Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2022 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Gewoon een beetje interactie wat vroeger althans heel gewoon was op een forum.

Maar schijnbaar ligt mijn verwachtingspatroon daarin te hoog, of ben ik te veel gewend aan hoe iets vroeger was.

Maar mensen, maak je vooral.niet te druk om mij. Ik heb een beheerder verzocht mijn recente berichten te verwijderen, dat is voor een ieder beter.

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2022 18:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Het aantal views zegt niks IMHO. Internet bots tellen daar ook mee dacht ik.

Sowieso verwacht ik persoonlijk geen reactie, op de topics. Komt er een leuke discussie of zo, net zo aangenaam... Ik hoop dat er toch iets geleerd kan worden, of mensen ideëen opdoen

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Laatst bijgewerkt door Silenoz op ma 11 apr, 2022 18:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2022 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
overigens :D als ik zoveel reacties als hier op mijn bouwverslag had gehad, had dit hele gezeur niet eens plaats gevonden :D :D

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2022 20:56 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Nielsdol schreef:
Een rondje zoeken naar oude forums waar ik in het verleden wat postte, leert mij dat er niet veel meer over is. Is het forum idee dan toch grotendeels genekt door sociale media (wat overigens niet altijd even sociaal is).


Fora zijn "ouderwets" en je slaat m.i. de spijker op zijn kop met het vermelden van social media.

Het staat op mijn TODO-lijstje om het forum zelf ook mobile-friendly te maken, want nu is het op een telefoon eigenlijk helemaal niet bruikbaar. Het tijdperk van "content" consumeren enkel op een laptop/PC is wel voorbij, iedereen loopt met een smartphone in de zakken en gebruikt die op "saaie" momenten. M.i. gaat de kwaliteit van de reacties daardoor ook achteruit.

Social media zijn zodanig ontworpen dat je snel je likes en comments krijgt, met gepersonaliseerde feeds. Hersenloos scrollen en klikken, en door naar het volgende... Instant gratification voor de persoon die iets post, en geen inhoudelijke discussies. Heel veel fora zijn ook echt opgeheven voor het gemak van Facebookgroepen, want ja, iedereen heeft toch facebook en dan heb je geen gedoe met hosting enzo? Toch?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2022 20:57 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Silenoz schreef:
Het aantal views zegt niks IMHO. Internet bots tellen daar ook mee dacht ik.


Op basis van de "digitale handtekening" van deze bots worden deze uitgesloten *dacht ik*

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 apr, 2022 21:28 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Niels, gewoon posten, niks verwachten en kijk eens hoe het dan mee kan vallen. Ik heb gemerkt dat als je vrijdags iets post de kans groter is dat je reacties krijgt, omdat veel leden in het weekend het lijstje met nieuwe berichten bekijken en/of reageren.

Er zijn allerlei redenen waarom er niet gereageerd wordt. Dat kan bijvoorbeeld te maken hebben met de onderwerpen die men bouwt. Als ik weer de zoveelste Spit zie langs komen, de zoveelste Fw 190, de zoveelste Me 109, de zoveelste Phantom of - gaap - de zoveelste F-16, heb ik echt geen zin om te reageren.

Ik ben in 2010 op dit forum begonnen nadat ik na 30 jaar de hobby weer oppakte. Heel veel geleerd en ben door veel mensen gestimuleerd met hun constructieve kritiek en tips om weer op gang te komen. Als ik mijn portfolio bekijk zie ik mijn vooruitgang, die ik aan veel mensen hier te danken heb (link in de footer).

Maar er is wel het e.e.a. veranderd. Ik heb de indruk dat veel jonge bouwers zijn afgehaakt. Iedere club heeft moeite om jeugd vast te houden, dus dit forum ook. Ze gaan werken, of ergens anders studeren, sporten of achter de wijven aan of ze ontdekken het verschijnsel bier. En dan is er geen ruimte meer voor deze hobby. En ik kan het weten want was ook zo :brouw: Maar vroeg of laat komen ze terug, bijvoorbeeld als de verkering uit is.

En dan is er nog de oudere deelnemer. Daar zijn er hier nogal wat van: 50 plussers, zeg maar. Ook die haken weleens af, vooral door gezondheidsproblemen. Problemen met de ogen en de fijne motoriek zijn dan vaak de boosdoeners.

Een andere manier om veel reacties te krijgen is het opstarten van een Buddy Build. Het leuke is dat het een groepsgebeuren wordt: je gaat met een groep mensen aan een thema werken, wisselt dingen uit, helpt mekaar uit een bouwdip en je zet samen iets moois neer. Zonder mezelf te feliciteren wijs ik op de BB Japan, die nu ruim 2 jaar loopt, 26 deelnemers kent en 69 kits heeft neergezet en veel historische info heeft verzameld. Binnen zo'n groepsbouw is er veel interactie. Ik zou zeggen: sluit aan, bijvoorbeeld bij de BB Franse Luchtvaart, die in september van start gaat. Je hebt vast wel iets moois in je stash. Maar je kunt natuurlijk ook zelf met een onderwerp komen dat je na aan het hart ligt en hier peilen of er belangstelling voor is.

Just my 2 cts.

Groet,
Jan, die je ook van FB kent.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 apr, 2022 7:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
BBT schreef:
Het staat op mijn TODO-lijstje om het forum zelf ook mobile-friendly te maken, want nu is het op een telefoon eigenlijk helemaal niet bruikbaar. Het tijdperk van "content" consumeren enkel op een laptop/PC is wel voorbij, iedereen loopt met een smartphone in de zakken en gebruikt die op "saaie" momenten. M.i. gaat de kwaliteit van de reacties daardoor ook achteruit.
[/quote]

Toch, behalve m'n bouwverslag post, en de updates met foto's zijn alle reacties en zelfs het begin van deze post op de mobiel gedaan.
Ik heb geen poging ondernomen posts met foto's te plaatsen via de mobiel, ik heb niet het idee dat het echt makkelijk te doen is.
.
De "saaie" reacties waren er voorheen natuurlijk ook al, we kennen natuurlijk wel de "Ik volg je" reacties waar vroeger vaak de eerste pagina van een verslag mee gevuld was.
Maar misschien was dat niets anders dan de "like" optie op Facebook.

In die periode ontstond er ook een afscheiding van Brouwers onder leiding van Grendel, en werd het Plakkers Inc forum opgezet. Met het idee van meer kwalitatieve post etc. En dat liep ook best aardig, maar ook dat is dood gebloed.
Overigens zie ik wel veel posts hier, die met een meer zijn dan "ik ben kees en bouw een Revell F-16". Dat is wel weer een goed teken.

Op het IPMS Nsderland forum hebben ze de optie om berichten te liken, en kunnen foto's direct in een post geupload worden zonder aparte albums, photobuckets (bestaat dat nog?) Etc. Ik ben niet technisch genoeg onderlegd, dus weet niet of het hier tot de mogelijkheden behoord, maar misschien is het een optie.
Ik heb dat forum echter nog niet op de mobiel geprobeerd, dus geen idee hoe dst gaat daar.

Maar goed, zoals ik al eerder ergens schreef, ik denk dat ik mijn mijn verwachtingspatroon ergens in het verleden ben blijven hangen. Maar eens zien wat ik verder ga doen.

Groet
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 apr, 2022 8:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Trajanus schreef:
Niels, gewoon posten, niks verwachten en kijk eens hoe het dan mee kan vallen. Ik heb gemerkt dat als je vrijdags iets post de kans groter is dat je reacties krijgt, omdat veel leden in het weekend het lijstje met nieuwe berichten bekijken en/of reageren.


Ik weet niet of ik nog wel welkom ben om hier te posten. Ik hen natuurlijk een stevige knuppel in het hoenderhok gegooid en daar waren een aantal mensen op z'n zachtst gezegd niet happy mee.

Ik had natuurlijk gewoon ku net denken f*ck it. Ik post geen updates meer en zoek het .aar uit. Maar zo zit ik niet in elkaar. Ik ga graag de discussie aan, en ben soms kort door de bocht. Kunnen veel mensen ook niet hebben.

Nu ben ik een herintreder op dit forum, maar stel nou dat ik nieuw was, ik vele posts zie met vele reacties, ik post zelf een bouwverslag en daar komt vrijwel geen reactie op, dan zou ik mij ook niet welkom voelen.

Zoals ik al vele malen aan gaf, wat niet iedereen schijnt te begrijpen, interactie is een essentieel onderdeel van een forum. Als dat weg is, is het meer een monoloog, en niets anders dan een stukje persoonlijke website met de "kijk eens wat ik kan" content.
En na vele 100en modellen in meer dan 20 jaar actief modelbouwen, kan ik ook nog steeds leren, en kunnen opmerkingen mij ook gewoon nog steeds helpen. En dan is toch ook gewoon het doel van een forum.

Groet
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 apr, 2022 9:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Nou Niels, ik heb daar geen probleem mee dat je gewoon weer updates post, gewoon doen, denk alleen dat het forum anders is
dan jaren geleden toen je poste, maar dat had je al opgemerkt.
Probeer het nog een keer zou ik zo zeggen, en kijk het eens een tijdje aan.....
Wat anderen zeggen/denken, degene die niet happy met jou opmerking waren/zijn, daar heb ik niks van gemerkt.
Maar misschien is dat via PB gegaan of zo......

Dus kom op en gaan met de banaan...... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 apr, 2022 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12236
Woonplaats: Eibergen
Citaat:
interactie is een essentieel onderdeel


Dat geld ook voor het dagelijkse leven want als ik nu om me heen kijk zie ik alleen gebogen hoofden over hun mobiel normaal communiceren bestaat blijkbaar niet meer.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement