Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wat doe je met de lege doos van een gebouwde kit?
Bij het oud papier. 55%  55%  [ 24 ]
Intact bewaren. 5%  5%  [ 2 ]
De voorkant bewaren 14%  14%  [ 6 ]
Plat maken en bewaren. 14%  14%  [ 6 ]
Anders, zie reactie. 14%  14%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 44
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 jan, 2020 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ik heb lang de gewoonte gehad de voorkant van de doos uit te knippen en te bewaren. Uiteindelijk stond er een volle verhuisdoos stof, vocht en beestjes te vangen in de schuur, en ik heb nooit de behoefte gevoeld terug te bladeren in die stapel. Toen ging het dus alsnog weg.

Uitzonderingen maak ik voor mooie sfeervolle boxarts van oude kits. Mooi ingelijst kan dat er erg tof uitzien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 feb, 2020 22:48 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Tot zover bewaar ik de handleiding van een kit apart, de doos zelf (in ieder geval de niet bedrukte kant) gaat meestal bij 2 langstaartige papierversnipperaars in de kooi. :mrgreen:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2020 18:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ik maak de doos plat van en bewaar die, maar alleen één per artikelnummer. Dus bij meerdere dezelfde dozen waar ik verschillende versies kan maken van hetzelfde vliegtuig, bewaar ik er uiteraard maar één. Onze garage heeft een kleine puntdakje waar naast het tuinmeubilair, grasmaaier en de winterbanden ook deze dozen bewaard worden.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2020 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Vroeger bewaarde ik de box-art van ieder model plus de handleiding, maar sinds kort heb ik hier een hoop van weggegooid. Het ligt toch maar in de kast en ik doe er werkelijk niks meer mee. Handleidingen heb ik wel bewaard, maar die nemen ook niet veel plek in beslag. Mocht het echt een mooie plaat zijn die op de doos staat wil ik hem nog wel uitknippen en bewaren, maar normaal gesproken gaat het bij het oud papier. Decals en onderdelen gaan wel altijd het archief in; sprues bewaarde ik eerst ook soms voor te scratchen, maar die gaan tegenwoordig ook de container in. Er ligt al genoeg zooi hier :mrgreen:.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 17 feb, 2020 20:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Ik gebruik de doos als 'achtergrond' tijdens het airbrushen. Zo kan ik ook direkt mijn verfdikte testen voor het op het model komt.
Als ik ook een model efkes beu ben, blijven de resterende sprues in de juiste doos.

Als het model volledig klaar is, dan pas gaat de doos bij oud papier en karton


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 feb, 2020 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 feb, 2020 9:07 am
Berichten: 7
Ik gooi de doos bij het oud papier, heb er nog 1 of 2 staan waarin ik de handleidingen en sprues (waar nog onderdelen inzitten) bewaar.
Ook decals die over zijn bewaar ik daar bij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart, 2020 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Eerst bewaarde ik de dozen, maar dat waren er toen maar een stuk of 5.

Uiteindelijk de meeste dozen bij het oud papier gezet. Ik doe er echt niks meer mee na het bouwen.
Van de voorkant, de boxart, maak ik een foto.
Zodat ik makkelijk terug kan zoeken welke kits ik gebouwd heb, mocht ik ze in de toekomst nog een keer willen aanschaffen.

Een paar dozen fungeren als opslagplaats voor sprues van de gebouwde kits waar nog onderdelen in zitten en ook handleidingen en decals die over zijn, bewaar ik.

Lege sprues gaan weg.
Zoals iemand al aangaf: ook ik heb zonder al die dozen en lege sprues al genoeg zooi in huis. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement