Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 jul, 2019 23:48 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Silenoz schreef:
Die kijkerscores zeggen niks IMHO... bots en dergelijke tellen daar meestal ook in mee...

Niet meer sinds phpBB 3.0.4 ;)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jul, 2019 21:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Als je er in lukt om van je topic een verhaal te maken waarin de meevallers en tegenslagen in gelijke mate voorkomen, en je probeert dat vol te houden tot het model afgewerkt raakt, dan zal dat statistisch een beter resultaat opleveren dan wanneer je een topic van een paar posts plaatst waar het model eigenlijk al grotendeels samengesteld is, een tekst van het internet gekopieerd is en er na drie maanden plots wat eindfoto's verschijnen, zelfs al is het mooi uitgevoerd. Je moet proberen bij elk nieuw topic te tonen hoe je op dat moment te werk gaat, en niet veronderstellen dat dat toch al eerder vertoond is en dus niks meer toevoegt. Alsof je net als de beginners op ontdekkingstocht gaat.

Daarbij mag je niet vergeten af en toe een vraagstelling te formuleren die lezers uitdaagt hun kennis of hun ideeën mede te delen. Ik zie dat Marc vaak in vele topics als een van de eersten een bijdrage plaatst waarin hij aangeeft dat het buiten zijn interessesfeer ligt, maar dat hij er toch door geboeid geraakt is en er probeert op in te gaan met wat hij kan aanbrengen. Door die inspanning zal hij ongetwijfeld nieuwe bezoekers over de streep hebben getrokken om zich op het forum te handhaven, want een plek waar je alleen getalletjes achter je topic ziet omhooggaan en geen reacties, daar kan je niet warmer van worden. Telt het dan op omdat je het goed doet, of omdat er sowieso veel volk passeert?

Alvast een wetmatigheid merk ik op, het zijn net de updates waar je het minste aandacht aan besteed had, of waar je gedeeltelijk off-topic bent gegaan, die vaak de leukste reacties opleveren. Heb je net hemel en aarde verzet, dan kan er wel eens een week overheen gaan voor iemand het opmerkt, maar dat haal je bij de volgende update en op het einde wel op. Of in een heel ander topic waar je plots een aantal keren vermeld wordt...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 13:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Wijze woorden. :brouw:
Helaas heb ik heel vaak niks meer toe te voegen dan een ooh en een aahh.
En dan denk ik al vaak "laat ik me maar stil houden, het brengt niks van waarde toe" :?

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 18:38 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dan moet je je gelijk ook wel afvragen: "wil ik dat er volgende keer nog iets te lezen valt?" Want dan is de schrijver misschien naar een website overgestapt waar er wel respons komt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 18:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Ik sluit me aan bij wat Steven hier (in beide bovenstaande Posts) schrijft. Henry ik snap wat je bedoelt, maar ook met een simpel bedankje, een mening of een uiting van persoonlijke interesse kun je een medeforumlid blij maken :)

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ja Roy, het zogenaamde "schouderklopje" maar heeft de bouwer daar echt iets aan? Ik volg zoveel topics zowel hier als elders maar ik geef liever een reactie die misschien iets kan bijdragen zoals bvb referenties of tips.
Neem nu bvb die doorgedreven bouwverslagen van Steven... zeg nu eerlijk: wat kan je daar nu nog echt aan bijdragen? In Steven heb ik wel mijn meester gevonden, wat hij hier laat zien... in godsnaam: daar ga ik zelfs - als meervoudig prijswinnaar en jurylid in de jaren '80 - nog niet eens aan beginnen! :(
De befaamde AAA's en OOO"s zijn misschien wel op hun plaats bij het eindresultaat maar geenzins tijdens de bouw!

Zoals ik al een paar keer eerder zei: ik probeer altijd tijdens het verloop van een bouw een onderbouwde reactie te geven, dat kan in de vorm van info, een referentiefoto of dito site, een vraag o.i.d.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 19:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Het is altijd fijn als er inhoudelijk wordt gereageerd en het is super dat je dat doet, maar om de bouwer een goed gevoel te geven is dat niet altijd nodig. Iedereen is anders en ik weet dat er genoeg bouwers zijn die elk teken van leven / waardering ontzettend tof vinden. Ik heb over dit onderwerp iets geschreven op een ander forum en volsta dit te citeren... natuurlijk kan ieder het ermee eens zijn of niet, maar dit is mijn mening:

Citaat:
Er wordt vaker gezegd 'ik kan niks zinnigs toevoegen' maar persoonlijk vind ik dat een beetje te kort door de bocht. Er hoeven echt niet overal technische tips te worden gegeven, of correcties zoals 'die mast hoort eigenlijk zo' of 'dat radertje is van staal dus moet iets donkerder geschilderd'... een korte anekdote kan ook al heel leuk zijn voor de topicstarter, of een precisering van wat je mooi vindt aan een bouw (of wat je minder mooi vindt) draagt ook al nuttig bij aan de activiteit.

Dus al heb ik totaal geen verstand van helikopters (noch interesse erin), als ik mezelf ertoe zou brengen er iets over te schrijven zou dat zo lukken. Ik kan een regel, twee regels of zelfs een hele bladzijde volschrijven over een onderwerp waar ik geen verstand van heb. De forumleden weten dat ik dat vaak genoeg doe :lol:

Heb je altijd al een fascinatie voor helicopters gehad, schrijf dat dan bijvoorbeeld op. Noem een voorbeeld. Vind je een bepaalde kleurstelling goed bedacht, deel je mening. Ikzelf blijf me een beetje verzetten tegen de bierkaai van de preshading bijvoorbeeld (hoewel ik probeer ieder in zijn waarde te laten). En weet je écht niets inhoudelijks toe te voegen, niet qua persoonlijke herinnering, persoonlijke mening over het onderwerp, persoonlijke mening over de uitvoering, of de bouw, of de techniek... dan kun je altijd nog een simpel complimentje geven zoals 'mooi werk tot nu toe', wat echt kan helpen iemand verder te enthousiasmeren door te gaan met de bouw en op het forum te blijven posten.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tja kijk: stel dat je een bekende zanger bent... fanmails lees je nooit vanwege geen tijd of geen interesse, het aantal fans dat aanwezig is op je concert al evenmin... wat dan telt is de platenverkoop en de opbrengst van je concert.
Dat is wel degelijk de bedoeling want daar leef je van maar een bouwverslag van een schaalmodel??????

Stomme vergelijking zal je misschien denken maar toch: ik ken zo direct al drie modelbouwers die gestopt zijn met hun bouwverslag omdat ze geen of te weinig reacties kregen. Wat is dan de vergelijking? Voor een zanger in kwestie gaat het om zijn broodwinning, maar modelbouw is nog steeds voor de meesten onder ons een hobby. Er waren en zijn nu nog echt gerenommeerde modelbouwers zoals bvb destijds F. Verlinden en Bob Letterman die in de jaren '80 de modelbouw hebben getransformeerd van simpel speelgoed tot een heuse hobby!

Dan stel ik mij opnieuw de vraag: "voor wie of wat zet je een schaalmodel in elkaar"... op de eerste plaats toch voor jezelf dacht ik zo? Als je dan hier een bouwverslag start, wat is dan de bedoeling daarvan??? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jul, 2019 20:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 05 apr, 2014 2:33 am
Berichten: 463
Het heeft toch echt niets te maken met voor wie je het schaalmodel in elkaar zet.

Iemand kan om meerdere redenen bewogen worden tot het maken van een bouwverslag. (Nagenoeg) elk mens wil graag gesteund worden in wat hij/zij doet en een berichtje van een medebouwer kan soms wonderen doen voor de motivatie om het bouwverslag te blijven schrijven en bijhouden.

_________________
* Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
* Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
* Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jul, 2019 19:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik ben nu 15 jaar hier op het forum, maar ben er inmiddels wel aan gewend geraakt dat er weinig respons komt, kijk maar eens naar mijn figuren, het aantal hits afgezet tegen het aantal reacties.
Ook bij andere bouwprojecten krijg ik maar weinig reacties, en ja, dat stimuleert niet altijd om door te gaan, maar anderzijds moet ik eerlijk toegeven dat ik liever alleen kijkers heb, dan alleen maar Ohhh en Ahh, want daar leer ik niets van, ik heb liever opbouwende kritiek of vragen.

Kijk, als ik maar een paar mensen kan stimuleren tot het verbeteren van hun figuren dan ben ik al blij

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement