Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 18:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Mooie stap(pen) voorwaards met deze kit, het is toch wonderlijk dat je van een 'lucifer doosje' iets moois weet te maken.

Hey die rotorbladen zien er superdesuperdestrak uit zonder primer. je hebt zelfs moet afplakken en er is tijdens 't verwijderen van de tape geen verf mee gekomen! primer is soms wel handig, maar levert vaak alleen maar extra werk op.

zelf ben ik blij dat ik een maand extra tijd heb gekregen voor mijn toch wel mooi 'geval'

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Sorry, ik kan er niks van zeggen, ik zie geen fotos...(reden weet ik al)

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Gerd jan schreef:
Sorry, ik kan er niks van zeggen, ik zie geen fotos...(reden weet ik al)


waarom dan dit berichtje... :?


Maar goed.. Ik heb de hond vanmiddag even IRL bekeken. Rene en ik hadden zowaar even een gezamenlijk bouwmiddagje. Ik met een 1:48 D-VII en rene met een apache bezig. Leuk en gezellig, onder het genot van: No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space. (wie het weet mag het zeggen..)

Lekker even 2 uurtjes knutselen aan wat plastic.

De huskie ziet er goed uit. Tuurlijk er is verbetering mogelijk, maar heeft ieder model dat niet? Rene is een grote stap vooruit gegaan door zn airbrush te gebruiken. Hier heeft hij zn leerpunten zeker uit gehaald en dat is goed. al met al staat er een zeer origineel heli'tje.
op naar de volgende..

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 22:58 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Citaat:
No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space.


De goeie ouwe War of the worlds met Jeff Wayne.
Sjemig ik wordt oud...... :shock:

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jan, 2011 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Da's van 'War of the worlds' wat is mijn prijs?

ja dat bouwen met gelijkgestemden is toch altijd gezellig, vond het ook heel erg jammer dat ik vanwege een defecte stappenmotor (nog een raadsel), en jullie vanwege familie omstandigheden niet naar de 12 uurs bouw kon. Want de bouwmiddag in Hurdegaryp zonder huishoudelijke beslommeringen is zeeeeeeer goed bevallen.

hopenlijk is er binnenkort weer wat in de buurt.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2011 9:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
dave the doctor schreef:
Sjemig ik wordt oud...... :shock:

Dave


En wijs.. Wanneer je dit weet heb je toch wel een stukje muziek kennis (tenzij je google'd :D )

Jelle schreef:
hopenlijk is er binnenkort weer wat in de buurt


We kunnen natuurlijk een bouwmiddagje organiseren.. Met een man of wat ergens bij iemand zitten knutselen is zo geregeld

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jan, 2011 10:09 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Citaat:
En wijs.. Wanneer je dit weet heb je toch wel een stukje muziek kennis (tenzij je google'd )


Nee hoor, gewoon uit het blote bolletje, waar hier en daar toch wel een grijs sprietje tevoorschijn komt.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jan, 2011 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
hey René,

erg leuk en origineel model geworden zo!.
hij is alleen wel erg klein :lol:
maarja sommige modellen zijn niet groter te krijgen, en dat is soms erg jammer :(
hij zal leuk staan tussen al je chinooks enz :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 jan, 2011 16:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik meen dat hij er ook in 1:32 is, maar dan is het 'lieve' er wel van af. Ik ben nog aan het stoeien om het juiste materiaal te vinden voor het sproeisysteem en zoals je weet gaat daar veel werk in zitten om zelf de dingen te bedenken, te maken en aan te brengen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan, 2011 0:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dus.... de einddatum is verlengd tot 31 januari 2011.

Mijn basis kit was af. Nu ben ik nog aan het stoeien met het sproeisysteem. Allereerst goed gekeken in mijn Huskie-boek. Even goochelen op i-net levert geen (mooie/duidelijke) foto's op van een Huskie 'crop-doster', wel een Bell 47 en een of ander vage heli (en uiteraard vele vliegtuigen). Blijkbaar ben ik met een oud iets bezig. Aan de hand van de foto's maar eens een plan gemaakt, hoe wil ik het hebben. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar geschikt materiaal. Een paar keer sneupen bij de lokale hobby-zaak leverde niet zo heel veel geschikt materiaal op. Uiteindelijk kwam ik thuis met een beschermdopje voor onder een metalen stoelpoot (€0,16), één meter kunststofdraad (1,5 mm) voor een graskantjestrimmer (€0,25) en een halve meter (2,5 mm) idem (gratis). Schade totaal €0,40. Ach, daar kun je eens wat materiaal voor verknoeien.

Gister wilde ik beginnen. Het sproeivloeistofreservoir wilde ik maken van het dopje. Na wat zaag / hak / paswerk, bleek dit te groot. De winkel was nog open, dus even beter zoeken. Ik nam een kleiner dopje mee en nog een kunststof bevestigingsdop voor een 'valletje' (dat is zo'n laag stukje gordijn voor je raam om inkijk te voorkomen). Dat laatste bleek precies te passen. Dus met wat stripjes, een handgreepje en een kraantje opgeleukt. Ik ben van plan om het in het laadruim te schuiven en te fixeren met secondelijm/-gel. De pootjes komen op het spant te staan. Het oranje deel is een stukje trimdraad van 1,5 mm, wat naar de sproeibuis gaat.
Afbeelding

De sproeibuis heb ik gemaakt van een restant sprue. De dikte is enigszins verminderd door schrapen / schuren / vijlen. Ik hoor jullie denken, waarom gebruik je hier geen evergreen-buis voor? Dat had ik (gister) nog niet. Aan het dwarsstukje, wilde ik de buizen met de sproeiers bevestigen. Deze wilde ik dus maken van het trimdraad. Verder loopt de buis naar voren (enigszins geknikt naar beneden), waardoor het sproeisysteem door bijvoorbeeld een vrachtwagen op de grond is bij te vullen. Wellicht moet ik nog even een draaiknop of hendel maken. Ik kan het ook zo laten bedenk ik me ineens. Dan is het een koppeling met een bal erin. De vloeistof kan er wel in, maar er niet uit. Door de druk sluit de bal de opening af. Is vooralsnog wel zo gemakkelijk. Hieronder zie je de tankbuis, met een detail van het achterste stukje. Door middel van de ingeboorde pennetjes (stukje naald), wil ik het fixeren aan de bodem van de heli. In het gat achterin de buis, moet het oranje staafje komen wat onder uit het reservoir komt. PS, het raster op de snijmat is 1 x 1 cm (even voor het schaaleffect).
Afbeelding

Afbeelding

Maar het kunststof van de grastrimmer zat me niet lekker. a) van dat vette plastic. Hoe gaat dat met lijm / verf? b) toen ik het kocht, zat het op een rol, dus het stond goed rond. Ik heb een hele poos zitten buigen enzo, maar de kromming kreeg ik er niet uit. Dus ben ik vanmiddag de stad (Liwadden) maar even ingegaan op zoek naar ander materiaal. Uiteindelijk 'strandde' ik in de treinenpassage. Een klein, knus, modelbouwwinkeltje waar ze van alles hebben (treinen/auto's/pantser.../vliegtuigen/heli's/kant-en-klaar/verf....). Heb me daar maar even uitgeleefd in het Evergreenvak. Maar even voor €20,-- aan mooi wit plastic uitgegeven (ronde staafjes (2, 1 en 0,5 mm) en 1 mm dik plaat). Als ik in de toekomst meer nodig heb, weet ik waar ik zijn moet.

Dus vanavond maar even creatief met plastic-strip. Van 1 mm buis heb ik de sproeibuizen gemaakt. Hierin heb ik kleine gaatjes geboord voor 0,5 mm staafjes, de eigenlijke 'sproeimondjes'. Deze moet ik nog op lengte maken, maar ik laat het even een poosje drogenen hard worden.
Afbeelding

Het frame waaraan de sproeibuizen komen te hangen, wil ik ook van 1 mm staaf maken.

Al met al veel werk, omdat ik zelf alles uit moet vogelen. Maar ik denk dat het zeker meerwaarde heeft voor mijn gedrocht.

Mocht iemand tips hebben om één en ander nog op te leuken (met name de achterzijde van het tankreservoir), dan hou ik me aanbevolen. Bij geen tips, doe ik gewoon mijn eigen ding.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement