Zo, nu de Hanomag bijna klaar is maar verder de draad oppakken met de Magirus.
Gelukkig heb ik hier veel foto's en maten en is het dry-fitten eigenlijk iets om te controleren of ik met de verschaling geen fouten heb gemaakt.
Tot nu toe klopt het (de achterzijde vertekend iets vanwege de groothoek!) aardig en lijkt de cabine wel schaal 1:24 en niet 1:25 alhoewel de bak wel erg breed lijkt.
Het Scania chassis is inmiddels gestript, waar nodig gerepareerd (gelukkig geen lappendeken zoals bij de Hanomag) en ik heb me gisteren en vandaag bezig gehouden met de velgen.
De velgen zijn voorzien van de opsluitringen zoals bij de binnenband-banden gebruikelijk waren.
Hiervoor heb ik de nieuwe velgen van Italeri gebruikt, de naaf uitgesneden en ingekort en afgewerkt met het uiteinde van een luchthoorntoeter omdat de naven erg lijken op de Scania naven en de Hanomag naven.
In de velgen heb ik een evergreenstrip gelijmd voor het ringeffect, dit in tegenstelling tot de Hanomag waar ik een velgring van AMT heb gebruikt.
De aangedreven voorwielen hebben als naaf die van het oude Italeri type.
De dieseltank kon gelukkig die uit de accessoiresdoos gebruikt worden, deze wijkt op schaal in diameter 1 mm af en de banden lopen niet zo mooi symmetrisch over de tank bij het origineel maar dat ligt binnen mijn marges. De uiteinden zijn uiteraard vervangen door plaatmateriaal.
De cabine heeft veel tijd gekost om aan te passen, verschillende stukken druiplijst waren niet meegegoten en moesten dus gerepareerd worden.
Tevens blijkt bij het origineel de motorkap over de zijpanelen te vallen en de zijpanelen over de radiator, bij het Resin model was dit alles in 1 vlak.
Ik heb dus een nieuwe motorkap gemaakt en de radiator versmald.
Er is nog veel te doen aan de cabine maar dat gaat wel lukken.
Dat was het voor vanavond,
Johannes