Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 aug, 2011 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
prachtig johannes ,

prachtig ,leuk hoe je het uitlegd over de remmen MEGA MEGA MEGA MEGA MEGA MEGA strak .

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug, 2011 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Tja, ik heb wel een schema van zo'n remsysteem maar om het dan van foto's te reconstrueren is altijd moeilijk. En je moet een keer een punt zien om te stoppen met bekabelen want je kunt echt tot het laatste bogiekabeltje doorgaan terwijl je er straks niks van ziet.

Onne, de 2 delen van de banden zitten nog gewoon los hoor. Ik moet ze nog mat zien te krijgen d.m.v. schuren en lijm ze dan met Bison zacht plasticlijm waarmee ik geexperimenteerd heb.

Afbeelding

Afbeelding

Laatste foto's van een in de spuitplamuur staande Magirus:
- De beveiling aangebracht om te voorkomen dat het tandemstel haaks onder het chassis kan
komen te staan :wink: In de analoge tijd ging dat gewoon met stukken staalkabel tussen
ankerpunten aan het chassis en de assen
- Stuurhuis aangebracht, tijdens het foto's maken gisteren zag ik dat die er helemaal nog niet
op zat :? Naja, beter laat dan nooit maar trouwens nog wel een heel gepas en gemeet bij
een torpedo...
- Kabeltjes naar de achterlichten, steun voor de cabine en nog meer pruttelwerk.

Morgenvroeg gaat er eerst zijdeglans rood op en misschien morgenmiddag al wel het Ferrarirood.
Na uitharding kan die dan misschien vrijdag al wel voorzien worden van een zijdeglans blanke lak.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 17 aug, 2011 15:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha johannes ,

Ik ga langzamerhand gruwelen, als ik het woord blanke lees brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Ik heb inmiddels een 3600 weer opde kop getikt ,dus de Geest daf heeft zijn vooras .

de midden oosten daf is bijna klaar voor de brouwersdag even netjes afwerken inladen en hupppppppp.

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 aug, 2011 18:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Vanmiddag maar even aan het prutsen geweest met een motorblok.
De Magirus heeft een V8 luchtgekoelde motor, heeft dus geen radiateur maar een paar grote luchthappers en een luchtinlaat aan de voorzijde
Van de motor zal straks niet veel te zien zijn, mijn motorkap kan vanwege de vele aanpassingen niet open. Toch maar besloten om wat tijd in een motor te steken al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust.
Ik heb de 6 cilinder motor uit de DAF Ladderwagen van Italeri omgebouwd naar een 8 cilinder die hoogswaarschijnlijk in deze truck lag.
Wat extra dingetjes erop gezet en voor je het weet ben je aan het detailleren met iets waar je straks niks van ziet. Ik betwijfel zelfs als je straks achter de mooie fotoetched grille nog wel wat ziet maar dat terzijde. Wel extra mijn best gedaan op dat zichtwerk :lol: .
De uitlaatspruitstukken maak ik erop wanneer het blok in het chassis ligt. Ik heb nu al diverse keren gepast en wat nu gebouwd is past :D

Plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Straks het chassis glansrood spuiten, het staat nu in de zijdemat rood en ik kan verklappen dat het allemaal erg rood is.....

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 aug, 2011 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Stoer dat je toch zoveel tijd in iets steekt dat straks niet meer te zien is :roll:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 aug, 2011 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mwoa Onne, het regende buiten, ik had nog een uurtje over en voor je het weet steek je er weer teveel energie in. De volgens Magirus krijgt dus wel een te openen motorkap maar dat is dan ook een bijgewerkte Resin kit en dit is nog een zwart Resin oermodel ooit gekocht bij MT&P in Jabbeke volgens mij 2009 ofzo. Beetje oefening voor het echte werk.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 aug, 2011 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Johannes,

Geweldig mooi blok geworden en jammer dat het straks niet meer te zien is zo open.
Maar dit kon natuurlijk niet achter blijven ten opzichte van de rest, want dat ziet er ook gelikt uit.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 aug, 2011 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dankje, inderdaad blijft straks van het blokje alleen de voorkant en de onderzijde in het zicht.

Vanavond tussen de plensbuien door het maar geriskeerd om tussen de spuiterij en het huis te lopen met een vers gespoten chassis :lol:
Even de cabine erop gezet en tjonge, het wordt allemaal wel errug rood.....
Maarja, Leemans heeft nou eenmaal veel rood aan de vrachtwagens.

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar hopen dat de decals een keer komen :?, kan ik de cabine lakken en afbouwen.
En dat leuke fotoetched grilletje inbouwen.
Morgen eerst de bak maar eens in zijdeglans rood en dan waarschijnlijk maandag in definitieve Ferrari rood.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 aug, 2011 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Mooi rood is niet lelijk zeggen we dan. :lol:
Maar ziet er weer in de bekende Johannes kwaliteit uit hoor.
Ben al benieuwd naar het rode bakkie erop.
En je motor is ook weer geweldig , als het voor jezelf maar genoeg doening geeft dat je er zoveel tijd in hebt gestopt.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 aug, 2011 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
:o Best rood :lol:
Maar ziet er mooi uit hoor Johannes! Samen met het rode bakje straks is het nog bijna het rode gevaar........ Blijft alles trouwens hoogglans of komt er nog iets overheen zoasl matte blanke lak of zijdeglans? Voor nieuwstaat is dit het summum, maar voor een truck uit die dagen misschien net te glossy :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement