Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7424 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705 ... 743  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 okt, 2020 19:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 mei, 2016 12:32 pm
Berichten: 112
Woonplaats: Barendrecht
Medebrouwers,

Geen plaatjes dit keer maar moest me toch even van het hart:

Briljant al die mooie en gigantische dingen die ik hier de afgelopen jaren voorbij zag komen.
Ik ben ook zo iemand, een wezenloze verzamelaar, minder brouwer, maar vanaf vandaag is het echt einde oefening in verzamelen!
Soms moet het gewoon eindigen, vandaag nog even met Hanjo over gesproken face to face.
Hij heeft me belooft om na ons overlijden bij mij te komen zitten en te helpen met mijn F1 stash en aanverwante voorraad, maar gezien zijn progessie van 1 model in 2 jaar heb ik daar nog wel wat bedenkingen over, maar ach, wat is eeuwigheid?
Voor mijn 20ste (voor 1980) was ik een brouwer op laag nivo, plakken en af en toe wat kleur erop, toen alleen vliegtuigen.
Daarna kinderen enz. geen tijd meer voor. Sinds 3jr (ca 2017) weer mijn interesse, ik was weer solo, je moet wat.
Het begon weer met vliegtuigen voornamelijk NL, tijdens mijn mil dienst op Soesterberg in '80 dus ook F-15, moest erbij natuurlijk alle resin en PE.
Gelijk een lijntje getrokken voor alle Klu, MLD en Aerobatic vliegtuigen en zo gedetailleerd mogelijk en maar kopen.
Daarnaast had ik in de loop der jaren toch ook ergens een geweldige interesse in F1 en diverse daaraan verwante autosport klassen bedacht, dat had ik ook al sinds ca 1970.
Mijn budget werd langzaam aan verlegd van bezoeken van Airshows naar F1 races.
Ondertussen werd er nog veel aangeschaft van pakketten en toebehoren, wat maar in "aanbieding" op marktplaats enz was, zo wordt je langzaam "Verzamelaar" ipv "Bouwer"
Langzaam ging mijn interesse wel over naar de autosport.
Op een bepaald moment kwam ik auto's tegen, waaronder F1, DTM en GT modellen die een "Transparante" body hadden, jemig, toen kreeg ik een nieuwe "afwijking", "ik wil al die transparanten"!
Daarnaast wil ik al die modellen in de mooist mogelijke uitvoering maken.
Dus weer die Topstudio setjes erbij kopen enz.
Het moet dus nu ophouden!!
Als ik alle 1:20, 1:24 en 1:12 automodellen wil bouwen en ik reken maar 1wk/model ben ik zeker al 3-4jr bezig.
Maar dat gaat zeker niet lukken, daarnaast heb ik nog zoveel vliegtuigmodellen die ik eigenlijk gepland had, jemig ik kom echt tijd te kort in mijn leven.
Het is allemaal heel vet met die plannen maar gaat het in mijn leven echt niet meer worden denk ik.

Bovenstaand is mogelijk een raar verhaal hier en had misschien onder "introduceer je zelf" gemoeten.
Ik had alleen maar zo'n moment van "waar ben je nu eigenlijk mee bezig?" en vond het nodig hier te delen.

Brouw zoveel je kan en verzamel minder!! 8)
Bovenstaand is absoluut geen klaagzang maar een sporadisch "helder" moment (misschien moet ik wat minder van die lijm opsnuiven?). :roll:

Veel brouw en koop plezier overigens. :brouw:

mijn "Stash is hier te vinden:
https://www.scalemates.com/profiles/mat ... 38&p=stash

Grt Han

_________________
De keuze van de lijm bepaalt soms hoelang je jouw model vasthoud...


Laatst bijgewerkt door EZKaeL op zo 04 okt, 2020 12:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 okt, 2020 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Daarom heet dat ook koopspook. Ik heb ook meer modellen dan ik kan bouwen, maar ach.... Alleen de aanschaf kost geld. Koop maar eens een huisdier, auto, huis. Begin een relatie en kinderen.... Dan is modelbouw wel erg goedkoop :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 okt, 2020 20:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 mei, 2016 12:32 pm
Berichten: 112
Woonplaats: Barendrecht
Hey Rene,

Helemaal eens wat betreft de kosten, maak me alleen zorgen dat ik mijn kinderen straks opzadel met een gigantische load bouwpaketten die ze natuurlijk totaal zonder kennis onder de prijs gaan verkopen.

_________________
De keuze van de lijm bepaalt soms hoelang je jouw model vasthoud...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 okt, 2020 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat is dan toch jou probleem niet meer als je een tuintje op je buik hebt? Als je dat wilt voorkomen, dan moet je verkopen wat je niet gaat bouwen en een berichtje plaatsen in 'aangeboden'.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 okt, 2020 21:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je hebt een Scalemates-profiel, dat zal al een hele opluchting zijn voor wie je inventaris ooit zal moeten maken.

Ik heb de mijne vandaag ook weer aangevuld met het volgende:

photo 519582

Alles bij elkaar voor maar 70 euro, leek me toch een buitenkansje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2020 12:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Hallo heren.

Ik heb een half jaar stil gelegen met bouwen, laten we zeggen door de CORONA.

Maar toch een doosje gehaald. oh ja ook 2 extra voor Danny en een vriend van Danny:
photo 519673


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 okt, 2020 22:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik heb voor de modellen van de post hierboven ook wat referentie gesprokkeld. Omdat ik voor de Sd.Kfz. 7 een verkeerde Panzertracts gekocht had, heb ik nu de juiste editie meegebracht en ik vond nog iets voor de 88mm ook... Het boek over de Panther van Saumur is Franstalig maar het staat boordevol kleurenfoto's van tijdens de restauratie van deze Panther G. Het boek van de Jeep is speciaal geschreven voor modelbouwers en er staan ook enkele foto's van gepantserde jeepmodellen in.

photo 520569


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 okt, 2020 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Hier ook nog wat zaken binnengekomen.

Nu volop aan de dio bouw. :mrgreen:

photo 520681


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 okt, 2020 2:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 sep, 2020 11:54 am
Berichten: 19
Woonplaats: Vleuten
Vandaag binnengekregen: een Wingnut Wings Sopwith F1 Camel uit 2016. Voor een héél schappelijke prijs gevonden op marktplaats. De vorige eigenaar vroeg er in ieder geval niet de hoofdprijs voor en ik
kon het niet laten :)

De doos en inhoud zijn nog mooier dan ik me had voorgesteld!

photo 521730

_________________
Op de tafel: Airfix Bismarck 1/600 Vintage Classic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2020 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Geen kits dit keer, maar een setje naamplaatjes voor op de ondergrond van dioramaprojecten.
Dat maakt het toch helemaal af.

De foto doet geen recht aan de kwaliteit. Ze laten zich een beetje moeilijk fotograferen.

photo 522527

Besteld bij http://nameitplates.co.uk/.

Geweldige service en ruime keuze. En snel gemaakt en verstuurd, helemaal niet duur en ook zeer schappelijke verzendkosten.

Aanrader!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7424 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705 ... 743  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement