Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2010 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Paulus de Boskabouwer schreef:
Hoi Biggles,

Niet helemaal jouw schaal denk ik zo maar deze is ook wel (on-)aantrekkelijk.

Paul


Bij mij staat ie in ieder geval al op de verlanglijst :D

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2010 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Paulus de Boskabouwer schreef:
Hoi Biggles,

Niet helemaal jouw schaal denk ik zo maar deze is ook wel (on-)aantrekkelijk.

Paul



Ik houd het voor mijn modellen eventjes bij 1/72, dat is voor mij groot zat. :wink:

De link laat ondertussen wel weer een paar interessante schema's zien. Ik zat eerlijk gezegd al een klein beetje te denken aan een Bachem in een groen schema met swastika's op de vleugel. Helaas blijkt dat dus een nepper te zijn. Het schema van de betreffende "Adder" is namelijk aangebracht door de geallieerden zelf. Dit toestel is tentoon gesteld geweest in de UK en later verhuisd naar Freeman field in de USA.

Afbeelding
http://www.militaryfactory.com/aircraft/imgs/ba349_3.jpg

Soort van geallieerde propaganda doeleinden dus. Die ga ik dus nooit niet maken.

Naast enkele schema's voor een onbemande test Bachem, heb ik voorlopig maar één echt bewijs gevonden voor een reëel schema voor een bemande Natter, afgaande op de onderstaande foto:

Afbeelding
http://argentavis.files.wordpress.com/2009/12/natter-_.jpg

Wat dan weer overeen zou komen met deze kit. Volgens mij hebben ze bij Fly Models hun huiswerk wel goed gedaan als ik de schaarse Bachem foto's zo bekijk.

Nu nog even op zoek in de decal box.


De 2 Hurricanes waar ik mee bezig was zijn inmiddels bijna afgerond. tijd dus voor de 2 lopende groepsbouwen. Om het formaat van de Bachem en de Fieseler Fi-104 even aan te geven, een overzichtsplaatje van de werktafel;

Afbeelding

Het meest linkse model is een Messerschmit Me-328 van PM model. Het motorloze testtoestel voor de uiteindelijke pulsjet aangedreven productie toestellen ME-328A en Me-328B. Deze past wel een het straatje van de andere 2 "ukkies" die ook op een vergelijkbaar onderstel komen te staan.

De Ba-346 en Fi-103 hebben al een rondje met RLM 02 voor het interieur gehad. Het dry-fitten laat trouwens een uitstekende passing zien. Goed genoeg om de Fi103 in dit project er maar gelijk bij te nemen.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2010 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Het heeft al vleugels.
Ziet er leuk uit. En zo groot zijn ze niet.
Dus je kan ze beide wel maken.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2010 22:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Leuk om ze zo naast elkaar allemaal te zien. Dan kan je de verschillen in grote goed bekijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2010 22:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Hee, Biggles, zie ik daar een Badger 150 liggen?
Dus binnenkort zien we gespoten modelletjes van jou hand?

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jul, 2010 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
@Freddie; De vleugels zitten er op de foto al op, maar op dit moment nog niet meer dan een goedpassende dry-fit.

@Paulus; de Badger 150 heb ik al wel een tijdje, maar eigenlijk alleen maar gebruikt voor de matte eindlak. Echte camo patronen is er nooit mee gemaakt/gelukt, maar volgens mij is er ook iets mis met de naald en/of spuitkop. Hij sputtert alleen nog maar. Hij staat toevallig wel op het werkblad maar is eigenlijk een beetje werkloos.

Afgelopen maand heb ik wel een goede Tamiya airbrush overgenomen. En daar wil ik langzaam wel meer mee gaan werken. Bijvoorbeeld op deze Bachem en Fi-103. Maar verwacht voorlopig nog niet te veel hoor.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jul, 2010 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
En ook hier staat het niet stil. Van de Bachem is nog niet veel te zien. De Fi-103 enigzins. Het instrumentpanel (waar je straks echt helemaal niets meer van zal zien) en control stick zijn gemonteerd, de eerste rompdelen samengevoegd. Nu nog even tinie-minie gordeltjes proberen te maken voor op de stoel en we gaan de romp alweer sluiten.


Afbeelding


Tot op heden niets moeilijks tegengekomen, het is ook vooral een beetje stopwerk na de G-1. Maar de uiteindelijke afwerking zal waarschijnlijk de meeste tijd gaan kosten.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2010 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
De 2 kleintjes vorderen ook beetje bij beetje. De ruwbouw is grotendeels klaar. Tijd voor het afwerken van de naden. Past allemaal goed, maar hebben wel een klein beetje aandacht nodig.

Afbeelding

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2010 21:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
't Wordt al wat, Biggles. Ik las in een recente uitgave van "Piloot & Vliegtuig" ook wat over de herbouw van een Natter.
Stond ook een fotootje bij.
Mocht je interesse hebben dan zoek ik het artikeltje voor je op.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2010 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Extra info is altijd welkom. :D

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement