Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 17:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2010 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Hier staat weer juweeltje in de maak :D
Je hebt de smaak weer helemaal te pakken Johannes! 1 opmerking van mijn kant; de achterassen; staan die niet wat ver uit elkaar, of komt dat door je groothoek?

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2010 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Johannes , mooie vorderingen weer. Mooi om te zien dat scratch building in combinatie met bestaande onderdelen zoals jij dat aanpakt allemaal.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 dec, 2010 12:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
He Johannes,

Mooie vorderingen aan deze truck, het lijkt verhoudingsgewijs allemaal wel te kloppen. Het enige wat me te klein lijkt is de diameter van de brandstoftank. Volgens mij wordt dit weer een gaaf model, ik ga het volgen!

groet, Bryan


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 dec, 2010 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
ha johannes ,

gewoon een dikke tien , prachtig model, heb effe een time out .

me vrouw is ernstig ziek , heeft even voorrang , maar werk door met de 1600 op een laag tempo

prachtig model , even zoals de machtige hanomag

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan, 2011 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 maart, 2009 20:05 pm
Berichten: 824
Woonplaats: Sint-Oedenrode
Kwam dit nog tegen, weet niet of je er (nog) wat aan hebt....

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Check mijn Fotki site voor foto's: http://public.fotki.com/Kevvv/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 jan, 2011 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Medeplakkers 8) ,
Allereerst natuurlijk de beste wensen voor het nieuwe jaar. Vooral gezondheid en een flink portie produktiviteit om de brouwerspagina's maar weer eens goed te vullen.
Ik heb even de focus op wat anders gehad maar ga vanaf vandaag volop bezig met de Eckhauber.
@Bryan: Inderdaad is de diameter van de dieseltank niet goed, het scheelt een mm en dat vond ik dan wel weer acceptabel. Vanwege de verkeerde instelling van mijn fototoestel zijn de laatste foto's erg vertekend en ik zag dat het effect van de dieseltank alleen maar erger werd.
@Kevin: Ik heb de mogelijkheid om "live" te meten, men is deze auto aan het restaureren en het is tot op de laatste bout uit elkaar gedraaid volgens mij. Desalnietemin zijn zulke tekeningen altijd handig, ik herken van de tekening zelfs het ankerplaatpatroon voor het hulpchassis van de kipbak terug!
Misschien interessant om te weten: Klaus Krohn heeft het resin model opgewaardeerd en overgedragen aan Bernhard Albrecht die er kleine series van gaat gieten. MT&P belooft nog steeds een foto-ets setje maar dat duurt telkens weer langer, wellicht dat Bernhard Albrecht wel inspringt op die behoefte of dat wellicht juist dat de reden is dat de uitgifte zo lang duurt.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 jan, 2011 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Hij wordt ongetwijfeld toch wel mooi...

Groetjes, Bryan


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 14:54 pm
Berichten: 1022
Woonplaats: Waddinxveen
tja ,gewoon weer johannes super strak bezig .

misschien dadelijk .een zandput maken voor de brouwers dag , met alle kippers erin .

prachtig allemaal mooie tijdlijn.

_________________
viewtopic.php?f=32&t=29970&hilit=DAF 1600 bibliotheek

viewtopic.php?f=32&t=32471&hilit=daf+geest


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2011 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mensen, ook hier uit het dipje wat ik had en nu volop tijd om het model af te maken :lol: :lol: :lol: deadline Jabbeke????
Inmiddels heb ik een nieuwe cabine bij Bernhard Albrecht gekocht, een volgende keer zal ik laten zien hoeveel onderdelen er bij de geupdate versie zit. Een foto-etched grille is in aantocht, niet bij MT&P weg maar wederom bij Bernhard.
T.o.v. de vorige update heb ik de achtertrein aangepakt, de difs gemaakt en alvast was voorzien van luchtslangen. Met de trekkabels voor de vacuumremmen ben ik nog bezig.
Zoals gezegd heb ik het geluk dat ik een nagenoeg gestripped chassis kon fotograferen en inmeten dus alle boutjes moeten er nu wel op. :?
Maar hierbij alvast foto's van hoe het er nu bij staat, de truck had niet al teveel tierelantijnen en beperkt zich tot een paar luchtketeltjes en achterlichtunits.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De achterassen zijn van een Revell Volvo die ik niet meer als complete kit had liggen.
De vooras is een omgebouwde achteras van een Amerikaan gecombineerd met onderdelen van een Italeri stuuras.
Wederom de opmerking dat ik de volgende keer de foto's groter zal plaatsen....wennen aan mijn nieuwe fototoestel en de resolutie.

@ Bryan: inderdaad is de dieseltank in diameter 1 mm te klein.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2011 16:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Als je Jabbeke wilt halen, zul je er nog flink aan moeten trekken Johannes, ook al ziet dit er alweer indrukwekkend uit :shock:
Mooi hoor al die detaillering!

Succes met de verdere opbouw maar weer :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement