Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 1:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Op een topic reageren
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2019 9:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Allerbeste Brouwertjes dit is niet met de vinger wijzen
Ik weet hoe jachtig het leven tegenwoordig is en elke minuut telt in ons leven , maar moet met spijt in het hart toch veel ondervinden , en niet alleen hier , dat er door sommige mensen alleen gebouwd word en daarvoor mooie reacties krijgen , maar zelf zich niet de tijd gunnen om te reageren op andermans werk
Het is toch een kleinigheidje van iets neer te pennen en het doet zo goed te zien krijgen dat je eigen werkje bekeken is
En zoals het er nu uitziet is het hier toch maar stilletjes , we moeten geen hele epistels neerpennen en als het niet correct is laat het weten op een positieve manier en niet te kwetsend , want jonge bouwers of minder kwalitatieve bouwers schrikt dat af en zouden wel eens kunnen afhaken
Het is zeker geen regel dat een meesterbouwer niet hoeft te reageren
Het zijn de jonge of nieuwe bouwers die we nodig hebben en moeten hen begeleiden voor in de toekomst
Dus beste mensen een woordje graag aan iedereen die iets toont
Dit is geen aanklacht eerder een smeekbede
Grt
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2019 10:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Beste Marc,

Ik begrijp je standpunt maar ik vraag me toch voorzichtig af of je het nu niet hebt over je eigen topics. Zo ken ik iemand (jij kent hem ook) die het not-done vind dat hij telkens weinig of geen reacties op zijn topics krijgt terwijl zijn topic wel door veel mensen werd bekeken en er dus gewoon mee stopt. Tja, waarom bouw je eigenlijk: toch op de eerste plaats voor jezelf dacht ik en een bouwverslag maak je om de anderen je kunsten te tonen, tips & tricks te vragen maar toch niet om reacties te verzamelen. Een reactie is leuk maar aan AAAA's en OOOO's heeft niemand een boodschap!
Ikzelf doe momenteel door omstandigheden alweer aan passieve modelbouw, volg het forum dagelijks maar ik reageer ook enkel maar op de onderwerpen die me interesseren. Geef ik een reactie probeer ik die zo goed mogelijk te onderbouwen, zelfs als het een negatieve is maar ik reageer ook niet op alles, noch dagelijks!
Ik heb in het verleden wel meer topics geplaatst, niet enkel hier maar ook bvb op sociale media waar ik nooit een reactie op kreeg... so what: lig ik absoluut niet van wakker.
Dat er mensen zijn die nooit of zelden reageren op het werk van een ander... tja: het is geen verplichting natuurlijk en een mooi bouwverslag maken zoals die van Steven BV bvb is naast het bouwen nog een werk op zich, bijna al een tweede hobby.
Je topic hier begint over tijd en ja, tijd is relatief: modelbouw is een hobby en dat doe je in je vrije tijd maar niet iedereen heeft evenveel "vrije tijd" in het leven... de weinige vrije tijd die je hebt spendeer je aan je familie, je kinderen en ja, aan modelbouw in dit geval. Foto's nemen en plaatsen in een verslag neemt dan ook een deel van de bouwtijd in beslag en ja, als je dan ook nog honderduit moet gaan reageren op de verslagen van anderen.....????
Ik ben op pensioen, jij ook en dus hebben wij tijd genoeg maar die luxe heeft niet iedereen... bij die mensen telt inderdaad elke minuut.
Kijk ook eens naar het ledenaantal van dit forum: momenteel al meer dan 9800 leden en hoeveel leden zie je hier dagelijks online? Dan heb ik het nog niet over reageren want dat zijn per definitie altijd dezelfde weinige leden die actief zijn en daar stel ik me dan weer vragen bij. :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2019 10:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 09 maart, 2014 11:54 am
Berichten: 4392
Woonplaats: Aartselaar
Ok Walter maar ik zeg het nog he , er zijn bepaalde personen die alleen graag reacties krijgen maar zelf nooit of te nimmer op iemand reageren , stel je eens in de gedupeerden dan haak je op den duur af als men mij niet ziet staan dan ga ik op een ander , dat doe je toch gewoon op restaurant of winkel ook he
En ik blijf erbij het is maar een kleinigheidje dat voor vele mensen oh zo goed doet , heb het jaren zelf meegemaakt op mijn werk periode en ik kan u verzekeren als een klant u persoonlijk komt bedanken of feliciteren omdat je goed of mooi werk geleverd had dat doet echt deugd , in een hedendaagse ellendige wereld vol haat en nijd waar tegenwoordig niemand van elkaar iets kan verdragen vind ik ons forum toch een oase van rust en gezelligheid
Daarom een klein woordje vraagt nu toch geen tijd terwijl je je eigen topic aanvult kan er toch een kleine attentie vanaf , we vragen toch geen geld jezelf even tonen is toch niet zo moeilijk
Dit is echt niet beledigend bedoeld alleen een soort hulp geroep naar dit toch oh zo mooie fora
Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2019 12:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Marc
Je zou het haast niet willen geloven, maar ik ben het met Walter eens (**kijkt snel naar boven of er geen scheuren in het hemeldak ontstaan**)
Ik ben alleen afgeleerd om op reacties te wachten, het maakt mij niet zoveel uit, ik laat dingen zien, met name het figuurschilderen en vroeger ook wel met overdone verwering, in de hoop dat mensen er iets van opsteken. misschien zijn het geen echte step by step verslagen, maar ik hoop altijd te laten zien dat bijv figuurschilderen echt niet iets magisch is. Ik kijk wel naar het aantal kijkers, dat geeft voor mij een indicatie of je gevolgd wordt of niet. Ik zweef bijv over het hele forum en om dan op alles te gaan reageren, gaat mij een dag kosten, ik post wel vaak bij topics met een mooi onderwerp of als er iets gevraagd wordt, maar ik merk dat heel veel mensen alleen maar in hun eigen hoekje blijven hangen en dat betreur ik meer dan dat ik reacties krijg. Juist door het overall kijken leer je meer, zie je meer.
Dus, als niemand reageert, maar je ziet het aantal kijkers/views elke dag stijgen, weet je dat je goed zit. Ik ben ook geen type die alleen maar OHH en AHH roept, ik vindt dat onzin, daar heeft niemand wat aan. (al is bij een hoop mensen een beetje kritiek al vaak te veel en die dreigen op te stappen of stappen daadwerkelijk op)
Ik heb in de 15 jaar dat ik nu hier zit inmiddels geleerd om mij daar niets meer van aan te trekken, sterker nog, persoonlijk zie ik dat soort types graag verdwijnen, want die willen toch niets meer leren.

Zo en nu weer mijn zakelijk scherm er op gooien, want eigenlijk ben ik hard voor de baas aan het werk

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2019 13:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Marc, ik volg Bert en ik wil je even op het volgende wijzen, je zegt: "...en het doet zo goed te zien krijgen dat je eigen werkje bekeken is ", daar even op inpikken: kijk eens naar je laatste topic... https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... &t=49687... je hebt "slechts" momenteel 83 reacties maar je topic werd intussen wel al 7694 keren bekeken???? :roll:

Plaats ik een topic, al dan niet een bouwverslag zit ik echt niet te wachten op reacties. Wordt dat topic door velen bekeken, cq gelezen ga ik ervan uit dat het interessant is. Zelf volg ik veel topics in stilte en reageer pas als ik een opmerking, een tip of een vraag over het onderwerp heb. Onderwerpen die me niet interesseren sla ik over.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2019 12:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2800
Woonplaats: Dongen
Ha heren van het goede leven,

Marc, ik snap wel wat je zegt in je eerste post.
Maar ik begrijp Bert en Walter ook.

Even kijkende naar mezelf, ik ben 36, fulltime baan (voortgezet onderwijs, mijn werkweken zitten vol, ook al is er een algeheel beeld dat docenten het rustig hebben en om 3 uur naar huis gaan :mrgreen:), heb twee opgroeiende kinderen van 6 en 7 en er loopt ook nog een vrouw in huis rond die op gezette tijden aandacht wil. :lol:
Wat ik maar wil zeggen is, mijn tijd is beperkt.
Ik kijk ook buiten het diogedeelte van het forum (gezien m'n interesses mijn thuishonk hier :)), maar veel minder dan me lief is.
De reden is simpel, forumbezoek is ook bouwtijd en het liefste bouw ik. :)

Ikzelf vind het leuk als mensen reageren op m'n topics, ook als het kritiek is.
Heb daar soms vinnig op gereageerd, sorry Bert en Peter, maar dat kwam vooral omdat ik op die momenten net vond dat ik voor mijn kunnen iets heel gaafs gedaan had en dan is het voor mij persoonlijk niet altijd even leuk om te horen dat iets anders of beter kan.
Daar kan ik op dat moment niet altijd even goed mee omgaan. Ik ken mezelf.
Ik kan het van mijn vrouw ook niet uitstaan als ze zoiets doet. 8)
Die kritiek heeft m'n brouwsels echter wel stap voor stap beter gemaakt.
En ik moet nog steeds leren om niet overal meteen op te reageren.
Soms weet ik zelf ook niet altijd wat ik zou moeten zeggen. Ik volg dus veel projecten of delen daarvan in stilte zoals dat hier zo mooi heet.

Ik ben eerlijk en ik kijk geregeld hoe vaak een project van mij wordt bekeken en Berts redenatie volgende dat als je project veel bekeken wordt, maar er wordt niet gereageerd, dat je dan goed zit, dan moet ik met de meeste van mijn projecten erg goed zitten. :wink:
Als ik zie hoe vaak mijn "Panzerschlacht" en "Switchback" dio's bekeken zijn, samen meer dan 40.000 keer :shock: en ik heb werkelijk waar geen flauw idee waarom zo vaak.
Die aantallen verwacht ik eerder bij Peter Stoof of Jeroen Zuiderduin, met hun niveau.
Ben stiekem toch wel benieuwd naar het antwoord op die vraag.

Bij mijn projecten wordt best behoorlijk gereageerd, maar vrijwel altijd door dezelfde fanschare. :mrgreen:
Voor mij is dat prima.

Met kritiek geven op een forum blijft het grote probleem dat het platte tekst is.
Het kan verkeerd overkomen hoewel goed bedoeld.
Wat misschien niet zou zijn als iemand het aan je verteld en je zijn of haar gezichtsuitdrukking en toon erbij hebt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2019 13:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
no leaf clover schreef:
Als ik zie hoe vaak mijn "Panzerschlacht" en "Switchback" dio's bekeken zijn, samen meer dan 40.000 keer :shock: en ik heb werkelijk waar geen flauw idee waarom zo vaak.

Ben stiekem toch wel benieuwd naar het antwoord op die vraag.

Als je topic zo vaak bekeken wordt mag je inderdaad stellen dat je goed zit en de interesse van heel wat mensen hebt gewekt maar 40000 keer bekeken betekent niet er ook zoveel mensen keken. Veel mensen volgen je topic en kijken regelmatig, zo niet dagelijks naar de updates, ook iedere keer je je eigen topic opent om bvb een update te plaatsen telt dat mee op bij het bezoekersaantal. Niettegenstaande is 40000 een enorme score, breng al je eigen bezoeken en die van je trouwe volgers in mindering ga je volgens mij nog ruim de helft overhouden aan individuele bezoekers wat ik ronduit schitterend kan noemen... en ja, jouw bouwverslagen zijn inderdaad interessant! :)

Alleen... om Steven VD te evenaren heb je nog een lange weg te gaan, maar daar ga ik toch ook niet mee concurreren hoor! :lol:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2019 13:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Die kijkerscores zeggen niks IMHO... bots en dergelijke tellen daar meestal ook in mee...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2019 13:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ook soms wel ja maar het geeft toch wel een indicatie betreft belangstelling... de fameuze "kijkcijfers" van een bepaald televisieprogramma kloppen ook nooit helemaal net als die bewuste "statistieken" en "peilingen" waar ze ons regelmatig mee om de oren slaan!"!

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2019 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2800
Woonplaats: Dongen
Ha heren,

Ik weet hoe die aantallen tot stand komen en ik baseer er ook helemaal niks op. :)
Sterker nog, bouwen doe ik voor mezelf, ontspanning, kop leeg maken na een dag hard werken. U kent het wel.
Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat de wetenschap dat er naar m'n projecten gekeken wordt, me niks doet. :mrgreen:

En oh ja, Steven VD evenaren....not in this life time! :lol: :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement