Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 8:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 12:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Ziet er netjes uit Eddy. :brouw:

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 13:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Keurige detaillering Eddy :D

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 feb, 2011 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey Eddy,
Net zoals mijn voorgangers al schreven, nette details zo die leidingen en je spuit werk ziet er tot dusver ook erg strak uit.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 maart, 2011 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Nah, da's ook al weer een maand geleden. Tijd voor een kleine update.

Zeger, Onne en Eric bedankt voor de complimenten :brouw: .
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zulk gepruts nog leuk begin te vinden ook :lol: .

De afgelopen weken niet echt veel kunnen doen behalve wat kleine dingen. Hoofdzaak was de boel gereed zetten om te spuiten en wachten op goed weer. En kiek dan, afgelopen weekend lekker zon en 15 graden. Meer moet dat niet zijn.
Het chassis in de primer gezet en de volgende dag het groene kleurtje eroverheen.
Ook de cabine, neus en slaaphok in de primer gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de voorkant van de neus en de achterkant van het slaaphok nog wat extra moeten schuren, vandaar de witte plekken op de foto.
Vanavond die plekken bijgewerkt met primer en het ziet er nu goed uit.
Volgende stap is de cabine zilver spuiten, daarna komt de uiteindelijke gele kleur. Met een beetje geluk kan dit in de 2e helft van de week (morgenavond ben ik zowieso niet thuis, en ook komend weekend ben ik weg). Ze geven gelukkig nog steeds redelijk warm weer af.

Vanavond ook nog het chassis gespoten met zijdemat lak. Dit nu lekker laten drogen en dan ik eindelijk weer eens echt verder bouwen aan de IH.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 12:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 22 feb, 2010 14:17 pm
Berichten: 41
Hallo Eddy
Ik volg met belangstelling je topic, daar ik zelf bezig ben met een IH F-2674 Dumptruck van ERTL.
Ik liep tegen het zelfde probleem aan als jij wat betreft de montage van motorblok en vooras. Ik heb het als volgd opgelost.
Van de motor ophangpunten in het chassis de bovenste helft afgehaald, zodat je halve maantjes krijgt met de opening naar boven. Als je dan de vooras en voorste dwarsbalk gemonteerd hebt, kun je het blok er later zo van bovenaf in laten zakken.
Let wel op de volgorde, eerst de motor en dan pas de radiator.
Het ziet er goed uit met alle leidingen. De carter ontluchting komt die binnen of buiten het chassis?
Succes verder en ik bijf je volgen.

Gr. Kees


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 31 maart, 2011 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Hey Kees,
Leuk dat je volgt. Ik ben wel benieuwd naar je IH dumptruck. Ga je daar nog een bouwverslag voor aanmaken in het gewone vrachtwagen gedeelte?
Het idee van de 'halve maantjes' had ik ook al aan gedacht, maar ook dan blijft het nog redelijk pielen om het blok ertussen te krijgen. Daarom heb ik maar besloten om het op deze manier te doen. Heb dat met mijn Italeri Volvo F16 ook zo gedaan.
Nog een geluk eigenlijk dat ik het zo doe, want anders had ik de vooras waarschijnlijk al vastgelijmd en had ik er daarna achter gekomen dat de as te ver naar achter staat. Nu heb ik dat gelukkig nog kunnen aanpassen.
De carterontluchting komt buiten het chassis. Tussen het chassis is niet echt veel plaats meer door de dikke V8. Bovendien als je recht van de cilinderdeksels naar beneden gaat met de ontluchting kom je automatisch buiten het chassis terecht door de V-vorm.
Bij proefpassen is wel de ontluchting en de oliepeilstok losgebroken van het blok. De peilstok lijm ik nog vast voordat het blok erin gaat, de ontluchting pas nadat het blok erin staat.

Vanavond nog een klein beetje verder kunnen doen.
Meeste tijd is gaan zitten in de IH logo's op de spatlappen. Ik wilde ze eerst verven, maar heb toch maar besloten om ze uit elektro-tape te snijden. Verder de cabine etc. in zilvergrijs gespoten. Dit lekker laten drogen en dan met geel de defintieve kleur erop.

De foto's, grotendeels nog in dryfit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr, 2011 9:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Begint er zeer goed uit te zien :brouw:
Ik plaats zelf mijn blok ook op de manier van de halve maantjes ,en dat past prima ..
Geen problemen gehad met de ontluchting en peilstok , dus ik denk toch dat in minime verschillen in zitten per kit ..



Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr, 2011 9:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Netjes Eddy :D
Het geheel ziet er goed uit zo. De spatlappen met het HI logo heb je mooi gemaakt zo. Wel behoorlijk priegelwerk, maar het resultaat mag er zijn!
Heb je de wielen nu Alclad chroom gespoten of niet? Ze lijken nog al donker, ook mooi hoor :wink:
Succes maar weer :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr, 2011 11:13 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 22 feb, 2010 14:17 pm
Berichten: 41
Hey Eddy
Ik ga er zeker een brouwverslag van maken, eerst nog even uitvogelen hoe dat met de foto,s moet.
Ik heb ook nog een Eagle race truck liggen, beide IH,s vond ik in de kringloop, voor €5,00 totaal :D .Alles zat nog in het plastic.
Ik zie ook dat je dubbele leidingen op de remboosters hebt zitten, waren ze toen al zover in de USA, want de Volvo VN670 die naar hier worden gehaald,moeten allemaal omgebouwd worden naar dubbel systeem.
Gr. Kees


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 apr, 2011 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
VDB schreef:
Hey Eddy
Ik ga er zeker een brouwverslag van maken, eerst nog even uitvogelen hoe dat met de foto,s moet.
Ik heb ook nog een Eagle race truck liggen, beide IH,s vond ik in de kringloop, voor €5,00 totaal :D .Alles zat nog in het plastic.
Ik zie ook dat je dubbele leidingen op de remboosters hebt zitten, waren ze toen al zover in de USA, want de Volvo VN670 die naar hier worden gehaald,moeten allemaal omgebouwd worden naar dubbel systeem.
Gr. Kees


Da's nog eens een koopje :shock:

En wat die leidingen betreft : als je mijn topic van de IH bij deze groepsbouw goed had bekeken had je deze foto tegen gekomen ,met dubbele leiding aan de boosters :wink:

Afbeelding

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement