Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 aug, 2011 17:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Motor is in kleur gespoten, ik kon op de summiere foto's op internet alleen een rode kleur vinden dus hij is zijdemat rood.
Verder de nodige details aan de voorzijde van het blok geschilderd en gepast in het chassis.
Past mooi, alleen de vloerplaat aanpassen want zoals in het echt moet ik dus daar wel een klein tunneltje in maken waarvan ik in eerst instantie dacht dat even mooi met een stukje plastic te kunnen opdikken.

Afbeelding

En dan de achterklep van de laadbak gemaakt, her en der nog wat oneffenheden gedicht en de bak voor de eerste keer in zijdemat rood gespoten.
Dit weekend laten harden en dan maandag dun met Ferrarirood eroverheen.
Uit nieuwsgierigheid toch even een nog niet droge bak op het chassis gezet met dit rode resultaat:

Afbeelding

Volgende week dus veel detailwerk te doen: cabine bijwerken, mat schuren, lakken en hopen dat de decals een keer komen, koplampen, klinken, sierstrippen, uitlaat, hydrauliek, grille pffff nog veel te doen.....

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 aug, 2011 17:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
ingzagers schreef:
Motor is in kleur gespoten, ik kon op de summiere foto's op internet alleen een rode kleur vinden dus hij is zijdemat rood.
Johannes


Is wel apart om deze afwijkende kleur te nemen Johannes :mrgreen:

Maar met die detaillering komt dat vast wel goed, tis niet je eerste keer zullen we maar zeggen.

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 aug, 2011 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Netjes hoor Johannes.
Nogal rood :mrgreen: , maarruh...ziet er verder prima uit. Ferrarirood op zo'n oud barrel, sorry :oops: , klassieker :wink:? Het is weer eens wat anders :lol: .
De wielen zijn toch wel een schot in de roos en passen prima onder de Magirus.
Je motorblok ziet er ook puik uit.

Succes met de verdere afbouw.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 aug, 2011 15:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jul, 2007 14:59 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Achterhoek
Ik ken deze Magirussen van Leemans van vroeger (woonde niet zo heel ver uit de buurt van Vriezenveen) en het is 'm helemaal. Geweldig om te zien. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat met de decals erop. :D

Koen

_________________
Bescheiden modelbouwer en Togi verzamelaar: www.toginsieme.info en www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 aug, 2011 16:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha Johannes helemaal puik ,

Wat een mooie gebrouwesel

( was bij van vliet in nieuwerkerk raad eens , ja hoor een tatra zoals van hattem , en blokkken daar binnen gigantish walhala,

volgende week even gebak brengen ,even good will kweken voor eventueel fotowerk .)

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 aug, 2011 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ferrarirood was toch de Revell naam voor hun mooie dieprode kleur? Nou, die gebruik ik dus al sinds ze het op de markt gebracht hebben als rood.

Veel tijd in de afbouw en details maken pfff, soms een stap vooruit en 2 stappen achteruit en het spook van vorig jaar dwaalt nog rond dus lijm heel ver weg van de cabine en andere gespoten onderdelen als er niet gelijmd hoeft te worden.

Toch wel een harstikke mooi ding die fotoetched grille met dat Magirusembleem.
Ondanks dat ie nog zilvergrijs gespoten moet worden kon ik het niet laten te passen....
Cabine staat nog los op het chassis en de bumpert is provisorisch bevestigd voor het idee.

Afbeelding

Afbeelding

In de droogkamer: spiegelsteunen, spiegels, sierstrippen, ladder langs laadbak, zwaailamp en een chassis wat gedeeltelijk bijgespoten moest worden omdat de dunne glanslaag Revell los liet van de zijdematte onderlaag.
Hoe dat nou weer kan is mij een raadsel maar ik wijt het aan een te dunne laag.
Morgen dan maar het hele chassis in "sputter" zijdeglans blanke lak, de motor is gekoppeld met de tussenbak en een pomp voor het hydraulische systeem.
Morgen beelden daarvan.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 aug, 2011 23:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooie "nosejob" Johannes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 aug, 2011 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha johannes ,

Geweldig DIT IS ECHT EEN MAGIRIUS DEUTZ als ik me ogen sluit .

hoor ik hem in gedachten al brullen / :brouw: janken and Shaken........

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 aug, 2011 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Vanmiddag maar eens verder gegaan met afbouwen, altijd kritiek moment want als er nu iets fout gaat dan gaat het ook echt fout. Meestal kun je dan iets opnieuw spuiten en daar had ik geen zin in.
Wat gedaan: monteren van de sierstrippen van stukjes halfrond Evergreen. De bies is een lijn uit een velletje wrijfletters.
De grille heb ik ook maar zilvergrijs gemaakt zodat het beter bij het geheel past, wellicht maak ik het embleem nog zilverkleurig.
De spiegelsteunen zijn gemaakt van 1 mm Evergreen rond, t.p.v. de cabinebevestiging heb ik die in een buisje gedaan dus ze kunnen ook nog draaien, altijd handig tijdens transport om te weten dat ze niet bij de eerste de beste tik afbreken.
Over de kleur van de spiegels heb ik nog getwijfeld. Ik vond op de foto rode spiegels maar verderop in de rij ook grijze en ik vond dat grijs bij al dat rode wel weer staan.
Zwaailamp is een gevalletje van KFS, erg mooie dingen met zelfs een ingegoten reflector.

Alles staat nog los vast, de cabine moet bijvoorbeeld verder naar achteren maar dat houdt ook in dat het chassis bij de bumper iets ingekort moet worden..
De banden moeten nog aan elkaar verlijmd worden en de bumper is ook even voor de foto met secondenlijm vastgezet, fijntunen moet nog plaatsvinden.
Het idee met de luchtfilters op het motorblok heb ik maar laten varen. Mijn firewall kwam ertegen aan en ik had geen zin om dat nog een keer te gaan veranderen want straks is alles onder de motorkap weggewerkt.
Ik bewaar ze voor de volgende Magirus die met afneembare motorkap gebouwd wordt.
Het chassis moet nog steeds in de zijdeglans gespoten worden. Na het voorvalletje van gisteravond waarbij ik de dieseltank opnieuw moest spuiten heb ik het niet aangedurfd er nu ook nog eens satijn over te spuiten.
Beter alles laten drogen en maandag maar verder.
Het vervelendste klusje van vandaag was het pas knippen van de ruiten pfff, wat heb ik daar altijd een hekel aan :? . 300x de cabine in handen en maar bijknippen (en natuurlijk bij de laatste keer knippen weer teveel) maar ik doe het er voor. Maandag de raamrubbers schilderen en de tussenstijl in de portieren lijmen (op de ruit!!)
Het zwarte afgekrabte deel van de versnellingsbak is het bevestigingspunt van de bodemplaat van de cabine.
Maargoed, genoeg geschreven en hierbij plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goed weekend,
Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 26 aug, 2011 16:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 jul, 2007 14:59 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Achterhoek
Wat zitten die ruiten er mooi in. Waar zet je ze mee vast als ik vragen mag?

Koen

_________________
Bescheiden modelbouwer en Togi verzamelaar: www.toginsieme.info en www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement