Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2021 0:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 22 okt, 2015 13:25 pm
Berichten: 7
De aanhoudende pandemie heeft bijna iedereen over de hele wereld getroffen. Hoe heeft het u en uw leven beïnvloed?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2021 11:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 09 apr, 2019 17:07 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Noord Drenthe
Mwoa
Niet noemenswaardig eigenlijk.
Ik werk in het MBO onderwijs en dat gaat op de praktijkvakken na eigenlijk gewoon door.
Het constant op de lip zitten met mijn echtgenote zijn we vanuit mijn zeevaartachtergrond en de verloven daarin ook wel gewend.

Op modelbouwgebied heb ik online wat miskopen gedaan, omdat een millimeter in een webwinkel op miraculeuze wijze toch een andere millimeter blijkt te zijn als een werkelijke millimeter.
Het spul komt later wel weer van pas, maar de modelbouwwinkels mogen van mij zo gauw mogelijk weer open, zodat ik het gewoon even kan inpassen.

_________________
Iedereen heeft tegenwoordig ergens een mening over. Ik vind daar wat van.


Laatst bijgewerkt door Bootjebouwer op wo 10 feb, 2021 22:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 feb, 2021 0:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 11 feb, 2006 23:38 pm
Berichten: 265
Hoe bedoel je dit?

Van waar deze vraag?

:?:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 maart, 2021 19:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 22 okt, 2015 13:25 pm
Berichten: 7
angus schreef:
Hoe bedoel je dit?

Van waar deze vraag?

:?:


Ik wil gewoon een idee hebben van hoe mensen omgaan als ze niet in staat zijn om de dingen te doen waar ze van houden. Ik ben dol op reizen en vanwege de pandemie kan ik niet veel reizen, wat me echt van streek maakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2021 0:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 11 feb, 2006 23:38 pm
Berichten: 265
tk-hassan schreef:
Ik wil gewoon een idee hebben van hoe mensen omgaan als ze niet in staat zijn om de dingen te doen waar ze van houden. Ik ben dol op reizen en vanwege de pandemie kan ik niet veel reizen, wat me echt van streek maakt.


Lijkt me vrij simpel. Je gaat andere dingen doen die wel mogelijk zijn.
Koop een leuk bouwpakketje, lijm en een mesje en je leven gaat gewoon weer verder.
Daarna koop je wat potjes verf en wat kwastjes en schilder je de boel.

Maak er ondertussen wat foto's van en post ze hier, krijg je gratis ook nog wat advies.

Decals erop en afwerken die handel.

Succes,

:brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2021 14:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
tk-hassan schreef:
Ik wil gewoon een idee hebben van hoe mensen omgaan als ze niet in staat zijn om de dingen te doen waar ze van houden. Ik ben dol op reizen en vanwege de pandemie kan ik niet veel reizen, wat me echt van streek maakt.


Tja, en dit is een modelbouwforum en geen Corona-klaagdraad-forum...... koop een mooie kit, schaf wat lijm en verf aan en ga bouwen. Het zal je veel voldoening en afleiding geven. Wat betreft Corona zul je jezelf bij de situatie neer moeten leggen :)

Laat je nog vorderingen zien? :wink:

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 maart, 2021 18:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ik vind het niet zo'n rare vraag hoor, er zijn zinlozere discussies gevoerd in het off-topic deel van dit forum maar daar is dit hoekje toch ook juist voor bedoeld? Ik kan me heel erg vinden in de frustratie en waar ik vorig jaar echt nog wel kon genieten van de onverwachte extra brouwtijd is dat inmiddels wel een heel karig doekje voor het bloeden. Gelukkig zijn we nu goed op stoom met de vaccinaties.

Wat ik dan wel weer merkwaardig vind, Hassan, is een serieuze vraag als dit vanaf een account waar we verder eigenlijk nog vrijwel niets van hebben gehoord. Vandaar waarschijnlijk de terughoudendheid van forumleden om antwoord te geven.. :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 maart, 2021 19:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Mij heeft het in het dagelijks leven nog nauwelijks geraakt. Mijn werk in de beveiliging gaat gewoon door. Wel mis ik soms het snuffelen in winkels, dat is online toch een heel andere ervaring. Wat modelbouw betreft had ik in eerste instantie verwacht dat ik het meer zou gaan doen, maar het tegendeel blijkt waar; omdat een van mijn andere hobby's, het musiceren in groepsverband, nu al maanden stil ligt, ben ik me daar in een andere vorm meer op gaan richten. Ik vind het leuk om oude, liefst antieke cornetten op de kop te tikken en deze dan op te knappen om er zo nu een dan een deuntje op te blazen. De laatste tijd speel ik dagelijks toch wel even op één van mijn toeters. Daaruit vloeit ook nog een ander project voort, omdat sommige instrumenten niet voorzien waren van een koffer wil ik deze zelf gaan maken. Echter daarbij keert ook weer het probleem terug om te snuffelen in winkels naar de juiste houtsoort en het op maat laten maken, beslag etc.

Dus ja, zoals hierboven al een aantal malen is gezegd, als de ene hobby niet meer mogelijk is vind dan een andere. Soms komt dat vanzelf, maar soms moet je er misschien iets meer moeite voor doen.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2021 12:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 09 apr, 2019 17:07 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Noord Drenthe
Ik kan zeggen dat het mijn leven de afgelopen 3 weken zéér beïnvloed heeft: want zelf besmet geraakt.
En nu ben ik alweer een week bezig mijn vrouw te verzorgen die het stokje over genomen heeft.

En wat meneer Bidet, pardon Baudet, ook moge roeptoeteren: NEE! Het is geen "maar" een griepje.
Zelfs in de relatief milde vorm waarin wij het gehad hebben ben je er goed ziek van.
Heel goed!

_________________
Iedereen heeft tegenwoordig ergens een mening over. Ik vind daar wat van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 maart, 2021 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Het wordt politiek begrijp ik. Ik zal even happen dus sta mij toe u van enig repliek te dienen: maar een griepje

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement