Afgelopen week een begin gemaakt met de decals te plakken. Je bent daar toch alles bij elkaar enige uren aan bezig voordat alles eens juist op zijn plaats en uitgelijnd zit. Vooral ook omdat de pasvorm niet echt op elkaar aansluit. Hieraan zie je dus weer duidelijk dat dit oorspronkelijk een doos uit de jaren 70 is.
Het zit niet allemaal 100% maar beter kreeg ik ze er niet op. De rechtse kant is klaar, links moet ik nog wat decals plakken.
Verder wat problemen gehad met de tanks. De eerste keer al volledig in Alclad en dat stond me niet aan. In de Mr.Muscle. Na veel tandenborstelgeschuur waren de tanks ongeveer schoon.
De 2e keer zat de zwarte Alclad basislaag er weer niet goed op. Niet vlak en niet blinkend
. Onne had net zijn Volvo in de remolie gelegd en dat zag er goed uit. Ik dacht, ga dat ook maar eens proberen, en zie, ik ben fan
. Na slechts één nacht waren de tanks brandschoon.
Wel was de lijm van de tanks los gekomen, zoadat ze opnieuw gelijmd en geschuurd moesten worden.
Daarna besloten om de basislaag eens met Humbrol glanzend zwart te spuiten. Dat zag er de volgende dag dus wel bling bling uit, veel beter dan Alclad Gloss Black.
Gistermorgen de tanks in chrome gespoten en het resultaat heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Nu nog laten drogen en dan kunnen eindelijk de tanks definitief aan het chassis.
Wegens de opmerkingen van Onne en Arjan over de wielen, heb ik alle onderdelen die al in chroom gespoten waren nogmaals een laagje gegeven met Alclad. Die zien er nu ook lichter uit. De wielen laat ik voorlopig maar zo. Misschien dat in het totaalplaatje de iets donkerder wielen best goed staan.
Als alle decals erop zitten moet er nog een laag blanke lak erover. Gezien de ervaringen daarmee in het verleden, en de recente problemen van Onne, ga ik eerst maar een laag ParketPlus op de cabine zetten om de decals te sealen. Dat is tenminste neutraal en vreet de decals niet aan.
Daarna kan ik altijd nog zien of er een glanzende laklaag nodig is.
Dat was het weer.
gr
Eddy