Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Moeten we het bouwjaar op 1985 laten?
Poll eindigt op wo 15 sep, 2010 11:03 am
Ja 87%  87%  [ 13 ]
Anders (zie vermeld in het topic) 13%  13%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 15
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 sep, 2010 11:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 mei, 2009 10:10 am
Berichten: 1104
Woonplaats: Amsterdam
Hey Brouwers,

Jan ; bedankt voor de moeite voor een lijst samen te stellen.

Ik ben blij met alle reactie's en voorstellen voor deze groepsbouw.
Ik ben het ook eens met de reactie dat we ons niet moeten blind staren op bouwjaar 1985 als laatste bouwjaar maar dit wel het bouwjaar waarin het nu een klassieker is.

Daarbij mag het van mij best om een opgeknapt of gewijzigd examplaar gaan.
Als het bouwjaar (of start van de productie van dit type) maar binnen het bouwjaar ligt dat we afspreken.



Maar om even kort de meeste voorstellen/regels samen te vatten.

- De bouwtijd loopt van 28 Augustus 2010 (laatste brouwersdag) tot 27 Augustus 2011. (laatste Zaterdag van Augustus is de volgende Brouwersdag naar mijn weten)
Alles wat voor deze datum is begonnen kan helaas niet meedoen in deze groepsbouw.
Tenzij er door de meerderheid wordt gestemd voor een uitzondering, uiteindelijk is het ONZE groepsbouw en niet van mij alleen!

- De schaal waarin je wil werken ben je helemaal vrij in.

- Op dit moment staat de tijdslijn voor deelname van onze onderwerpen op bouwjaar 1985.(staat nog niet vast zie stemming)
Of een model dat al geproduceerd werd en langer werd door geproduceerd dan na dit bouwjaar.
Toch graag dan kenbaar maken zodat het met de andere bouwers wordt overlegt over deelname.

- Omdat het om bouwjaar gaat en niet om nummerplaten en dergelijke maakt de afkomst dus niet uit van je onderwerp.
Dus USA-trucks en een omgebouwde militaire truck in gecivile dienst kunnen dus ook.
Uiteindelijk willen we graag een zo breed mogelijke deelname.


LET OP over bovenstaande kan wat mij betreft nog volop worden veranderd.
Dit is alleen neergezet om een begin richting te geven.

TIP, mocht je twijfelen over je deelname; google even van wanneer deze in productie is gegaan of is afgeleverd.
Mocht je het nog steeds van onze zijde willen weten zet het dan hier in het topic neer.
Liever niet een BP-tje sturen ik weet zeker ook niet alles en dus lossen we het met z'n alleen op.


Ik weet mijn deelname ook al dus, laten we snel kijken de spelregels in orde te krijgen.
Dan zet ik deze in de koptekst met de lijst van Jan en de deelnemers met hun onderwerp erbij.

Grt SAM.

_________________
Groepsbouw Klassieke trucks
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewforum.php?f=162
DAF XF longline (Optimus Prime)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=22748
DAF - Hainje CSA1 (1982) GVB 224.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=28987


Laatst bijgewerkt door SAModelbouw op di 14 sep, 2010 13:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep, 2010 11:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Schrijf mij maar in met de chevy titan90 + flatbed trailer.
Bouwjaar truck is van 1968 .

Co

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep, 2010 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Sebastiaan, schrijf mij maar in voor de Scania LB 141, is voor 1985 gemaakt en mag volgens mij mee doen :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep, 2010 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
Zet mij maar op de lijst met een 141 torpedo (met kipper???) de bedrijfskleuren hou ik nog even voor me.

Lijkt mij wel een uitdaging.

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep, 2010 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
rolf mulder schreef:
De Mack Superliner (kit is trouwens geen mack, dwz heeft geen mack badges etc) stamt van 1977 en is dus redelijk "klassiek", hij is weliswaar tot 1993 geproduceerd maar toch.

Rolf, dat klopt, maar de eerste hadden ronde koplampen, de gefacelifte versie met de vierkante koplampen (zoals in de Italeri/Revell kits) dateert ongeveer van tijdens of na de vooropgestelde datum van 1985. Even checken op http://www.truckpaper.com dus!
Zoals ik al eerder zei hanteer ik altijd mijn eenvoudige regel van de ronde of vierkante koplampen (en het werkt veelal in alle gevallen).
Gaan we daar onderscheid in maken????????????????????

Ik doe mee met een Revell Mercedes 1628, maar wordt omgebouwd tot "oprijwagen" (zoals ze dat in NL plegen te zeggen) om mijn cross BMW te transporteren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep, 2010 19:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Aerodyne schreef:
rolf mulder schreef:
Zoals ik al eerder zei hanteer ik altijd mijn eenvoudige regel van de ronde of vierkante koplampen (en het werkt veelal in alle gevallen).
Gaan we daar onderscheid in maken????????????????????

dacht ik wel :twisted: , weet niet hoe streng SAM is :mrgreen:

Aerodyne schreef:
rolf mulder schreef:
Ik doe mee met een Revell Mercedes 1628, maar wordt omgebouwd tot "oprijwagen" (zoals ze dat in NL plegen te zeggen) om mijn cross BMW te transporteren.

Amei!, da zal voor jou -als MB adept- toch niet zo moeilijk gaan zijn hier een NG van vóór 1985 van te maken :brouw:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep, 2010 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Zo, even gezocht in de onderdelenbak en daarin nog een Mack-R cabine plus neus gevonden. Deze cab is verder compleet en daar wilde ik dit schattig truckje mee brouwen voor deze groepsbouw:

Afbeelding

foto: Hank's truckpictures

Gelukkig hebben we nog bijna een jaar want het chassis, de achteras en volgens mij het interieur en de achterwand moet allemaal worden zelf gebouwd/verbouwd. Bovendien wil ik volgend jaar in ieder geval de Unimog afhebben en dit Mackje lukt tussendoor nog wel!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep, 2010 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
Ik doe ook wel mee! leuk! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2010 0:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Is deze groepsbouw al begonnen dan , gezien de datum , of moet het nog goedgekeurd worden door de mods?

De enigste doos die ik heb liggen is de international van Ertl , maar weet de productiedatum niet van deze trucks ..
wel ff gegoogled maar geen duidelijk antwoord kunnen krijgen ..
Ik weet ook niet zeker of ik wel mee moet doen , gezien mijn bouwsnelheid , hier wel bekend op t forum denk ik :oops: :oops:

Maar een heel jaar om een model af te krijgen moet toch kunnen .. :roll: :roll: .

Laat maar horen hoe jullie er over denken ..

Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep, 2010 9:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
diplomanta schreef:
De enigste doos die ik heb liggen is de international van Ertl

Arnoud, DE International van Ertl bestaat wel niet hoor, ze hadden een heel gamma, gaande van de Transtar, Transtar II, Paystar en dan nog 2 S-series, de laatste 3 zelfs in een paar varianten. :wink:
Kan je geen fotootje van je doos plaatsen, dan weten we al iets meer over het type.
Maar zowat alle Ertl dozen vallen in de "goede" periode hoor (misschien de Peterbilt met metalen chassis uitgezonderd).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement