Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 7:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 817 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: do 05 okt, 2017 0:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Ja, ja ... 8) :wink: :wink:

Afbeelding

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 okt, 2017 9:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
edit mod: deze reactie komt op een topic dat al 5 jaar inactief stond (https://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=34577), maar er kwam nog een verhaal achteraan dus dacht ik het hier maar te parkeren. Volgende keer wel op de datum letten, jongens...

Och, dat is voor arie geen probleem, hij zwengelt gewoon zijn beagle weer eens aan.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 okt, 2017 11:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Dit zie ik voor het eerst en ja, het inderdaad een hele mooie en praktische hobbyruimte geworden waar menig onder ons van zal dromen. Het idee met de Ikeakast is wel top... ik ben zelf een fervent Ikea liefhebber en ik heb ik het verleden ook heel wat met hun kasten gedaan.
Zo bestond Ikea Wilrijk (B) enkele jaren geleden 30 jaar. Om dat te vieren organiseerde ze een wedstrijd online waar iedereen in een kort verhaaltje zijn/haar ervaringen met Ikea kon vertellen. Ik kroop dus in de pen en vertelde welke toverkunsten ik met hun kasten zoal had uitgespookt en twee weken later.... kreeg ik een mailtje dat ik een cadeaupas van maar liefst 100€ had gewonnen! :D
Nu ja, de kasten in mijn hobbyplek zijn trouwens allemaal keukenkastjes van Ikea!

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: zo 19 nov, 2017 20:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Omdat het weer deze dagen nogal tegenvalt, moest ik een plek binnenshuis zien te vinden waar ik mijn modellen kon spuiten. Vroeger kon ik terecht in onze veranda maar die is niet verwarmd en slecht verlicht. Er was wel nog een plaats in het verwarmingsketelhok, sowieso al een plek waar geurhinder geen problemen geeft voor andere bewoners. Het leek me ook dat de vorige huiseigenaar hier al een werkplek had ingericht door de voorzieningen aan de muur van twee stopcontacten op werkhoogte, met schakelaars om ze af te zetten. Een raam kan opengezet worden voor verluchting.

photo 426975

Ik heb een oude deur op twee oude stellingen gezet die in hoogte verstelbaar zijn. Daarna heb ik ook nog een bureaulamp vastgehecht.

photo 426977

Ideaal om een model te belichten. Ik heb wel nog een plan om de verluchting te verbeteren. Mijn broer doet aan verbouwingen en had een tweedehands Novy dampkap ter beschikking. Het plan is om die zo op te hangen aan het plafond, dat ze via een flexibel door het open raam naar een schoorsteen op twee meter afstand geleid kan worden.

photo 426978

photo 426976

Ik hoop dat ze nog functioneert, ze moet eerst nog ontvet worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: do 30 nov, 2017 1:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11854
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Vandaag ben ik een verjaardagskaart van de Hubo gaan opgebruiken, dan krijg je 10 procent op je volledige aankopen. Ik moest de spuitcabine nog verder uitbouwen. Eerst het ding maar eens aan de muur hangen.

photo 428522

Ik had de hoogte van het ophangpunt berekend door de afstand van het snoer tot aan het stopcontact. De kap bleek gelukkig te werken, ondanks het duidelijk intensieve gebruik in zijn vorige leven. Met behulp van een stuk schroefdraadstang werd het andere ophangpunt uitgezet.

photo 428524

Dat werd loodrecht afgemeten. De tweede steun kon wel niet even hoog staan als de eerste, want de doorgangsgaten waren diagonaal uitgezet in de hoekijzers en de twee steunen waren identiek. Daardoor moest de rechtse steun een paar centimeter hoger staan.

photo 428525

Met vier schroeven zat het hoekijzer stevig vast.

photo 428526

Een schroef was dan voldoende om de kap aan de steun te bevestigen, waarna nog een moer als beveiliging gebruikt werd.

photo 428519

De kap hangt dan mooi recht tegen de muur. Te laat bleek het snoer dus aan de rechterkant te zitten, waardoor er toch nog een verlengdraad nodig was.

photo 428520

De afstand tot het werkblad laat toe dat er nog een Tamiya draaischijf onder geplaatst wordt. Het blad kan nog naar rechts opschuiven. De verlichting met een buislampje lijkt me degelijk. Misschien hang ik nog Ikea spiegeltegels tegen de muur om dit te versterken.

photo 428521

Er is een lichtknopje achteraan en twee zuigstanden.

photo 428527

Het glas is wel gebarsten, dit kan ik misschien nog vervangen.

photo 428518

photo 428516

De kap kan uitgeschoven worden voor een groter bereik, misschien als er met spuitbussen onder gewerkt moet worden zodat de muur niet vol verf hangt.

photo 428523

Voor de ontluchting is er bovenaan een 120mm diameter buis voorzien.

photo 428513

Het plan is om dat af te leiden naar buiten toe zonder een gat in het dak of de muur te moeten bijmaken. Er zijn een flexibele darm van 3 meter en twee spanriemen gekocht.

photo 428515

Naast de kap is een kiepraam waar de flexibele darm door kan.

photo 428517

Dit komt uit in de veranda waar een voorziening met schouw gebouwd was om een barbecue in te plaatsen. De vorige eigenaar merkte op dat deze schouw te breed was om goed te trekken. Mogelijk moet ik er nog een stuk buis van 120mm doorsteken om de darm naar buiten te brengen.

photo 428514

In de kap horen filters te zitten, die zijn al gewassen.

photo 428512

Dat moet nog wel eens gebeuren met de bak zelf, die ik alleen met werkhandschoenen aan wilde raken.

Ik heb er ook nog enkele muurrekken bij bevestigd om het verfmateriaal op te zetten. Op de koop toe had de vorige eigenaar reeds voorzieningen getroffen om een keramische gootsteen te plaatsen aan de tegenoverliggende muur, er hangen leidingen klaar. De steen moet alleen nog bevestigd worden. Jaja, dit lijkt me een handige spuitplek te gaan worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2018 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Zoals ik al eerder had verteld stond het gros van mijne stock bij mijn dochter in de kelder. Zo'n twintigtal verhuisdozen vol... enfin, ze zijn nu terug hier en nu mag ik opnieuw gaan sorteren want met al die verhuizen op korte tijd stop je maar bij waar je plaats hebt.
Ik weet weer wat te doen deze week! :mrgreen:

photo 447938

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2018 21:02 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ach, half uurtje werk met zelfs een bak koffie tussendoor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2018 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
En ondertussen weer allemaal ideeën krijgen, waardoor het toch weer enkele uren worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 6:48 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Je moet wel een beetje discipline hebben he?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jouw werkplek
BerichtGeplaatst: wo 13 jun, 2018 9:05 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Bert, discowatte?? :roll:
:lol:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 817 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement