Ik moest nog wat foto's uploaden naar mijn albums zag ik, dus gisteren maar even gedaan, en bij deze dan ook de laatste update van ons reisverslag. Daarna zal ik dit topic even naar de 'Evenementen' hoek verhuizen waar het eigenlijk hoort (link blijft hier staan).
Maar goed, nog even een kleine greep naar de zondag...
Zondag 12 November (vervolg): Keep the changeNadat we onze spullen van de beurs in de auto hadden geladen zijn we wat gaan eten. Bij het Telford shopping centre, naast de evenementenhallen zijn een aantal restaurants gevestigd, en we besloten om, net als vrijdagavond, naar
Wildwood Kitchen te gaan. Zaterdagavond waren we trouwens naar
Coal Bar&Grill geweest, en daar was het ook erg goed eten!
Maar goed, we zaten in Wildwood, hadden goed gegeten, en het was tijd om af te rekenen. Kennelijk was één van ons zodanig onder de indruk van de maaltijd dat een flinke fooi wel op z'n plaats was...
Overdrijven is ook een kunst natuurlijk
Gelukkig kon deze betaling geannuleerd worden en hebben we een wat realistischere fooi kunnen geven.
Na het eten hebben zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we nog even gezamenlijk in mijn kamer wat gedronken, en daarna richting bed gegaan. Maandag hadden we nog een museumbezoek te doen tenslotte.
Maandag 13 November: What do you mean, "tomorrow"?Net als vorig jaar hebben we de Maandag volgemaakt door een museum te bezoeken. Deze ronde hadden we gekozen voor het Newark Air Museum.
Het was niet zo groot als het RAF museum van vorig jaar, maar desondanks wel erg leuk.
Wat ook opvallend was, was het feit dat dit museum een volwaardig modelbouwwinkeltje had, met kitjes van Airfix, Revell, Italeri en Tamiya in de schappen, evenals diverse verfmerken.
Dit was dus de plek waar Looney z'n Corsair vandaan heeft gehaald, en ik mijn Tamiya Fw190 gekocht heb.
Enniehoe, het was tijd om eens naar buiten te gaan en al het moois te bekijken.
Beginnend met een Thermonuclear apparaat....en een Yellow Sun.
Blue Steel:
Vulcan:
Met daaronder 2x 1000 ponders:
Vulcan onderstel (Looney for scale):
Pootje van dichterbij:
Uitlaten stuurboordzijde:
deHavilland DH.104 Dove:
deHavilland Heron 1B:
Canberra PR.7:
Jammer alleen dat de neuskegel en de canopy niet meer doorzichtig zijn...
Meteor T.7:
Cessna 310A:
Canberra T.19:
Socata MS.880B:
Shackleton MR Mk.3:
Nemmy wilde deze heel graag zien, dus zijn dag kon niet meer stuk!
We hadden de pech een dag te laat in het museum te zijn. Zondag was er een voormalig vlieger van de Shackleton, en was het toestel open voor publiek.
Handley Page Hastings:
Dassault Mystère IV:
F-100D Super Sabre:
Amerikaanse bomlichamen (zonder staartstuk):
HS Gnat T.1:
Lee Richards Annular Biplane
Handley Page Jetstream:
Avro Anson:
Opengewerkte Tiger Moth:
Saab Draken:
30mm dummies:
Motor van de Blue Steel:
de Havilland Venom NF.3:
Saunders Roe Skeeter:
Westland (Bell 47) Sioux AH.1:
Op de achtergrond een Bristol Sycamore III, rechts een Zurowski ZP.1, en op de voorgrond een Bensen gyrocopter:
Hawker Sea Hawk FB.3:
de Havilland Venom NF.3:
Kap voorste rugkoepel B-29:
Westland Whirlwind HAS.7:
Westland Wessex HC.2:
English Electric Canberra B2 (Mod)...
...met jonkie:
Verder lag er nog een assortiment aan (oefen)vuurwerk:
BA Sea Harrier FRS.1 / FA.2:
Hawker Hunter F.1:
Gloster Meteor NF.12:
Supermarine Swift FR.5:
Saab Viggen:
Gloster Javelin FAW8:
Percival Provost T.1:
Saab Safir:
Percival Prentice:
Upkeep bom:
Lancaster rugkoepel:
Lancaster staartkoepel:
Deze koepel is vrij apart.
Deze koepel komt namelijk van het dak een barak af. Deze was in de oorlog daar geplaatst als zijnde vliegveldverdediging. Of het heel effectief geweest zal zijn, ik betwijfel het...
Avro Anson rugkoepel:
Handley Page Halifax rugkoepel:
Gedenkmonument gemaakt van een rompsectie van een Lancaster:
Was best krap binnen zo te zien:
En toen gingen we weer naar buiten, omdat we nog niet alles gezien hadden. Gelukkig was het zonnetje gaan schijnen.
Blackburn Buccaneer S.1 :
Cockpits op een rij:
V.l.n.r.: English Electric Lightning F.6, English Electric Canberra PR.9, English Electric Canberra T.17, McDonnell Douglas Phantom FGR.2
Hawker Hunter T.7:
SEPECAT Jaguar T2A:
Gloster Meteor NF.14:
English Electric Lightning T.5:
Lockheed T-33A:
de Havilland Sea Vixen FAW.2:
Fairey Gannet AEW.3:
Dat ding is een partij groot trouwens!
Wat luchtafweer spul:
En 2 Floggers:
Mig-23:
Mig-27:
Als afsluiter heb ik ook wat foto's gemaakt van de diverse motoren die in een aparte ruimte stonden.
Bristol Centaurus:
Bristol Hercules:
Alvis Leonides 521 helikopter motor:
Armstrong Siddeley Cheetah Mk11:
Jumo 211 resten:
DB601:
Bristol Olympus 101:
Rolls-Royce Dart:
Lycoming T-55:
De Havilland Goblin Mk35:
2x De Havilland Gypsy 6:
De Havilland Gypsy Queen 175:
En toen hadden we het wel zo'n beetje gezien. Het was tegen een uur of 4 in de middag toen we besloten maar naar de boot te gaan, zodat we tenminste op tijd waren.
Eénmaal aangekomen bij de haven waren we één van de eersten bij de boot en we hoefden enkel nog onze tickets te laten zien toen we onze laatste verrassing kregen...
"You can't board today.""Excuse us??"
"The date on the ticket, it's tomorrow..."*Kijkt op de ticket...*
"FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF"
Ik zal maar niet zeggen wie van ons die fout heeft gemaakt, en wie van ons de fout hebben gemist op de doorgestuurde bevestigingsmail...
"There is still room on board but you'll need to go through the reception to get the ticket transferred, and unfortunately you'll need to pay an additional charge for that."Dus wij terugrijden naar de receptie om te horen dat het omboeken iets van ₤150,- extra zou kosten... Aangezien Looney de volgende dag een belangrijke afspraak had, en een hotel niet veel goedkoper zou zijn, besloten we maar om de ticket om te laten boeken en alsnog die avond aan boord te gaan.
Aan boord hebben we goed kunnen eten en hebben we uiteindelijk nog even in één van de bars gezeten en zijn we nog even naar buiten gegaan voordat we richting bed gingen.
Het was een erg leuk weekend, maar erg kort.
De beurs was weer helemaal geweldig, Looney was ook gelijk verkocht en terwijl ik dit aan het typen ben zit ik met een glimlach terug te denken aan wederom een fantastisch weekend.
Volgend jaar wilden we weer gaan, met deze ronde een extra verrassing...
Het is de bedoeling dat we er een dag aan vast plakken en op maandag en dinsdag het museum in Duxford gaan bezoeken!
Ik kan nu al niet wachten!
Maar tot die tijd.
Tot volgend jaar!Danny