Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7412 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663 ... 742  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2018 21:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Nou Pappa's budget is er weer bijna door heen gejaagd. Het is voor veel waarschijnlijk niet voor te stellen, maar ik heb een jaarlijks budget van 200 euri. Dus ik heb netto nog de helft over voor de ESM :lol: :lol:

En nee, ik ben niet zielig want ik heb mij dit al jaren geleden mijzelf opgelegd omdat ik geen dozenverzamelaar wil worden en hoopte dat ik eens door mijn projecten heen zou komen.
Ppfff dat laatste lukte dus niet, maar dat heeft ook een beetje te maken met de zeer beperkte ruimte waarin ik kan werken.

Maar goed
Van Jeroen overgenomen een Hobbyboss GMC Bofor, sowieso iets US achtig, want ik heb nu eenmaal bijzonder weinig met duits spul.
Daarbij vindt ik het wel een mooi ding en de Bofor is een mooi voorbeeld voor een project wat ik ooit wil gaan maken.
Jeroen, hij is perfect overgekomen, thans voor de deal.
Ik heb er overigs wel een Eduardsetje bijbesteld.

photo 447619

Voor mijn figuren maar weer wat verf aangeschaft, ik had geen geel dus maar een AK setje geel, voor mijn buste van een US reporter in Vietnam, de US Vietnam groen kleuren en voor mijn digitaal project van AK de real RAL 6014 (voor de niet kenners, het legergroen wat Nederland in de jaren 50 tot uhh jaren 70 gebruikte, daarna werd het RAL 6031 en daarom het setje NAVO colors van AK, tja ik verzamel dus verf
Tevens een partijtje evergreenplaatjes, maar die kent iedereen

photo 447618


En voor diegen die mijn 100 jarig Daf project niet kennen, hier even twee screen prints van de dryfit van mijn Daf YA126 WEB (tevens bezig met de Radio en telexversie) in 1:35

Ik ben weer begonnen (voor Solidworksgebruikers, ding sterft van de tekenfouten) en moest dus alles afgezien van het frame en aandrijflijn, opnieuw tekenen (daarom duurt dat G1 project zo lang omdat zij ook weer alles opnieuw moesten gaan tekenen.

photo 447617

photo 447616


En ja, er ontbreken nog diverse details, maar die komen er nog wel bij, maar er gaat best stiekum heel veel tijd in zitten

Nou, das weer een half A4 volgetypt voor die paar aankopen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2018 22:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Het is je gegund Bert. Eduard setje zou voor dit model absoluut meerwaarde geven. De DAF kan ik mij nog wel herinneren, ga je verder met wat je gemaakt had of begin je overnieuw?

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2018 6:45 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik ga verder en overnieuw
Ik heb het frame en aandrijflijn al wel als geprinte onderdelen liggen (Shapeways wordt duurder en duurder geloof ik)
De wielen moeten overnieuw omdat die iets vergroot zijn en de gehele ombouw is bijna geheel overnieuw getekend omdat de "scale" functie vaak niet toereikend was.
Ik heb de evergreen platen gekocht zodat ik veel van de opbouw dan kan maken (ik ben nog steeds van plan om alles in resin te gaan zetten) dus het wordt een master.

Moet alleen nog overwegen of ik een snijplotter koop (duur en groot en de hobby uitvoeringen zijn vaak beperkt in snijdiepte) en de aanschaf van een 3D printer, maar opnieuw is dat zowel een kostenoverweging als ruimte overweging.
Nu zit er in het dorp naast ons een scholier die ook in opdracht print, ga toch eens contact met hem opnemen.
Dus nog vrij veel werk in het verschiet, naast veel details die nog getekend moeten worden (interieur cabine, trekhaak, lampenbalken, pio gereedschap etc)

Maar...............de lol is er nog steeds


Edit, wat komen die foto's van de DAF er beroerd donker op mijn werk pcscherm)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2018 9:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Succes met het printen, je hebt wel gelijk, het wordt duurder en duurder... ik was aan het kijken voor de onderromp van het moderne "de 7 provinciën" fregat en dat staat al op een kleine 32€ voor 1/700...

Verdere schade:

Kora Models: EFW C.3605 Zielschlepp in Service
Afbeelding

Wurzburg Riese-radar 1/72
Afbeelding

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2018 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 nov, 2013 13:30 pm
Berichten: 835
Woonplaats: regio Haaglanden
Silenoz schreef:
Het mooiste deel is de canopy, de rest is euh, ja, hoe moet je het noemen...

zie dit verslag: http://maquette72.free.fr/amis/Gaetan/2 ... x_ao33.php


:shock:

Gefeliciteerd, ik geloof dat je nóg slechter hebt weten te vinden dan die kitjes van AV models... :wink:

_________________
Thomas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2018 7:57 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Gisternacht, na de reacties op m'n oproep op MP gelezen te hebben, heb ik nog even gekeken of ik toch niet stiekem een decalvel kon vinden met het benodigde markeringen.
En warempel! Toch nog eentje kunnen vinden! :o Gelijk ook maar gekeken of er nog een setje riempjes voor IJA kisten beschikbaar was en jawel!
Voor de rest heb ik nog wat ander verbruiksmateriaal meebesteld:
photo 447698
De betreffende markeringen, ik ben gered! :D :
photo 447700

En dan ga je rondlopen, en kom je nog meer moois tegen... :roll:
photo 447699

De Mustang, dat gaat een leuke worden, namelijk:
Afbeelding
Bron: http://www.stripspeciaalzaak.be/Comment ... ugault.htm
In de strips komen doorgaans toestellen voor die wel heel realistisch en overtuigend lijken, maar dat de registratie bijvoorbeeld niet bestaat. Deze kist is 100% correct, en is op een Japans vliegveld gevonden.
Afbeelding
Bron: http://www.mustang.gaetanmarie.com/arti ... ustang.htm

De P-47 gaat een Bare metal kist worden, ook hiervan staat een leuke in Angel Wings. Eens kijken wat daar van klopt..
De Ki-44 is nummer 3 van de Tojo's die ik heb liggen, en daar ga ik het decalvel wat ik gekocht heb voor gebruiken.
En de Brengun Ohka is van een ander type dan de Finemolds kit die ik een tijdje terug gebouwd heb. Deze heeft een andere motor en is ook een stuk kleiner, dus dat zal een leuke vergelijking zijn! :)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2018 12:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Zonde een Bare Metal Razorback :)

ik moet die boeken ook nog kopen.

Leuke aankopen.

Ikzelf heb per ongeluk de MENG Panther A aangeschaft.

photo 447703
Evilbay net geen €30,- (€30,61)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2018 19:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
per ongeluk zeker?? haha, dat geloven ze thuis misschien maar ik niet

Maar vandaag binnen gekregen de volgende buste

Afbeelding

en via een ander forum het hoogstwaarschijnlijke voorbeeld, de fotograaf Jason Whitman

(wel apart dat hij een M16 schijnt te dragen, dacht dat fotografen altijd onbewapend waren)

Afbeelding

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2018 19:29 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
De foto is Fotograaf Larry Burrows..... de man achter het het verhaal van onder andere
"One Ride with Yankee Papa 13"

http://www.gagdaily.com/educative/1355- ... m-war.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Burrows

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2018 21:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Je heb gelijk, ik had alleen de eerste paar postings gelezen op een franstalig forum, want nu niet echt mijn beste tweede taal is, eerder de tiende.

Maar wat een verhaal en wat een trieste foto's, heel iets anders dan wat wij normaliter maken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7412 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663 ... 742  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement