Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 19:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 apr, 2022 9:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Ronald Kok schreef:
Dat geld ook voor het dagelijkse leven want als ik nu om me heen kijk zie ik alleen gebogen hoofden over hun mobiel normaal communiceren bestaat blijkbaar niet meer.


Waarheid als een koe, de moderne zombies.

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 apr, 2022 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 09 apr, 2019 17:07 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Noord Drenthe
Wel lekker veel reacties nu. :mrgreen:

_________________
Iedereen heeft tegenwoordig ergens een mening over. Ik vind daar wat van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 apr, 2022 17:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Bootjebouwer schreef:
Wel lekker veel reacties nu. :mrgreen:


Tsjah. Schijnbaar moet je eerst een knuppel in het hoenderhok gooien :D

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 apr, 2022 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ronald Kok schreef:
Dat geld ook voor het dagelijkse leven want als ik nu om me heen kijk zie ik alleen gebogen hoofden over hun mobiel normaal communiceren bestaat blijkbaar niet meer.
Ja en dat zijn nou juist die mensen die "zo lekker veel reageren" met likes en hartjes op de sociale media.

Het grote voordeel van dit forum is dat het me het idee geeft dat de interactie "echt" is. Het geeft mij het gevoel dat mensen de tijd nemen om op mijn posts te reageren. Of als ze niks te zeggen hebben maar gewoon geïnteresseerd meelezen, dat even laten weten. Ik doe dat vaak zelf ook, ik zie dat er een update is op een draadje dat ik interessant vind, en wacht dan even tot ik wat meer tijd heb om even goed de post te lezen, en een gedegen opmerking te kunnen plaatsen. En ja, dat is vaak niet op dezelfde dag.

En ik weet ook echt wel wat het is om het vanaf de andere kant mee te maken. Ik heb een Instagram modelbouw account met nu bijna 3000 volgers. Daar draait het om snelle reacties, stories die maar 24 uur zichtbaar zijn, liken en geliked worden. Ook een leuke community om deel van uit te maken, daar niet van hoor.

Dit is gewoon een ander medium, Goddank geen Social Media. Als iemand de tijd neemt om een schitterende informatieve openingspost van zijn bouw te maken, dan neem ik de tijd om daar aandachtig naar te kijken en te reageren, en dat gaat niet even snel in de lunchbreak op mijn werk.

En het is ook niet perse omdat Modelbrouwers andere hoogtijdagen heeft gekend hoor, het hoort mijns inziens gewoon bij het medium. Ik ben ook erg actief op Motor-Forum.nl, een ontzettend actief en megadruk bezocht platform, dat met zijn tijd meegaat. Maar ook daar is een veel gemaakte opmerking: "Sorry ik zie dit topic nu pas!". Waar dan gewoon mee omgegaan wordt, want hey, we zijn toch gewoon allemaal volwassen mensen?

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 apr, 2022 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Precies dat is wat ikmooomgewoon bedoel in z'n algemeenheid.
Maar door een enkeling werd de nadruk juist ophet negatieve gelegd. Erg jammer.

Ik mij ook voor genomen binnenkort weer een nieuw topic te starten, en het maar eens aan te zien.
Reageren ga ik doen ook andere.recent gestarte topics in mijn interesse gebied, a
Want als ik alles moet gaan bijwerken heb ikner zowat een dagtaak aan voor 2 weken om weer bij te geraken. ;-)

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 apr, 2022 19:04 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Citaat:
Op het IPMS Nsderland forum hebben ze de optie om berichten te liken, en kunnen foto's direct in een post geupload worden zonder aparte albums, photobuckets (bestaat dat nog?) Etc. Ik ben niet technisch genoeg onderlegd, dus weet niet of het hier tot de mogelijkheden behoord, maar misschien is het een optie.


Technisch zeker mogelijk, maar het ontbreekt een beetje aan tijd om dat ook daadwerkelijk te bouwen met een full-time baan :P

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 apr, 2022 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Laat ik dan ook wat zeggen. Ik ben niet één van de eersten, maar was toch al redelijk vroeg hier actief op dit forum. Plakkers ook even, maar niet meer sinds dat er niet meer is, gelukkig zijn enkele fanatieke bouwers van daar, hier gekomen en/of gebleven. Ik heb dan weer meer moeite met het IPMS-forum. Laat ik dan wat ouderwets zijn, als iets goed is, hoef ik niet ergens anders naar toe en dat heb ik hier met brouwers.

Het lijkt me niet te doen om alles in te halen wat je gemist hebt. Ik neem aan dat de zoekfunctie bekend is, zodat je gericht kunt zoeken naar je interesse gebied. Ik ben redelijk bij en dan kost het niet zoveel tijd om de topics bij te houden die voor mij interessant zijn. Ik vind modelbouw leuk hoor, maar kijk bij luchtvaart (helikopters) iets beter en reageer meer dan bij de auto's / tanks. Daar weet ik niks van, dus zal ik niet zo snel reageren. Dat houdt uiteraard niet in dat daar fantastisch gebouwd wordt.

De topics die ik start, kosten (veel) tijd en hoop dat ik daarmee anderen kan inspireren. Ook al is dat maar één. Ook in topics die me interesseren kan ik d.m.v. 'kritisch' meekijken een andere bouwer vaak net dat duwtje in de juiste of andere richting duwen om het model af te maken of beter te maken. Dat ik dan zelf een wat mindere bouwer ben, neem ik op de koop toe. Mijn vrouw kan ook lekker eten klaarmaken, maar als ik lekker wil eten, moet ik toch zelf aan de slag --> niet verder vertellen.

Doe het niet voor de likes, doe het voor jezelf en als je denkt andere te kunnen inspireren, dan laat je je kunsten zien. Oh ja, niet iedereen heeft zoveel vrije tijd als jou om lekker veel te bouwen.

Als modelbouw niks meer is, ga je toch lekker wandelen? :lol: :lol: :lol:

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 apr, 2022 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik zit hier nu ook al een aantal jaartjes, maar ik merk aan mezelf dat ik wel wat minder actief / passiever ben geworden op het forum. Voor het grootste deel heeft dit overigens gewoon te maken met het feit dat ik nu groot en sterk ben en daardoor ook een stuk minder vrije tijd had als in het begin, en dus ook een stuk minder bouw (en dus ook minder verslagen online zet). Overigens heb ik zeker het idee dat het de laatste jaren minder druk is geworden hier, in ieder geval in de militaire hoek waar ik het meeste zit zie je wel dat het topic-aantal (en de reacties per topic) echt wel gedaald is.

Tegelijkertijd ben ik ook van mening dat de "oeh-aah" reacties verder ook niet veel toevoegen aan de kwaliteit van een forum, maar het motiveert zeker wel als je op een topic op z'n minst wat reacties op z'n tijd krijgt. Maar dan moet er uiteraard wel iets zijn om óver te praten, en het is soms ook gewoon lastig om ergens een zinnige reactie op te geven. Maar uiteindelijk zit je hier waarschijnlijk ook om iets op te steken (althans, dat is altijd mijn insteek geweest), en wat dat betreft vind ik dat er nog zeker genoeg activiteit op het forum is; ik ben allang blij dat het er nog steeds is na al die jaren.

Prima topic, en hier valt denk ik ook nog genoeg over te zeggen... :wink: .

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2022 16:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
tsjopper bob schreef:
Als modelbouw niks meer is, ga je toch lekker wandelen? :lol: :lol: :lol:


Ik wandel ongeveer 200km in de maand maar vind modelbouw nog steeds leuk hoor :lol: :lol:

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 apr, 2022 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2815
Woonplaats: Dongen
Hoi Niels,

Ondanks dat de knuppel in het hoenderhok gooien misschien niet zo handig was jouw reacties lezend, ik heb je precieze bewoordingen niet gelezen, snap ik wel wat je bedoelt.
Hoewel ik in de eerste plaats bouw omdat ik het gewoonweg een megatoffe hobby vind waarin ik echt mijn ei kwijt kan, zou ik liegen als ik zeg dat het me niet interesseert of ik gevolgd wordt en of er gereageerd wordt op mijn onderwerpen.
In alle eerlijkheid zou ik soms willen dat er meer gereageerd wordt op mijn topics. Ik heb het idee dat er in het begin dat ik hier actief was meer gereageerd werd op mijn topics dan nu. Ik ben nog relatief nieuw hier, lid sinds begin 2018, maar bouw veel.
Maar ik snap veel van de reacties hier in dit topic ook heel goed.
Ik ben relatief laat begonnen, daarvoor hadden inderdaad bier, concerten, festivals, muziek maken en muziek in het algemeen mijn interesse.
Nu ik bouw, moet ik mijn tijd goed verdelen. Ik werk fulltime, heb een vrouw en kinderen en eerlijk is eerlijk, ik bouw liever dan dat ik achter een scherm zit.
Daarnaast is het aantal zaken dat me qua modelbouw interesseert beperkt en ik volg hier eigenlijk ook maar een paar bouwers.
Hoewel ik me jouw gedachtes goed kan voorstellen, kun je reacties inderdaad niet afdwingen.
Ik heb ook een hekel aan de zombies die de hele dag in hun telefoon zitten, ik zie het elke dag in de klas tot mijn afgrijzen, maar dat schijnt het tegenwoordig te zijn.
En ik heb ook een hekel aan het vluchtige van deze tijd, laten wij dan hier proberen zo niet te zijn en te blijven posten.

Groet,

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement