Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 11:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2017 7:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Dat is weer een knap stukje ''Hollands Doordraven'' zoals jij dat opmerkt, de losse ''plastic'' onderdelen aanmerken als verboden in de zin van de wapenwet.
En als je dat dan weer bekijkt in vergelijking met de site hieronder, dan is het weer Holland op zijn smalst..... :mrgreen:

Gerhard

http://robstreuli-ams.nl/decowapens/index.html


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2017 12:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ha ja... dat mag dan wel maar over onschuldige replica's en airsoft doen ze moeilijk zodat een hele discussie ontstaat over een onnozel plastieken bouwdoosje! :roll:
Rare wetten hebben jullie hoor, ben ik blij dat ik in België woon! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2017 17:31 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
@ Snafu, de Nederlandse wapenwet zit nu eenmaal vreemd in elkaar.
Het feit is, met die decowapens krijg je een EU geldig certificaat van de wapensmid die 'm onklaar heeft gemaakt. Als oom agent bij je binnen is en die dingen aan de muur ziet hangen, dan laat je het certficaat zien en de kous is af.
Bij deze bouwdoos is dat toch anders...

En ja, voor onderdelen heb je ook een vergunning nodig. Op marktplaats.nl kom je in het militaria hoekje nog wel eens een magazijn tegen van een pistool i.o.d. Moet je een verlof voor hebben en mag niet zomaar verkocht worden! M.a.w. er staan met regelmaat verboden spullen op Marktplaats.nl!
Dat de beheerders daar niet uitkijken naar die advertenties vind ik een slechte zaak! :evil:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 sep, 2017 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ach, marktplaats e.d.... ik heb jaren geleden op Ebay ook diverse verboden wapens gezien en als je ze er attent op maakt doen ze niks. Ze beroepen er zich op het regeltje dat zij niet verantwoordelijk zijn voor wat wordt aangeboden en that's it!
Als hunne winkel maar draait, daar gaat het om bij hen! :evil:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2017 0:23 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Om nog even terug te komen op de link van Marchant:

Citaat:
Wat is GEEN Speelgoed in de zin van de Speelgoedrichtlijn 2009/48/EG?


-gedetailleerde en natuurgetrouwe schaalmodellen;
-bouwpakketten van gedetailleerde schaalmodellen;
-folkloristische poppen en sierpoppen en andere soortgelijke artikelen;
-historische replica’s van speelgoed; en
-imitaties van echte vuurwapens.

Het betreffende model is dus niet als speelgoed te beschouwen, waardoor het dus een wapen replica is, en dus verlofplichtig.

Ik denk dat we er, wat betreft de advertentie uit zijn...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2017 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Ja dat zou helemaal lekker zijn, een stukje plastic op je verlof, iemand die een verlof heeft koopt wel een echte.
Plus dat je met een wapen wat op verlof staat toch 18 schietbeurten per jaar moet maken. dat gaat niet werken.
Een verlof is voor wapens die het doen, tenzij ze bv. uit de tachtigjarige oorlog komen die zijn vrij.
Maar goed het bouwdoosje is verkocht, voor wie verder het nodige wil weten over vuurwapens kan beter
naar vuurwapens .net gaan, leuke site voor sportschutters en geïnteresseerden .

Overigens ben ik zelf ''sportschutter'' vanaf '79 en heb ook een verlof met de nodige ''hardware'' voor mijn sport.

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2017 16:24 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
@ SNAFU, ik ben sinds iets meer dan een jaar sportschutter, maar je hoeft (bij ons in ieder geval) niet per wapen 18 beurten te schieten. Gewoon minimaal 18 stempels scoren en klaar. :wink:

Citaat:
Ja dat zou helemaal lekker zijn, een stukje plastic op je verlof, iemand die een verlof heeft koopt wel een echte.

Ben ik helemaal met je eens, maar het staat er toch echt...
Replicawapens zijn nu eenmaal niet verlofvrij te bezitten... Die Denix replica's die je in Spanje kan kopen, zelfde verhaal...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2017 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Kwestie van lezen ik ging uit van één wapen, maar voor één of meerdere wapens inderdaad 18 schietbeurten. (ook bij ons)
Ik heb verder nog nooit gehoord dat iemand een verlof heeft voor een stukje plastic, en ik denk ook dat ze
dat nooit zullen bijschrijven, laat staan als eerste wapen, want dan komt het .22 verhaal weer om de hoek kijken.
Maar je kan er het er nog oeverloos over hebben wat betreft de NL wapenwet en de Politiek.
Feit is soms dat de linkerhand niet weet wat de rechter doet en als Brussel zegt linksaf dan volgen we dat
en gaan linksaf, daar komt dan nog bij dat een hoop ''Bijzondere Wetten'' medewerkers eigen regeltjes maken.
Kort gezegd is dat sommige bureaus de wet aan laars lappen, hoe krom het ook is......

Maar goed lijkt mij dat er genoeg hier over is gezegd, tenslotte is dit een modelbrouw forum.......

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 sep, 2017 18:17 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Helemaal mee eens Gerhard!

En inderdaad, we hebben allemaal ons zegje kunnen doen m.b.t. deze wetgeving, dus ik denk dat we dit topic wel op slot kunnen zetten.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement