, eerst maar de ruwe versie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over de decals ben ik nog niet uit wat er nu precies op de portieren moet.
Morgen zal ik de foto's laten zien, nu eerst verder aan de slag.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement