Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2022 9:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
TheFlyingDutchman schreef:
Ik denk dat je vast bent gaan zitten in een hele specifieke ergernis en daaropvolgende confirmation bias. Je zit hier voor je plezier, en als je dat er niet uithaalt dan moet je natuurlijk zelf je keuzes maken, maar ik denk dat je het nu te moeilijk maakt voor jezelf.
Precies dit inderdaad.

Nadat ik sinds een paar jaar weer erg actief ben hier heb ik juist ongelooflijk veel inspiratie gehaald uit wat medebrouwers allemaal scratchbuildend aan hun kitjes toevoegden.
Zou iemand die altijd complete houten schepen uit een stapel luciferhoutjes weet te maken zal dan toch ook moeten zeggen dat mensen die een modelbouwkitje kopen niet meer "echt" aan het modelbouwen zijn? :?

rob floor schreef:
Ik merk dat men vaak niet echt weet waar ze mee bezig zijn.
Een VW Bril Kever, gespoten in glanslak en ook nog gepolijst?

En zo heb ik nog wel wat meer opmerkingen voor wat betreft de kennis van de onderwerpen die gemaakt worden.
Als dit de sfeer is die in het autogedeelte van het forum heerst, dan denk ik dat je daar op deze manier aardig een steentje aan bijdraagt.

Ik typ dit ook niet om je tegen de schenen te schoppen, maar hoop dat je door het tegengeluid hier in dit topic tot andere inzichten komt, en je chagrijn een beetje kan laten zakken. Het zou toch zonde zijn als een beetje frustratie zou leiden tot een actief lid minder.

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2022 11:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
BBT schreef:
rob floor schreef:
En daar te bij, als je dan een opleving hebt en wat wil posten word je in de grond geboord omdat het weet ik hoeveel maanden geleden is dat je gepost hebt en dat het niet de bedoeling is dat het onderwerp omhoog gehaald word.
Ok, dan maar niet.
Dusssss.

Rob

Door wie wordt je in de grond geboord dan? Dat soort reacties zijn niet de bedoeling, en die posts kan je dan ook rapporteren voor het mod-team. :)

Dat is een automatische pop up melding. Bij een eigen topic kan dat soms confronterend over komen dat je al een half jaar geen update hebt geplaatst. Maar het is ook geen moeten natuurlijk. Het blijft een hobby.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2022 11:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedemorgen modelbrouwers,

Ik denk dat ik beter m'n mond had kunnen houden want we hebben allemaal gelijk. Iedereen beleeft zijn eigen plezier in het modelbouwen en heeft daar recht op.
Daar heb ik niets over te zeggen dan dat ik een en ander anders zie. Ga gewoon verder en doe je ding.

Dat doe ik ook maar ik post niet meer. Na lange tijd weer eens wat te willen posten krijg je het bericht dat het al tig tijd geleden is dat je van je hebt laten horen en dat het niet de bedoeling is om het topic omhoog te halen. Ik weet niet waar dat vandaan komt maar dan heb ik zo iets van dan maar niet. Waarschijnlijk interpreteer ik die melding verkeerd maar ik denk dat de melding "hee man, mooi dat je verder gaat" beter zou zijn.

Maar goed, ik ben bang dat ik niet (meer) de voortgang kan volgen dus ben ik op mijn eigen tempo en kunnen aan het prutsen met dat wat ik voorhanden heb.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2022 11:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 344
rob floor schreef:
Dat doe ik ook maar ik post niet meer. Na lange tijd weer eens wat te willen posten krijg je het bericht dat het al tig tijd geleden is dat je van je hebt laten horen en dat het niet de bedoeling is om het topic omhoog te halen. Ik weet niet waar dat vandaan komt maar dan heb ik zo iets van dan maar niet. Waarschijnlijk interpreteer ik die melding verkeerd maar ik denk dat de melding "hee man, mooi dat je verder gaat" beter zou zijn.

Met dit punt ben ik het dan wel 100% met je eens. Zoals veel bouwers heb ik veel te veel modellen in aanbouw, spring ik steeds van project naar project. Zodoende duurt het bouwen van een model soms wel 10 jaar. Klinkt ietwat belachelijk, maar zo gaat het wel. Als het forum het dan niet meer toestaat om een oud bouwproces te vervolgen, dan heb je wel een probleem. Dan 'discrimineert' het forum de langzame bouwer, zogezegd.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2022 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Is een soort van standaard melding van de software waar het forum mee gebouwd is.

inderdaad interpreteren jullie die melding verkeerd ;) Gewoon negeren en posten :brouw:

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2022 12:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ronald, dit vind ik een te gemakkelijk antwoord. Gewoon doorgaan en doen alsof er niks aan de hand is?
Ok. Jouw mening en met respect.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2022 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Zeker. Maar ik denk dat je het groter maakt dan dat het is.... Ga lekker bouwen en doe je eigen ding. Wij kijken wel mee en als we reageren willen doen we dat. En viceversa ;)

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2022 13:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
rob floor schreef:
En daar te bij, als je dan een opleving hebt en wat wil posten word je in de grond geboord omdat het weet ik hoeveel maanden geleden is dat je gepost hebt en dat het niet de bedoeling is dat het onderwerp omhoog gehaald word.
Ok, dan maar niet.
Dusssss.

Rob


Is deze waarschuwing er niet gekomen omdat veel leden iets zochten als referentie, en op een topic van 5-10j jaar oud plots vragen begonnen te stellen, terwijl de topicstarter waarschijnlijk al een poos verdwenen was? Het was gewoon om de mensen er bewust van te maken: bezint eer ge begint... maar niet om de mensen af te schrikken...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2022 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Silenoz schreef:
Het was gewoon om de mensen er bewust van te maken
En een vrij normaal gebruik op internetfora. De boodschap vaak verschillend, het doel hetzelfde.

Als er naast Rob meer mensen zijn voor wie deze boodschap irritatie oproept lijkt het me voor de mods vrij makkelijk deze wat aan te passen.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2022 16:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Voor mij, even terug naar af.

Wat mij in eerste instantie opgevallen is, is dat modelbouwen op het forum niet meer is zoals ik het leuk vond.
In plaats van zelf maken en verzinnen met de spullen die je hebt is alles gewoon te koop en kan het in huis geprint worden.
Mooi, maar dat is niet mijn ding dus duurt het soms even langer totdat ik tevreden bent met het resultaat wat ik voor ogen heb.
Trots met je resultaat word je al, voordat je het wil laten zien, afgezeken want het is niet de bedoeling dat je,,, weet ik veel!!

Sorry dat ik mijn, en dat is geen chagerijn, mening wilde ventileren.
Als er, wat mij betreft, maar een modelbouwer is die het zelfde idee heeft of voelt, ben ik in elk geval niet de enige. En zo niet dan toch.





Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement