Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2022 12:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Inderdaad, maar het is maar modelbouw. Zal dat dan net je favoriete hobby zijn waarin je je niet meer zo in thuis voelt omdat je steeds meer het idee krijgt dat je kunt bouwen tot je een ons weegt maar in de verste verte niet kan tippen aan de "superbouwsels". Het is schijnbaar niet anders.
Dan maar kantklossen of punniken en daar zal ongetwijfelt ook aftermarket spul voor te koop zijn :D .


Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2022 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
rob floor schreef:
Zal dat dan net je favoriete hobby zijn waarin je je niet meer zo in thuis voelt omdat je steeds meer het idee krijgt dat je kunt bouwen tot je een ons weegt maar in de verste verte niet kan tippen aan de "superbouwsels".


Ja maar Rob, hier formuleer je volgens mij zelf de kern van je probleem. Je voelt je ongelukkig omdat je vindt dat anderen volgens jou blijkbaar zoveel beter en mooier kunnen bouwen dan jij en jij er niet (meer) aan kunt tippen. Je kunt andere mensen moeilijk verwijten dat ze zo mooi mogelijk proberen te bouwen en daar allerlei hulpmiddelen voor aanschaffen. Niemand stelt spelregels voor modelbouw op. En niemand vertelt jou hoe je het moet doen.
Volgens mij kun je nu drie dingen doen:
1. Zelf net zo mooi proberen te gaan bouwen als die anderen, al dan niet met behulp van dure aftermarket spullen, en plezier uit die uitdaging halen.
2. Lekker doorgaan met modelbouwen zoals je altijd gedaan hebt, en daar plezier aan beleven, en ervan genieten dat er andere mensen zijn die het nóg mooier kunnen.
3. Het bijltje erbij neergooien en een andere hobby zoeken, waarin je ook zult ontdekken dat er mensen zijn die het veel beter kunnen dan jij.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2022 21:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Allen bedankt voor de reacties.

Inmiddels heb ik begrepen wat me te doen staat.
Succes.

Groet,
Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2022 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2791
Woonplaats: Dongen
Je slaat de spijker op zijn kop Huib.

Ik snap sowieso de negatieve toon niet eerlijk gezegd.
Dat jezelf niet het niveau haalt dat je graag zou willen halen, is natuurlijk niet leuk, maar je kunt anderen inderdaad moeilijk gaan verwijten hoe ze hun hobby beleven.
Het beste dat je inderdaad kunt doen is een keuze maken zoals Huib zegt. Je maakt het denk ik jezelf nu veelste moeilijk.
Ik geniet van het hoge niveau hier, maar vind het ook gaaf om te zien hoe nieuwelingen beginnen en zich ontwikkelen. En ik vind een mooie uitgevoerde ootb built net zo gaaf als een built met aftermarket/PE. Wat ik al zei, dat is voor iedere bouwer anders.
Net zoals in het echte leven heb je ook hier de keus om wel of niet te kijken naar projecten. Bevalt het je niet, kijk dan niet en als je je niet meer thuis voelt hier, dan moet je misschien je conclusies trekken. Zo te lezen heb je dat al gedaan.
Maar je kunt niet verwachten dat anderen hun hobbybeleving aanpassen omdat je zelf niet meer happy met de hobby bent.
En is de kern van onze hobby niet vanaf het begin geweest om voorgevormde plastic onderdeeltjes in elkaar te plakken? Die maken we ook niet zelf.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Modelbouwen?
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2022 22:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Zoals ik al gezegd heb, sorry.

Bouw ze allemaal zoals je het zelf leuk vind.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Kritiek geven.
BerichtGeplaatst: wo 05 okt, 2022 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Bertus, ik vind dat je het heeeelemaal goed uitgelegd hebt.

Dat gezegd hebbende denk ik dat men als "superbouwer" niet gewend is aan kritiek.
Joh, als jij dit maakt word het een topper want dat zijn we van jou wel gewend dus de ego is geraakt.
Stop eens met het achterkijke opbieden van wie de meeste spullen heeft, de beste boeken of de mooiste bouwruimte en ga eens gewoon wat maken en niet interessant lopen doen met het opsommen van wat je allemaal nodig heb om iets te maken. Want zonder al die bij komende zaken kunnen ze niet eens wat maken. Opboksen tegen al die anderen die ook de weg kwijt zijn. Het is geen modelbouwen meer.
En als je dan een andere denkwijze hebt (kritiek) is het verstandig om dat vooral niet kenbaar te maken. Dan word je afgebrand met je huis tuin en keuken ideeen.
Jammer doch helaas, het is niet anders.

Bouw ze en denk maar zo dat iedereen z'n best doet op de mannier die bij de persoon past.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kritiek geven.
BerichtGeplaatst: do 06 okt, 2022 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dit zal een reactie ergens op zijn, maar het staat hier ineens als een los topic, in welke relatie tot wat....?

Geen kritiek hoor.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kritiek geven.
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2022 8:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
tsjopper bob schreef:
Dit zal een reactie ergens op zijn, maar het staat hier ineens als een los topic, in welke relatie tot wat....?

Geen kritiek hoor.


Het is een reactie op deze post van Bert, maar die heeft zijn topic op slot gezet: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=12872

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kritiek geven.
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2022 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Die staat al vanaf oktober 2007 op slot... is een soort van huishoud mededeling :)

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kritiek geven.
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2022 19:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Peter schreef:
Het is een reactie op deze post van Bert, maar die heeft zijn topic op slot gezet: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=12872

Dan had Rob even de de link naar dat bericht moeten plaatsen voor het overzicht.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement