Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ka-29 helix
BerichtGeplaatst: di 24 aug, 2010 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Ja hoor. Er zijn mensen die meekijken. Ik bijvoorbeeld. Je hebt een leuk Model uitgezocht Gerd Jan. En je hebt er lekker plezier in om te bouwen. Da's nooit verkeerd.

Ik vind de cockpit kant waar de meters zitten er netjes uitzien. Daar heb je duidelijk veel tijd in gestoken. Zowiezo steek je er volgens mij veel tijd in. ook in je verslag. Een hoop foto's waar je laat zien wat je aan het doen bent.
Je kamera heft wat moeite met alles scherp in beeld te krijgen, jammer genoeg. Vaak helpt het om bij daglicht te fotograveren,,en ook iets verder af. Dan kun je nog wat meer zien van je werk.

Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik denk dat je verf wat dik is. Ik ben nu zelf aan mijn derde kitje bezig..en ik had bij de vorige twee eigenlijk hetzelfde probleem.
Het zou eigenlijk minimaal elke seconde van je roerstaafje af moeten druppelen als je die eruit haalt. Liefst zelfs een ietsjes sneller.
Probeer anders maar is een beetje verf te verdunnen met terpetine totdat het zo drupt. En daarna een klein dingetje, (desnoods een sprue verven, JE zal zien dat het heel makkelijk verft ineens. En alle naden te zien blijven. Waarschijnlijk zal je ook de ondrgrond nog zien. Geeft niets. Gewoon zo latenn drogen en een dag later weer eroverheen verven. De laklaag blijft dan mooi dun, maar dekt ineens wel.


Veel succes met de verdere bouw. Ik blijf lekker meegluren.

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ka-29 helix
BerichtGeplaatst: di 24 aug, 2010 22:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Tja.....je roostertjes, probleem denk ik.
Wat je kan doen is een stukje verbandgaas erin lijmen met houtlijm en dit verder op zijn plek vastdrukken met wat secondenlijm op een sateprikker.
Maar als ik je een goede raad mag geven....bedenk eerst wat wil je doen, en dan jezelf afvragen is het ook mogelijk/haalbaar, en niet eerst in het wilde weg gaan boren.
Je bouwt schaal 1/72, dus de details zijn klein, niemand zal er over vallen als je een roostertje van plastic laat. (doe ik ook gewoon hoor)
En ik weet, er zitten kunstenaars op dit forum, maar kijk eens naar de schaal waarin zij bouwen, en hun ervaring.
Vaak is dat 1/48 of groter, en dan is er meer mogelijk qua detail.
Maar probeer niet te snel teveel te willen, iedereen is met simpel in elkaar plakselen en verven begonnen.
Al doende leer je en verfijn je je technieken, probeer je niet meteen met de "groten" van het forum te meten.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ka-29 helix
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 0:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wees maar niet bang hoor. Er zijn weinig helikopterliefhebbers (kijk maar in het off-topic deel waar steevast de heli's naar de Hall Of Shame worden gebonjourd), dus koester de weinige recaties die je krijgt.

Ikzelf verdun mijn verf met thinner (Humbrol). Acrylverf (o.a. van Revell) moet je uiteraard verdunnen met water. Maar goed, het ene potje is het andere niet, hangt van de hoeveelheid pigment af in de verf. Gewoon wat proberen. ALs je verf (te) dun is, kun je meerdere laagjes aanbrengen als één laagje niet goed dekkend is.

Wat al eerder is opgemerkt, onderdeeltjes goed ontdoen van (giet)naden (snijden/schuren). Denk ook om 'sinkmarks' die in het zicht zitten. Verdikkingen kun je wegsnijden/wegschuren, gaten kun je opvullen met plamuur. Ze zijn heel erg aanwezig in je cockpit (boven de stoelen en op de vloer waar de voeten van de piloten zitten). Dan wordt je model nog strakker.

Je had het over roostertjes die je wilt aanbrengen maar het plastic is te dik. Je kunt overwegen om het plastik geheel weg te snijden en het gat opvullen met een dun stukje plastic. Daar kun je vervolgend op voortborduren. Is het oppervlak van een pleister een optie.

Ik zeg, gewoon stug doorbouwen. Heb je vragen, post ze dan. Reacties zult u vast wel ontvangen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ka-29 helix
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 14:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Bedankt allemaa, deze reacties zijn zeker zeer nuttig voor mij.

@Dave; je hebt gelijk, ik zal iets rustiger aan gaan bouwen, het is ook mijn bedoeliong niet om me te meten metandere , veel meer ervaring-brouwers. Het leek mij een leuk ideetje, om die roostertjes te vervangen. Ik zal kijken wat ik kan doen, Tsjopper zij al: je kan missgien het hele stukje wegsnijden, en vervangen door een stukje met de oppervlakte van een plijster, en dat bewerken. En die sateprikketip is handig! :D
Voortaan zal ik overwegen, en vragen naar jullie mening over dingetjes, om m'n model mooier te maken
@Rene(of gewoon tsjopperbob?) De kieren bij de voeten van de piloot zul je niet meer zien, als de ramen en het dakje eropsitten (wat nu het geval is) , en de kier boven het achter schot (achter de troon van de piloot), word ook niet meer zichtbaar, oop die kier zit nu het dakje, dat zelfs nog iets lager zit. Als de inlaten voor de motoren (ja hij heeft er twee) erop zitten, is dit(de kier) geheel niet meer zichtbaar.
@cliff@rene Verf verdunnen is goed plannetje...

Hoe het dingetje er nu uit ziet, (wielen zitten dr al op), zie je op de brouwersdag, en dan hoeven jullie voorlopig niet op een update te verwachten, ik ben nu al heel druk met school.

Wel zal ik jullie tips beantwoorden, maar bouwen kan voorlopig even niet.

(wat een mond vol he... :D )

Nogmaals bedankt, Gerd Jan :)

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ka-29 helix
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Hey,

Het goeft ook niet morgen af hé :wink: Pas 31 december. Dus je hebt nog 4 maanden.
Gewoon lekker brouwen, het resultaat mag er zijn, op die puntjes die zijn gezegt.
Succes met school.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ka-29 helix
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Danku
Inderdaad, hoeft pas december af, mar dat bedoel ik!!

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ka-29 helix
BerichtGeplaatst: wo 25 aug, 2010 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Ik zie twee belangrijke dingen Gerd Jan. Je hebt er een hoop lol in..en dat is het allerbelangrijkste. en je staat open voor ideeën en tips. Dan gaat het helemaal goed komen.

Goed dat je er geen wedstrijd van wil maken. En het is helemaal niet erg om dingen te proberen. Als je graag een roostertje wilt hebben. En je denkt dat je het voor elkaar kan krijgen met de tips de je gekregen hebt. Waarom niet. Zolang e er maar goed over nagedacht hebt, precies wat je zegt.

Klein tipje voor volgende keer. Ik zie dat je de cockpit uit de hand geschilderd hebt. En niet slecht. Je kan er ook voor kiezen om het stuk wat niet geschilderd hoeft te worden af te plakken. Dan worden de lijnen nóg rechter. Het moiste spul daarvoor is Tamiya tape...maar dat moet maar net in de zakgeldvoorraad zitten. Er zijn wel één of twee truukjes voor om dat wat voordeliger te doen. Laat het me maar weten als je die wilt horen.

Veel succes met het nieuwe schooljaar...Officieel brugpieper?

Cliff

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ka-29 helix
BerichtGeplaatst: do 26 aug, 2010 7:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Bedankt Cliff (is dat nou het enige wat ik kan zeggen?)
maareh...
cliff schreef:
Officieel brugpieper?

nee, klas 2 vwo

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ka-29 helix
BerichtGeplaatst: vr 27 aug, 2010 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
:mrgreen: Aaah..beter, dus jij kan nu meelachen om die brugmuggen met hun 20 kg tassen. :lol:

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ka-29 helix
BerichtGeplaatst: za 28 aug, 2010 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
nee, nie echt, word zelf bijna doodgedrukt tussen al die 3-4-5-6e klassers


Nee grapje, ik zit nu in een ander deel van de school, waar bruggers bijna nooit komen, heb wel een mijsje gezien, die iets op haar rug hat , wat leek op son tas waar je een klaptafeltje in doet
.... :shock:
WOOOOOOOOOOOOWIE
niet normaal joh...


Trouwens, mijn gedrochtje is mee geweest naar de brouwers dag, ik geloof dat mijn vader wat fototjes van mijn modelletje aldaar heeft (vreemd genoeg :wink: bleef IEDEREEN ernaar kijken van..., zozo), meteen ook fotos van de rest van de Gerd Jan Memorial flight :lol: , en een kanon, +twee ubootjes.
Die zet ik wel in het terugblikverslag.

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement