Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2019 10:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Ik zou het gewoon regelen met de LHS, die kan het dan regelen met de importeur. Normaal zijn ze daar redelijk vlot in.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Net even op de link gekeken die Tomska heeft gegeven maar mijn chinees is niet meer wat het was. Nu kun je de site wel laten vertalen maar ik denk dat nog niet alle gietramen beschikbaar zijn. Ik kan niet de juiste sprue vinden.

De LHS geeft mij weinig kans dat het gaat lukken maar ze gaan het aan hun leverancier vragen.

Weet iemand misschien of er in een bepaalde kit van een andere fabrikant ook een torpedo mk XII wordt gebruikt? Schaal 1:32?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 10:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Momenteel zijn ze nieuwjaar gaan vieren, dus ik denk dat de database weer wordt aangekoppeld na 7 februari. Wordt sowieso vervolgd. Even gezocht naar torpedo's in 1/32 en daar kom ik enkel Duitse en japanse tegen.

Misschien in bij een avenger, fairey albacore... in 1/32. bij 3D prints kom ik geen Mk11(gelijk in grootte) of Mk12 tegen op deze schaal.

Wat ik wel weet is dat je misschien met een stuk buis ergens weg zou kunnen, diameter op schaal is 16.66mm (17mm), totale lengte is 215.1mm, en van hieruit starten? (bvb: https://www.elektro-rama.nl/contents/nl ... -buis.html)

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2019 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Mocht het niet lukken om een gietraam te verkrijgen dan denk ik dat ik er 1 op de draaibank ga maken. Ik ben ook wezen googlen op afmetingen en zie dat jij de maten van Wiki hebt gehaald. Alleen zat er bij de swordfish een 18" torpedo onder, dit zijn de maten van een 21"en dan heb je andere afmetingen. Dit vond ik. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_torpedoes_by_name

Bij de 3D prints kon ik ook niets vinden, wel een Mk13. Maar ik moet zeggen dat ik niet erg blij wordt van de prijzen die shapeways hanteert. Aftermarkt mag best wat kosten maar er zijn wel grenzen.

Bij de avenger of albacore zal ik eens gaan kijken.

In ieder geval bedankt voor je zoekwerk en meedenken.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op wo 23 jan, 2019 18:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Onnodige quote verwijderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement