Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 nov, 2010 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Dat zijn mooie foto's :wink:

Aangezien het om carterontluchting gaat , zou je best met 1 af kunnen . maar op deze foto's staat het benzinefilter weer achter elkaar , en niet naast elkaar , zoals jij , en ik inmiddels ook al , hebben aangepast .

Dus ik vermoed dat er toch minimale verschillen zitten in de verschillende bouwjaren :roll:

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 nov, 2010 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Ik vind deze aangepaste motor echter een plaatje. Hele mooie krachtbron geworden.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 0:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Zo, vandaag nog eens wat kunnen doen aan de IH. Voor spuiten in de garage is het een beetje te koud :evil: dan nog maar een beetje geplakt.

Vorig weekend al de chroomsprues in de mr. muscle laten zwemmen. Het chroom was snel genoeg weg, maar daarna zat er nog een viezige gele laag op. Na nog 2 nachten zwemmen met een tandenborstel de resterende 'boel' ervan afgeschrobd. Toch is het hardnekkig. Ik heb het niet overal weg gekregen. Hier zie je wat ik bedoel:

Afbeelding

Bij Italeri chroom heb ik dat nog nooit gehad. Moet toch zijn dat deze wat anders behandeld worden? Ben nu bezig met alle chroomdelen zoals tanks, filters, uitlaten etc volledig in elkaar te zetten. Voordat ze in de grondlaag gaan ga ik de samengelijmde delen eerst nog maar eens in de mr. muscle gooien.

Ook diverse gaten met evergreen dichtgezet tussen gelijmde delen zoals aan de radiator en het differentieel. Achterkanten van bepaalde delen zijn nogal eens open blijkbaar.

Verder bezig geweest met het chassis verder in elkaar te zetten. Bij de remboosters voor de achterste as kom je dan dit tegen:

Afbeelding

Onderdeel 58 zou een gespiegelde versie van onderdeel 57 moeten zijn. Niet dus. Onderdeel is verkeerd gegoten.

Afbeelding

Dan maar onderdeel uit elkaar snijden en opnieuw op de juiste manier in elkaar plakken:

Afbeelding

Afbeelding

En zo zit de rembooster rechts zoals het hoort:

Afbeelding

En zo staat het chassis er na vandaag bij:

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik aan de motor de oliepeilstok gemaakt:

Afbeelding


Tot zover weer de vorderingen.
Verder ben ik nog op zoek naar detailfoto's (chassis/interieur/luchtleidingen) van de International Transtar 4300 Eagle.
Er is helaas niet zo veel referentiemateriaal te vinden over deze trucks. Blijkbaar zijn ze niet zo heel populair geweest.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Hey Eddy,

Je bent alweer lekker opgeschoten aan de IH.
Tja, dat chroom blijft toch een spelbreker,zeker als het de kwaliteit heeft zoals op je IH, afwijkend dus van andere merken. Bij m'n Heller 141 ging het er allemaal keurig af, nog wel een tandenborstelschrobbeurt gegeven om zeker te zijn dat alles eraf was, maar toen was het ook helemaal clean. :D
Maar als alleen aan de onderkant van de schotel in hoekjes en gaatjes de bagger blijft ziten, is het probleem toch niet zo heel groot? Je spuit het en zit uit het zicht.. Als het op andere plaatsen wél in het zicht zit, zou je kunnen overwegen om te verweren; heeft het iets weg van roest :mrgreen:
Voor zover je het chassis nu in elkaar hebt staan, wordt dat 1 kleur? Lijkt me logisch want anders plak je het niet zover in elkaar :mrgreen:
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 12:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Mooi gedetaileerd motorblokje het je gemaakt.

Chassis begind ook al lekker op te schieten ja.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 dec, 2010 16:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Eddy,

dat gaat de goeie kant op, ziet er allemaal weer strak uut. :wink:

Met dat ontchromen van mijn T142 had ik ook zoiets . Bij mij bleef er ook nog een doorzichtige film achter. (Een soort plasticfolie)
Wat weer moeilijk te verwijderen was.

Groet,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 dec, 2010 13:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Eddy,

Geweldig motorblok dat er ligt.
En de rest ziet er ook al strak en mooi gebouwd uit.

Dit wordt ook weer een mooie klassiek truck.

Grt SAM

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2010 1:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Onne, de boel die achter gebleven is zit in meerdere hoekjes (o.a. de tanks, uitlaten en vooral in de gaten van de achtervelgen). Zit trouwens wel te denken om de gaten in de achtervelgen compleet te doorboren. Ze zitten nu enkel verdiept, maar open geeft volgens mij toch een mooier eindresultaat.

Heb voor een foto maar even de onderkant van de schotel laten zien, omdat het daar toch wel heel duidelijk is, overigens wel op een plek die inderdaad niet zo erg is.
Ik wil het er toch wel af hebben dus gaan ze nog maar eens in de mr. muscle. Deze keer ga ik echter de ovenspray spuitbus gebruiken.
Nu heb ik de (vloeibare) keukenreiniger gebruikt. Gewoon 3 sprayflessen leeggekiept in een bakje.
Misschien is die keukenreiniger niet zo sterk als de ovenspray. We zullen zien.

Het chassis op de foto is grotendeels nog dryfit hoor. Zowel de achterassen als de vooras zitten er nog los onder, en de radiator staat er ook alleen maar op voor de foto :wink: . De ketels en de accubak zitten wel al vastgelijmd.
Normaal gezien probeer ik zoveel mogelijk vast te lijmen aan het chassis voordat ik dat ga spuiten, maar bij de IH zal de vooras er nog niet onder zitten.
De motor zit er namelijk op dezelfde manier in als in de Italeri Volvo's. Tussen het chassis dus.
Ik ga eerst de voorkant van het chassis spuiten. Dan de gespoten motor ertussen, de gespoten vooras eronder, en daarna de compleet gebouwde achterkant van het chassis spuiten. Zo heb ik dat mijn Volvo F16 ook gedaan.

Het complete chassis wordt zwartgroen. Dat is een heel donkere kleur groen, bijna tegen het zwart aan. Moet wel nog alle kleuren voor de Transtar gaan halen.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2010 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Duidelijk Eddy :wink:
Zelf gebruik ik altijd de ovenspray van Mr Muscle en die werkt krachtig, misschien dat er dus toch verschil in de 2 soorten zit?
De gaten in de velgen doorboren lijkt mij een mooie optie; veel realistischer waarschijnlijk :D Succes in ieder geval met het vervolg :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 dec, 2010 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Eddy,
Mooi strak chasis en fraaie motor . Leuk detail dat international teken op de achteras diff.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement