Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 sep, 2010 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Het is maar een klein model, en het progres gaat ook maar in kleine stapjes... :wink:

Op dit moment krijgt de Bachem zijn glaswerk. Een beetje tegen mijn principe in, zo monteren voor het schilderwerk. Maar deze Natter wordt de eerste kit waarbij ik het afplakken van de ramen op de kit uitprobeer. Mocht het niet lukken, dan is deze altijd nog eenvoudig bij te werken.


Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 okt, 2010 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De tijd vliegt, het modelbouw gebeuren helaas niet... :? Maar de Bachem is toch weer een klein beetje verder.

Het miniscule windshield had behoorlijk wat aanpaswerk nodig om het enigzins sluitend te kunnen plaatsen, maar het zit erop;

Afbeelding
Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 okt, 2010 15:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Echt lelijk, maar het heeft ook iets schattigs, met die stompe vleugeltjes :)

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 okt, 2010 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 apr, 2010 0:03 am
Berichten: 111
Biggles schreef:
Ook de Fi-103/Reichenberger IV is volgens mij nooit ontwikkeld voor Kamikaze acties. (Het waren geen jappen... :roll: ) Voor zover ik weet is deze bemande versie alleen maar gemaakt om in de buurt van het doel te komen, oftewel het onderscheppen onderweg te voorkomen. De piloot stapte nog wel uit voor de grote knal...


Min of meer waar, de bedoeling was inderdaad dat de piloot uit zou stappen zodra hij zeker was dat het doel geraakt zou worden. In de praktijk werd de kans om dat succesvol uit te voeren (ook door de Duitsers zelf) geschat op ongeveer 1%. De cockpitkap moest namelijk eerst 45 graden open worden gezet voordat hij uit de scharnieren (die aan stuurboord zaten) kon worden geschoven. Niet heel makkelijk om uittevoeren als je met 800 km/h op een doel af duikt.

De Bachem begint er al leuk uit te zien, veel succes met het spuitwerk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 okt, 2010 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Inmiddels weer wat verder. De staartvlakken zitten er al wel op maar hebben nog een klein beetje afwerking nodig.

Verder voor het afplakken van de canopy eens wat geprobeerd met BMF materiaal. Op het forum is het al een paar keer voorbij gekomen als bruikbaar spul. Ik had even wat tijd nodig om er mee te leren werken, maar uiteindelijk lukt het dan toch behoorlijk;

Afbeelding


Zoals gezegd nog even wat verder afwerken maar daarna mag de eerste kleur er dan toch eindelijk op.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 okt, 2010 8:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
wel een idee dat BMF, maar is het niet wat duur om dit als afplakmiddel te gebruiken??
Heb eigenlijk geen idee wat het kost, maar hoeveel restmateriaal heb je wanneer je af gaat plakken.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 okt, 2010 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Tja, wat is duur? Een model wat verknald wordt omdat het afplakken niet lukt is ook zonde. Soms moet je wel eens wat proberen. De eerste pogingen met Tamiya tape liepen voor mijn gevoel gewoon niet lekker. In plaats van doormodderen test je dan wel eens op iets anders wel werkt.

Maar zoals oa door Shake in zijn Mosquito verslag ook al opmerkt, het heeft ook wel wat nadelen zoals de lijmresten die het achterlaat. We zullen zien hoe dit verder verloopt op mijn toekomstige modellen.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 okt, 2010 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Ziet er god uit, ben benieuwd naar het spuitwerk

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 okt, 2010 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Vandaag toch nog even snel een rondje gemaakt (1,5 uur... :? ) bij het ESM, met oa het volgende resultaat;

Afbeelding

Op de foto komen de kleuren iets anders over dan in real live. Maar ik wil hiermee eens wat gaan proberen als straks de basiskleur erop zit. Ik heb hiervan een heel mooi voorbeeld gezien van een Me-163 die op deze manier behandeld is. De link naar de website ben ik even kwijt... :(

De neuskoepel is inmiddels ook gemonteerd. Na uitharden heeft het nog wel de nodige afwerking nodig.

Het voorbeeld van hetgeen dat ik straks een beetje hoop te bereiken;
Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 nov, 2010 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De eerste kleur zit er uiteindelijk op;

Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement