Paulus de Boskabouwer schreef:
Hoi Biggles,
Niet helemaal jouw schaal denk ik zo maar
deze is ook wel (on-)aantrekkelijk.
Paul
Ik houd het voor mijn modellen eventjes bij 1/72, dat is voor mij groot zat.
De link laat ondertussen wel weer een paar interessante schema's zien. Ik zat eerlijk gezegd al een klein beetje te denken aan een Bachem in een groen schema met swastika's op de vleugel. Helaas blijkt dat dus een nepper te zijn. Het schema van de betreffende "Adder" is namelijk aangebracht door de geallieerden zelf. Dit toestel is tentoon gesteld geweest in de UK en later verhuisd naar Freeman field in de USA.
http://www.militaryfactory.com/aircraft/imgs/ba349_3.jpgSoort van geallieerde propaganda doeleinden dus. Die ga ik dus nooit niet maken.
Naast enkele schema's voor een onbemande test Bachem, heb ik voorlopig maar één echt bewijs gevonden voor een reëel schema voor een bemande Natter, afgaande op de onderstaande foto:
http://argentavis.files.wordpress.com/2009/12/natter-_.jpgWat dan weer overeen zou komen met
deze kit. Volgens mij hebben ze bij Fly Models hun huiswerk wel goed gedaan als ik de schaarse Bachem foto's zo bekijk.
Nu nog even op zoek in de decal box.
De 2 Hurricanes waar ik mee bezig was zijn inmiddels bijna afgerond. tijd dus voor de 2 lopende groepsbouwen. Om het formaat van de Bachem en de Fieseler Fi-104 even aan te geven, een overzichtsplaatje van de werktafel;
Het meest linkse model is een Messerschmit Me-328 van PM model. Het motorloze testtoestel voor de uiteindelijke pulsjet aangedreven productie toestellen ME-328A en Me-328B. Deze past wel een het straatje van de andere 2 "ukkies" die ook op een vergelijkbaar onderstel komen te staan.
De Ba-346 en Fi-103 hebben al een rondje met RLM 02 voor het interieur gehad. Het dry-fitten laat trouwens een uitstekende passing zien. Goed genoeg om de Fi103 in dit project er maar gelijk bij te nemen.