Zo, vandaag nog eens wat kunnen doen aan de IH. Voor spuiten in de garage is het een beetje te koud
dan nog maar een beetje geplakt.
Vorig weekend al de chroomsprues in de mr. muscle laten zwemmen. Het chroom was snel genoeg weg, maar daarna zat er nog een viezige gele laag op. Na nog 2 nachten zwemmen met een tandenborstel de resterende 'boel' ervan afgeschrobd. Toch is het hardnekkig. Ik heb het niet overal weg gekregen. Hier zie je wat ik bedoel:
Bij Italeri chroom heb ik dat nog nooit gehad. Moet toch zijn dat deze wat anders behandeld worden? Ben nu bezig met alle chroomdelen zoals tanks, filters, uitlaten etc volledig in elkaar te zetten. Voordat ze in de grondlaag gaan ga ik de samengelijmde delen eerst nog maar eens in de mr. muscle gooien.
Ook diverse gaten met evergreen dichtgezet tussen gelijmde delen zoals aan de radiator en het differentieel. Achterkanten van bepaalde delen zijn nogal eens open blijkbaar.
Verder bezig geweest met het chassis verder in elkaar te zetten. Bij de remboosters voor de achterste as kom je dan dit tegen:
Onderdeel 58 zou een gespiegelde versie van onderdeel 57 moeten zijn. Niet dus. Onderdeel is verkeerd gegoten.
Dan maar onderdeel uit elkaar snijden en opnieuw op de juiste manier in elkaar plakken:
En zo zit de rembooster rechts zoals het hoort:
En zo staat het chassis er na vandaag bij:
Ook heb ik aan de motor de oliepeilstok gemaakt:
Tot zover weer de vorderingen.
Verder ben ik nog op zoek naar detailfoto's (chassis/interieur/luchtleidingen) van de International Transtar 4300 Eagle.
Er is helaas niet zo veel referentiemateriaal te vinden over deze trucks. Blijkbaar zijn ze niet zo heel populair geweest.
gr
Eddy